Gjest MMJ Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Ja, mi blir mange på tapas her, så er litt stressa rett og slett!! Trenger lage noe som kan lages dagen FØR, så jeg slipper gjØre ALT på selve dagen Noen tips til meg? Tenkte på de en lefsene med rØkelaks og spekeskinke i, kan de lages dagen fØr? Tenkte med snØfrisk, ruccolasalat, gresslØk og persille? Med "potetkaker". Aioli kan jeg nok lage dagen fØr. Kalde marinerte scampi, kan de lages dagen fØr? Advokado dressingen kan kanskje også lages dagen fØr? Huff o huff, og er det jeg har begitt med ut på....
cindy85 Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Kjøttboller, kyllingspyd, chorizo snackspølser ,tortilla( spansk omelett med potet),potetsalat. De tre første kan jo serveres kalde eller varmes opp..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Mye av tapasen er "best" varm, men kan også fint spises kald. Det går evt an å gjøre det klart til å sette rett i steikeovnen dagen tapasen skal serveres. Forslag til tapasretter som også kan spises kalde er tapasboller, salsasaus, baconsurrede dadler, spekeskinke/serranoskinke, lefser/tortilla med smøreost/rømme og kjøtt/fisk og noe grønt slik som du beskriver, godt brød, saltkokte små poteter.
n74 Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Baconsurrede dadler er helt fantastisk! Anbefaler det:-) Kjøttboller kan du lage dagen før, eller dagen før der igjen og varme opp. Kylling er kanskje best å gjøre samme dag, men du kan jo skjære bitene og marinere dagen før. Tortilla ville kanskje jeg lagd samme dag. Den rulla med laks/skinke kan fint lages dagen før. Scampi kan jeg for lite om til å svare på. Ellers så er det ok med ost som skjæres i staver og skinke osv. Lykke til, det blir sikkert bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå