Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jentene våre på 4 og snart 2 deler soverom, og som regel går leggingen helt greit. Hun på 4 bruker og ligge i vår seng å lese sånn at minstejenta sovner, men av og til kan det ta laaang tid så hun må inn på soverommet da hun skal legge seg og sov. (Hun vil ikke sove på vårt rom, og siden det var hennes rom først syns jeg at vi foreldre må forstå det - har ikke lyst at hun skal føle at lillesøster får "ta over rommet") Men når storesøster går inn på rommet og lillesøster er våken er det mye latter og tull med de to. Latt de få styre litt før jeg går inn og sier at nå er det natt og det skal være stille. Hun på 4 forstår jo det, men lillesøster roer seg ikke ned. Etterhvert hører jeg at de er i full gang med hyling og latter, og da sier jeg til hun største at det skal være stille, hvis ikke må hun ligge i vår seng neste gang jeg må snakke til dem! De fortsatte å tulle og tøyse så vi tar inn jenta på vårt rom, men hun har ikke lyst å sove i vår seng - hun vil tilbake til sin! Føler at det er på en måte bare hun som får straff og lillesøster får holde på sånn som hun vil og får dårlig samvittighet da hun skriker at hun vil tilbake til sin seng Men når jeg har forklart at hvis ikke hun er stille og legger seg ned, så er det rett over i vår seng neste gang jeg hører hun så må jeg holde det jeg sier. Hvis ikke truer jeg bare og ikke gjennomfører! Tips og råd taes imot med stor takk! (og trenger ikke negative eller spydige tilbakemeldinger!!)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Enig med deg i at dette blir litt urettferdig overfor storesøster når det er lillesøster som tuller og så er det kun storesøster som får straff, og særlig når rommet i utgangspunktet var storesøster sitt. Kinkig den der. Hva om lillesøster sover inne hos dere for en periode? Vi har gjort det slik at hun minste sover på vårt soverom (hun blir 2 år om 1 måned).
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Vi flytter sengen til lillesøster ut på stuen eller inn på badet hvis hun bråker, sånn blir storesøster værende inne på rommet, siden det ikke er hun som tuller... Det funker bra her, for hun er ikke interessert i å sove på badet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå