Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg skal bruke min BSU konto nå som jeg holder på å kjøpe min eks ut av det som var vår felles bolig. Jeg kommer til å betale ned på den gjelden vi hadde slik at det totale lånet blir mindre og jeg lurer på om jeg kan gjøre følgende: Jeg har ca 185 000 på min BSU konto. Jeg skal betale ned 120 000 på restlånet av vårt gamle lån, dvs jeg har 65 000 kr igjen av BSU pengene. Etter å ha lest regelene for BSU tolker jeg det slik hen at jeg kan bruke disse 65 000 på å betale ned renter og avdrag i noen mnd fremover i stedet for å betale med lønning. På denne måten tenkte jeg å legge meg opp en buffer med de pengene jeg sparer på å ikke beltae lånet med lønningen. Er dette lov? En annen ting, andre som har Skandiabanken. Jeg chatta med en av rådgiverne tidligere og fikk beskjed om at jeg må avslutte BSU kontoen for å få tilgang på pengene. Da skulle jeg bare oppgi hvilken konto jeg vil overføre pengene til. Planen er da og overføre til en tom konto og hver mnd overføre penger inn på lånet. Etter å ha lest gjennom reglene for BSU mener jeg at jeg ikke bryter noen regler, men er det noen som vet?
Cimorene Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Du kan bruke penger fra bsu til å betale ned avdrag og renter på boliglånet ja. Aner ikke hvordan man skal gjøre det med overføring av penger da...
tigergutt<3 Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Nei, du kan ikke betale ned renter og avdrag over flere mnd. Hvis bsu skal brukes til det, så må du sette inn alt og heller spørre om utsettelse av betaling de mnd frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå