FireFineTroll Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 For 2mnd siden ble jeg operert for dette og måtte fjerne en eggstokk. Veggen mellom eggstokk og eggleder sprakk, så det kom en del blod ut i buken...Noen som har vært borti lignende? Har man da menstruasjon hver mnd uansett med bare en eggstokk, kan den evnt. være uregelmessig? Har en del spm. nå om hvordan kroppen fungerer etter en slik operasjon. Jeg setter veldig pris på om noen vil fortelle meg sin historie, kort eller lang
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 http://www.lommelege...ng-konsekvenser Her står det at det ikke blir forstyrrelser i menssyklusen. Den ene eggstokken skal "ta over" jobben og jobbe for fult
småmåsen Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 ja har hatt det, du vil ha mensen som vanlig. Menstrasjon henger ikke på den måten sammen med egglederne (det er på en måte to sykluser som korrensponderer. med andre ord. Man kan ha mensen hver månde uten å ha noen eggelder i det hele tatt. Det sies at det ikke er noe fast at man slepper ned egg annenhver mnd heller.. noen slipper ned på ene siden hver mnd eller i 3 mnd .. noen slipper samtidig etc. forskjellig fra kvinne til kvinne.
FireFineTroll Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2012 Tusen takk for svar Jeg skulle til kontroll og spørsmålsrunde hos legen for noen uker siden men den dagen ble legen selv syk og det var ikke ny time før etter påske men nå venter jeg mens nr.2 etter operasjonen som ikke har kommet enda. Har vært på sjekk hos gynekolog og da så alt bra ut sa han,
trueje Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Hei! Jeg hadde en ex.u i august, fjernet en eggleder. Vi hadde prøvd 1 års tid å få barn igjen. Men hadde ikke funnet ut at jeg var gravid da dette skjedde. Ble veldig akutt, da egglederen sprakk og blødde ut inn i buken. Hadde normal menstruasjon september, oktober og november. Men så i desember uteble menstruasjon. Er nå 17 uker på vei med en liten attpå klatt
FireFineTroll Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2012 Å sÅ utrolig godt Å høre at det kan gÅ bra etter en slik opplevelse og gratulerer sÅ mye til dere med graviditeten Gledelig nyhet Jeg setter veldig pris pÅ svarene deres og blir sÅ glad for at den kvinnelige kroppen er skapt slik den er, da vi har nye sjanser i livet selv om de tunge og triste dagene kommer. Det er sÅ mye rundt det Å føle at det levende fosteret i magen bare blir revet ut av kroppen uten at man kan beskytte livet i magen fordi man selv er i fare men allikevel mÅ godta det som skjer med kroppen. Jeg har kvernet rundt i hodet mitt i 2mnd og prøvd Å finne noe fornuft i det som skjedde, og ikke helt vite om vi i det hele tatt kan fÅ et barn igjen. Alt gÅr veldig fort pÅ sykehuset og man klarer ikke lagre all informasjon som man fÅr underveis.
trueje Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Høres ut som at du hadde en tøffere opplevelse en meg. Siden jeg ikke viste at jeg var gravid, så oppfattet jeg det som at jeg ble veldig syk veldig fort. På få minutter gikk jeg fra å være helt fin, til å vri meg i smerter og kvalme. Så da det ble konstatert graviditet og så mistanke om ex.u og operasjon ble gjennomført, følte jeg bare en stor lettelse over å ha fått hjelp. Jeg mistet veldig mye blod og var veldig dårlig før operasjon ble gjennomført. I ettertid har jeg bare tenkt at dette ikke var et liv som var ment å være. Har samtidig reflektert over at følelsene mine rundt dette nok hadde vært veldig annerledes dersom jeg hadde visst på forhånd at jeg var gravid. Trodde ikke det skulle gå så fort å bli gravid igjen med bare en eggleder igjen, men gledelig nok så har det blitt resultatet. ønsker deg lykke til videre og at du også får oppleve dette livets mirakel igjen.
uanonym Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Jeg ble operert for ex.u i august, fjernet en eggleder, og ble gravid igjen i oktober, så det går an Syntes også det er forferdelig å tenke på det bittelille embryoet som måtte dø bare fordi det satt på feil plass. Anbefaler deg å bruke eggløsningstester om du ønsker å bli raskt gravid igjen, fruktbarheten er jo nedsatt til ca 75 % fikk jeg beskjed om, så da gjelder det å bruke alle hjelpemidler.
Florida11 Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Jeg hadde ex.u for 11 år siden og måtte fjerne den ene egglederen. Har ikke følt noe nedsatt evne for å bli gravid etter dette. Har blitt raskt gravid (1-3 mnd fra vi prøver å bli gravide) fire ganger etter dette. Den første på prevensjon tom og hun ble født frisk for 10 år siden, så 2 MA og 1 SA etter den. Men raskt gravid blir jeg selv med bare èn eggleder :-) Så det trenger ikke bety noe for fruktbarheten!
FireFineTroll Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2012 Tja kanskje, jeg gikk i 5uker etter at jeg testet positivt og var lykkelig gravid...det er nok der følelsen av at fosteret ble revet ut av meg kommer ifra. Men det er godt å høre flere historier fra lik opplevelse, det gir virkelig håp for nye gode dager med voksende mage og at det har gått bra med dere i ettertid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå