Gå til innhold

Data vs. Ipad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datan min har tatt kvelden. Så nå må jeg finne noe nytt. Det jeg trenger nett til er lese nyheter, forum og nettbank. Ikke noe mer avansert bruk enn det. Så gidder ikke legge i mange tusen kr.

Tenkte en liten bærbar, men så kom jeg på disse ipadsakene.

Kan en ipad erstatte en bærbar? Kanskje mer stabilt nett på en data eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du kun skal gjøre helt grunnleggende ting som surfe på nett og sånt så er en iPad ganske hendig. De er også kjekke å spille på, altså apps. Går også an å se film på dem, og bruke dem som lesebrett.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det har vært et problem med ipad at man ikke kunne logge inn i nettbanken. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men det bør du sjekke ut i så fall.

Skrevet

Jeg har DNB, og har ikke hatt problemer med å logge inn verken der eller på Fokus.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har DNB, og har ikke hatt problemer med å logge inn verken der eller på Fokus.

Det var bra. Jeg vet at det var problemer med dette fordi ipad ikke støttet Java, men mulig bankene har funnet løsninger som funker for ipad også. :)

Skrevet

Hmm, akkurat hva som gjør at det funker kan jeg ikke svare på, men mener mannen nevnte et eller annet om java.. Har ikke padda foran meg nå, ellers skulle jeg sjekket.

Skrevet

Takk for svar! Men hvordan er nettet? Kommer kanskje an på hvor man er? Bruker nett på mobilen nå, å det er veldig ustabilt til tider.

Hm.. Ikke lett å velge hehe :-P

Skrevet

Nå er det sjeldent jeg egentlig drasser med meg padda ut, den er som regel hjemme, og da bruker jeg det trådløse nettet vi har. Mao er det meget stabilt :P Ellers bruker mannen 3G på iPhonen sin, og det er stort sett superstabilt.

Skrevet

Å ja, ja den går vel på det trådløse nettet ja... Har bare sånn usb (?) pinne nå, midlertidig løsning. Får trådløst snart, så da trenger jeg ikke tenke på det nei.

Får ta meg en runde i butikken i morgen. Det er jo positive ting med begge deler, så må vel bare velge. Skal forresten bruke den til å skrive en del på de neste mnd. Da trenger jeg et skriveprogram, å gjerne ordentlige taster. Mulig pc er best da..

Takk igjen gir info :-)

Skrevet (endret)

Hvis du skal skrive mer enn korte meldinger, så anbefaler jeg en pc. Hvis ikke så kan du kjøpe holder og løst tastatur til iPad'en, men da har du jo brått en pc...

Ellers så finnes det andre "i pose og sekk" løsninger:

http://www.idg.no/pc...ticle212542.ece

Endret av "Himmel og hav"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...