Gå til innhold

Hvis man byr på en ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få solgt noe på en sånn "Kjøpes, selges, gis bort"-side på Facebook. Fikk et bud og aksepterte budet.

Da jeg ringte damen etterpå sier hun at hun har jo ikke kjøpt det, men vil komme og se på det...??

Hvordan tolker man et sånt bud ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn for oss vanlige folk så er et bud et bud, det er en bindende avtale om kjøp/salg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Prøver å få solgt noe på en sånn "Kjøpes, selges, gis bort"-side på Facebook. Fikk et bud og aksepterte budet.

Da jeg ringte damen etterpå sier hun at hun har jo ikke kjøpt det, men vil komme og se på det...??

Hvordan tolker man et sånt bud ellers?

For noen så tror de at de har "førsterett" når de byr på noe, og derfor mener de at de skal kunne komme å se det de eventuelt vil kjøpe, og ha tid til å bestemme seg. Men når man byr, så er det jo en avtale så fort du godtar budet, om hun ville se produktet først, så burde hun heller spurt om det var mulig, før hun la inn noe bud.

Skrevet

Ja, sånn forstår jeg det også. Ble bare så paff at jeg ikke klarte å argumentere mot...

Skrevet

Hvis du har fått er svar alla: "jeg er interesert i xxxx" holder jeg med kjøperen.

Om du har fått et svar alla: "jeg tar den og er villig til å betale xxx" er jeg ening med HI.

Skrevet

Hvis du har fått er svar alla: "jeg er interesert i xxxx" holder jeg med kjøperen.

Om du har fått et svar alla: "jeg tar den og er villig til å betale xxx" er jeg ening med HI.

Var en lang rekke svar med ulike som var interessert. Vedkommende kom med en sum som bud, og jeg lot det bero en liten stund. Kom ikke andre bud, så jeg skrev at hun fikk den. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...