Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Skal være hvit dagmamma for baby fra den er ca. 2 måneder gammel. Hva er vanlig å ta betalt da? Skal også ha en 1 åring. Hva er vanlig å ta betalt?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Oj, så liten baby, og dagmamma! Jeg tror vanlig pris er mellom 5000-6000 kr per barn, samme som kontantstøtte + barnehagepris. Men reglene endrer seg jo fra i sommer. Og den minste du passer får jo heller ikke kontanstøtte. Men til gjengjeld så får ikke en så liten baby barnehageplass. Og ettåringen kan få plass fra høsten av, men om de velger å heller bruke deg som dagmamma så vil de miste kontantstøtten etter hvert, tror kanskje det er fra 1. august uten at jeg vet det helt sikkert. Men uavhengig av om de har kontantstøtte eller ikke så er det jo for lite i mine øyne med en pris under 5000- er det "verdt det" å f.eks. få til sammen 6000(minus skatt) i mnd for to barn? Det er jo ganske dårlig timelønn, så da må du i så fall virkelig brenne for det, eller gjøre det som hjelp til nære venner eller familiemedlemmer.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 jeg tok 5500 som hvit dagmamma. Du må tenke at de får kontantstøtte på 3300 fra 13 mnd, og vanlig bhg plass koster ca 2300 i mnd. (=5600) De får også fratrekk på skatten for å ha dagmamma. Nå må dere bli enige om hvem som står for bleier (som regel foreldrene) og hvem som står for maten. Kommer jo an på om barnet har spesielle allergier o.l om det lønner seg å stå for maten selv eller foreldrene. :-) Kommer også an på hvilket område du bor i, om det er stor mangel på dagmamma kan du lett tjene 6000 enkelte steder. Timebetalt er det jo utrolig lavlønna. Ville funnet ett barn som har behov for dagmamma senest til 16.00 på dagen personlig. Dagbarnet mitt var hos meg fra 07-16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå