Gå til innhold

Håper at denne gangen går det bra!


mgel

Anbefalte innlegg

Var på tidlig UL forrige mandag, uke 12, og det så ut som alt var i orden og babyen var skikkelig livlig :)

Håper virkelig at alt er i orden denne gangen!!!

Jeg får ikke kommet meg fort nok opp til St.Olavs for duotest.......det blir lange dager fram til tirsdag om en uke :(

 

Noen her som har erfaring med duotest? Lurer på om man får svar med en gang og om det er vanlig å ta morkakeprøver samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥

Det høres jo veldig lovende ut om alt var i orden på uke 12-UL da!! :) Jeg har ikke selv tatt duotest, men tviler på at du får svar samme dag.. Morkakeprøve tror jeg er vanligst fra uke 14-15...

 

Er selv 12+1 i dag og skal på uke 12-UL til tirsdag, men det er i privat regi, så litt annerledes. Krysser fingre for deg i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt blodprøver. får vte det samtidig med ul på tirsdag. dem henviser sikkert hvis risikoen er stor.:-) kanskje på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Hvis du har tatt blodprøvene på forhånd får du nok svar samme dag ja.. Da har vi en spennende dag på tirsdag begge to! Lykke til!!! Vi må oppdatere her når vi vet hvordan det gikk, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Fikk svar samme dag som jeg tok UL ja, og babyen har svært lav risiko for kromosomfeil!!! :)

Babyen var minst like aktiv som på forrige UL, og det var nesten litt vanskelig å få tatt alle målene ;) hehe

Så nå er det bare gledings :)

 

Vi brydde oss ikke om å spørre om morkakeprøve heller da, siden det så så lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke vært borti. Hva er det disse testene gir svar på? er det noe man må be om selv?

 

Duotesten beregner risikoen for å få et barn med kromosomfeil. Morkakeprøven gir ett sikrere svar og kan gi flere opplysninger.

Det er mødre i risikosvangerskap som får tilbud om dette. Enten de har født barn med kromosomfeil tidligere,eller om du er 38 år eller eldre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av genetikk at feil his tidligere barn ikke stammet fra far:-) så det var heller større risiko for abort enn å finne feil:-) duotesten ga kjempefine svar i tillegg:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...