Tuttelura881 Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Når jeg flyttet til byen for og gå på skole, leide jeg en leilighet ilage samboeren min. Dette var da et hus, vi leide nede og øver etsajen sto tom. De flyttet inn ca en uke etter at vi kom, bare et par dagen etter at de kom skjønte vi at noe ikke var helt rett.. Vi deler da samme inngang i dette huset, med en stor gang. 1. Utskjelling. Vi satt fire stykk og drakk litt vin, på sommeren så vi hadde døra oppe. Var sykt varmt ute, og viduene gikk bare opp 20 cm på grunn av persienerene. Naboene hadde vært borte et par dagen, så fikk ikke sakt ifraom at vi skulle sitte der. Da kl ni på kvelden. Vi hadde vel akkurat åpnet vinflaska, så kom de hjem. Hørte hun skjentes mens hun gikk opp. S en halv timesenere fikk vi telefon ifra husverten om at vi hadde full fest hjemme, satt ute og røykte og drakk forran ungene hennes. Vi som ikke orket og diskutere, dro bàre videre kl ti varvi ute. Da sto hun oppe i vinduet med et glass vin i handa og flirte.. Va dagen etter på og u nnskylte oss, for fredens skylt! Men ble kjeftet ned dilux! 2. Utskjelling.. Jeg fikk en kattunge hos kjæresten, husverten sa at vi kunne ha dyr. Men skulle vi ha hund, måtte vi snakke med de som bodde oppe. At det var greit for dem, til nå hadde hun ikke vasket felles gangen. Bod der en del måneder. Hun kom trampende ned og kjeftet meg hunden full, om at hvor respektløst det var og skaffe seg en katt uten og spørre. For datteren var litt allergisk, og hun nektet og vaske gangen. For d kunne ikke komme dyrehår opp. Tilbydde henne og låne mitt vaske utstyr, men d kom ikke på tale! 3. Vasket leiligheten kl fem på dagen, var akkurat kommet ifra skolen. Etter ti min kom hun trampende ned og kjeftet på meg. Måtte skru ned musikken, datteren hennes skulle gjøre lekser og fikk ikke til med all bråket mitt. Spilte da musikk mens jeg vasket. Sa det e helt greit, skal skru med musikken. Ho bare, ja vist ikke æ skjerpa mæ nu, blei ho og ringe husverten og fortelle korsen æ holdt på! Det her va første gang ho klaga på bråk. 4. Gikk da på skole, ofte hadde vi labb og ekstra undervisning på kveldene. Og når jeg va hjemme gjor jeg lekser og så på tv. Når vinteren kom, fikk jeg kjeft siden jeg ikke måkket. Sa vist jeg skulle måkke måtte de vente til kvelden, for jeg var borte på skolen hene tiden. Jeg hadde ikke bil, de hadde fem biler. D mente jeg skulle måkke hele gårdsplassen, til dems biler. Når jeg en dag sto tidlig opp og måkket, gjemte de bort skuflene og spadene. Jeg hadde ikke råd og kjøpe nytt. Levde på stipend. 5. De fikset seg ikke egen post kasse, så de brukte vår! Snek gjennom posten vår! Kommenterte ofte om ting som vi hadde fått brev om. Fikk kjeft om jeg ikke tok inn hennes post. 6. En gang jeg var ute og ropte på katten, så sto hun ute! Da begynte hun og mase om når jeg skulle vaske felles gangen. Sa hun kunne gjøre det, hun hadde tross alt fire ungensom fikk her hele tiden. Hun mente at de skitnet ikke til gangen. 7. Helt tilfeldige ganger jeg møtte på henne ute, måtte kun klage på et eller anna. Eller kommentere hvor lat og dum jeg var. 8. Hadde stemora mi på besøk, holdt på og vaske så vi luftet. Hadde da mi dør og ytterdøra åpen. Mange ganger lukket ytterdøra seg. Trudde det var trekk, så satt en sko i døra. Da kom hun og slengte skoen min o gangen min pg spurte hva i helvette det va jeg holdt på med. Sto der og tenkte huff ka e det nu, ho sa æ måtte jo være dum sia æ hadde ytterdøra åpen. Det kunne komme skade dyr inn. Før ho hadde sett mus ute, ja vi har skog bak huset. Men har ei katt, så om det kommer inn mus leve dem ikke lenge, sa bare det står ingen plassa at det ikke e lov og lufte. Da sa ho, nei ho skulle ringe husverten og fortelle han hvordan jeg holdt på. Sa bare, ja han kommer vel til og kaste mæ ut når han får høre at æ lufte og vaske leiligheta. 9. Ringte og klaga på at katta våres terroriserte ungen hennes. Vi va da på min hjemplass og feira jul. Samtidig da, vi har dårlige rør i leiligheta, vist d blir stående lenge uten at man skyller ned vann. Kommer d stygg lukt opp av rørene, ho ringte da til husverten og sa at i hadde levnet søppel i gangen og at det stinka ned hele huset. Vaktmesteren dro da til huset, han måtte stake opp alle rørene. Ikke nok med det, når vi kom hjem. Kom hun bort til meg og sa med en sur tone, steike kor d stinka ifra deres del. Va på tur og sende klærne våres på rens og sende regninga til dæ! Alt d her endte med at ho, mannen og ungan blei kasta ut.. Det e masse mere småting, men e nu ikke lett og huske alt.. Har du hatt en gal nabo historia?
Tuttelura881 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #2 Skrevet 25. mars 2012 Fikk desverre ikk sett gjennom skrivefeil. Ungen va med røre fingeren og trykka her.
Tuttelura881 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2012 Glemte den ene gangen hun skjelte ut svigermor. Parkerte utfor leiligheta på formiddagen. Hun skulle bare hente noe vi hadde glemt. Da fikk hun kjeft sia ho hadde parkert feil.. En annen gang stoppet hun midt i oppkjørselen og stengte inn veninna mi i en time. Sia ho hadde parkert litt skjeft, vi tok bilde og ho hadde over to meter på og komme seg forbi. Nesten som vi måtte ringe politiet. Hun var bare inne på do, siden hun skulle hente tanta på flyplassen. E et langt stykke og kjøre når man e tissa trengt
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Naboen reiser ifra ungene hjemme alene 1 og 4 år, når de er lagt. Har sagt ifra til barnevernet, men ser ikke ut til at det er bekymringsverdig.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Der jeg bodde var nærmeste nabo (bodde i rekkehus) pedofil. Uff, har mange ekle historier som skjedde da jeg bodde der Flyttet etter 6 måneder. Da orket jeg ikke mer....
Kliko Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Vi leide en leilighet hvor det var en koselig liten terrasse med litt lekeplass og bord og stoler. Huseierene hadde en svær terrasse rundt hjørnet på huset. En dag vi hadde handlet gikk jeg for å trekke for gardinene til terrassedøra, satt huseierene der. På våre stoler på vår terrasse. De hadde nemlig ikke sol på sin terrasse ( var på ettermiddagen /kvelden) og det var jo tross alt deres terrasse. De samme folka ble også tatt i å gå inn i vår leilighet. Vi innstalerte nemlig innbruddsalarm uten at de visste om det. Så alarmen gikk jo da og når vakten da kom inn i leiligheten var huseieren der. Flytta for da ja, og de fikk ikke penger i oppsigelsestida ( flytta på tre dager vi da..)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Har en torpedo på ene siden av gata og noen av byens sorte får like ved. Så her er det liv og røre, men vi er vel den stilleste gata i hele byen tror jeg. Lite spennende som skjer her, og torpedoen er verdens snilleste. Han er mannen vi kan spørre om hjelp til alt, han har vært noen ganger oppe i trærne her i nabolaget for alle vet han klatrer opp for å hente baller, katter og annet som vi ikke får ned. Han er igrunn ganske så bløt når det kommer til stykket. Men vi har hatt noen episoder som har gjort at jeg har fått sett mange kjekke uniformerte menn. Jeg var ganske lei meg at jeg ikke var hjemme når det lå menn i hagen min på utkikk etter ene naboen. Ungene ringte og var helt i hundre, vi hadde politi som gjemte seg i hekken vår, det var kult det!!! Det er vel bare beviset på at politiet er godt synlige her i gata, siden ungene ikke bryr seg om det kjører politibiler forbi. Ungene solgte kake og saft ved veien i fjor sommer, da stoppet politiet og kjøpte. Da de oppdaget av det var mange biler det var politimenn i som ikke så ut som en politibil også, men politiet var super snille side de kjøpte kake av de. Men stortrives i vår gale lille gate, vi har det utrolig hyggelig sammen. Og alle politibilene er igrunn greit at kjører forbi, for da kjører jo alle så sent her. Tror vi har det roligere enn de fleste andre gater, de to gale gjør jo ikke noe galt hjemme siden det kjører så mye politi her.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Vi leide leilighet en gang, hadde felles inngang med noen som viste seg å være rusavhengig. De hadde to hunder. De var forsåvidt grei nok, vi hadde liten kontakt med de. Men en kveld dro de bort og ble borte hele natta... Greit det også, men de satte døra si og vår felles ytterdør åpen med den låsedingsen ute, slik at dørene ikke ble lukket igjen. Hundene fikk fly ute hele natten og holdt hele nabolaget våkent med bjeffing. Ringte husverten som måtte gå og hente inn hundene før jeg torte gå ut. Den ene så snill ut, den andre var jeg ikke trygg på i det hele tatt. Ikke er jeg spesielt glad i hunder heller. Når jeg gikk ut senere på dagen kom ene naboen og var rimelig brå mot meg, men forklarte da bare saken, vet ikke hva han sa til naboen. Men vi torte ikke legge oss ut med de:( Er så glad vi flyttet derfra ganske kjapt. Ungene fikk plutselig ikke lov å være ute lengre, da jeg fant sprøytespisser ute. En søppelpose hadde blitt tatt av vinden og innholdet var spredt. Ingen plukket opp, så jeg gjorde det. Fant da Metadon-flasker, dolcontin-papir og sprøytespisser. På plena der ungene våre elsket å leke. Er ikke 100% sikker på at det var våre naboer, men 95% sikker. Det var navn på dolcontineska, men jeg visste ikke hva naboene het.
Cimorene Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Delte felles oppgang på et hus med 6 andre leiligheter. En kveld etter vi hadde vært ute på byen kom vi hjem til fullt slagsmål i oppgangen. Folk som lå slengt ut av døra med blod rennende nedover ansiktet og masse folk inne i selve oppgangen med div slagvåpen. Ringte politiet som kom og ordna opp. Den ene naboen var langer av div narko og en konkurerende langer hadde samla en gjeng for å ta han. Koselig å komme hjem til. En annen nabo var helt nazi på hvor scooteren hennes sto parkert. Og kjefta på alle som parkerte på "hennes" plass. Eneste var at den plassen var på forskjellige steder hele tida, og hun lot scooteren stå igjen i tre mnd da hun endelig flytta. Hadde også vaskemaskina si stående oppi i gangen utafor døra si i 1 mnd før hun flytta, der den selvsagt stod i veien for alle som skulle forbi, man måtte smyge seg forbi. Og hun ble steike så sint når hun fikk beskjed om å flytte den, for den måtte stå der så flyttefolka så den. Enden på visa var at vaskemaskina faktisk ble stjelt og da fyrte hun seg opp og krevde erstatning fra alle som bodde i den oppgangen for det var nemlig vår skyld. Ikke helt god den dama der altså.
Musemorbr / Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Vi bodde "to hus tett i tett" med ei som var veldig opptatt av det åndelige, som hun selv sa det. På dagene kom hun alltid løpende og ville snakke om engler, aura og energi. Greit nok. Men hver fredag og lørdagskveld kom hun og ringte på hos oss for å invitere oss over på vin. Hun var ofte full syvtiden allerede, og i perioder hang hun over mannen min og nesten tryglet han om å komme og drikke litt hos henne, selv om jeg i den tiden var gravid. Han måtte omtrent dytte henne unna. Første gang sa hun at hun hadde et spøkelse i huset, som påvirket henne og tvang henne til å drikke mye rødvin. Etter dette het hun rødvinsspøkelset for oss. I tillegg hadde de hund som alltid sto og bjeffet om natten, og mannen min sto jevnlig opp om natta og ringte på til hun kom og åpnet for å slippe hunden inn igjen. Hun beklaget alltid at hun ikke selv hadde hørt hunden. Hunden hoppet opp på alle biler som kom, hoppet på folk, og tisset på de biler, motorsykkler og tråsykkler som sto i ro. Gressklipper og snøfreser også. Veldig irriterende. Å ha den i bånd var visst umulig, mente hun. Politiet gadd ikke gjøre noe med det, siden den ikke angrep noen. Vi savna ingen av dem da vi flyttet. Hun snakket også så fint om å være harmonisk og i pakt med naturen, og at alt skulle være så naturlig og rent, men likevel kastet hun hver dag ut bare pizzaesker og isbokser ut på gårdsplassen. Der lå det til vinden eller hunden tok det, eller til hun selv hadde tid til å ta det til søppelboksen. Spesielt harmonisk var hun vel ikke, så mye som hun stressa. Klarte å rygge bilen i garasjeveggen flere ganger enn jeg kunne telle, og alltid farlig høy fart da hun kom kjørende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå