Gå til innhold

Hva skjer på 4-års kontroll på helsestasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

?

 

Syn, hørsel, vekt oghøyde blir sjekket. Så blir det tatt en språktest, om barnet kan under, over,vedsiden av osv. Telling og farger, kasting og sparking av ball (motorikk) (det jeg husker)

 

Min erfaring er at dersom barna går i (en god!) barnehage, er 4års kontrollen bare tull. Barnehagen følger barna opp på dette og en hel andre viktige områder, i barnas hverdag, uten at de "tester" barna på samme måte som helsestasjon. Barnehagen kjenner barna og en dyktig pedagog har større kunnskap om barns utvikling en en helsesøster. Flott at de barna som ikke går i barnehage har dette tidbudet, men det er sløsing av ressurser som kunne blitt brukt bedre. Var på 4års kontroll med eldste, men kommer til å ta en tur til lege for å veie, måle, teste syn og hørsel med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke alle barn som går i barnehage da, og slettes ikke alle barnehager som er like flink på å følge opp dette heller.. Synes det er et fint tilbud fra helsestasjonen og vi tar gladelig i mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke alle barn som går i barnehage da, og slettes ikke alle barnehager som er like flink på å følge opp dette heller.. Synes det er et fint tilbud fra helsestasjonen og vi tar gladelig i mot...

 

Det er ikke alle barn som går i barnehagen og disse børr følges opp av helsestasjonen. Men jeg mener heller at pengene som idag brukes på at alle barn skal følges opp av helsestasjon, børr pengene brukes på å heve kvaliteten i barnehagene, siden de aller fleste barn benytter seg av dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...