Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Datteren min er veldig tillitsfull, og synes det er vanskelig å vite når/hva/hvor mye jeg skal si til henne om å passe seg for fremmede. VIl jo ikke skremme unødig heller.. Likte fremgangsmåten her med å snakke om at voksne kan bli syke i tankene sine: http://susannekaluza.com/2012/03/23/hvordan-snakke-med-barna-om-fremmede/ Hva kommer dere til å si til barna om sånt? Og hva er rett alder å begynne i?
Galskapens overhode Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 jenta mi fikk løpe litt foran meg på kjøpesenter sammen m ei venninne da hun var 4. men ikke lenger unna enn at jeg så henne. plutselig ble hun stoppet av en mann som strøk henne på kinnet og nedover halsen. jeg brølte navnet hennes og løp mot dem... Da så han meg og løp unna... Den dagen fikk hun vite at det finnes slemme voksne som stjeler barn.. og at de stenger barna inne. Hun hadde hørt om tyver som politiet tar på feks butikker, så det var lett å forstå for henne. Nå tør jeg ikke la barna gå unna meg lenger...
Gjest Filifjonka Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har fortalt mine at de aller fleste mennesker er snille, men at det finnes noen som er slemme og som vil stjele barn. Og at man dessverre ikke kan se forskjell. De har også fått streng beskjed om aldri å bli med folk de ikke kjenner på noe som helst, uten å spørre meg eller andre de stoler på. Vi har også snakket om at hvis det skulle skje noe med meg eller faren, hvem er det da sannsynlig at vi ville sende for å plukke opp barna. En fremmed de aldri har sett før eller bestemor? Vi bor i en forholdsvis skjermet del av verden, heldigvis, men man kan aldri være sikker. Så vi tar opp temaet jevnlig.
Netti*** Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Har også fortalt at man ikke kan se forskjell på snille og slemme. De som ser skumle ut kan være snille og de snille farlige. Har også fortalt at man skal ikke høre på om noen vil vise deg noe eller gi deg noe. ( tenker på baneheia, der de lurte jentene med at de hadde kattunger). Elste ungen vet mere at noen kan ha seksuelle motiv. Hovedregel ikke snakk med fremmede uten en voksen du kjenner til stedet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå