Gå til innhold

Har vanskelig for å bli gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får hjelp?

Har barn fra før med samboeren, og ble gravid for ett år siden men mistet, prøvd i 1 1/2 år nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen og be om henvisning. Det gjorde vi etter å ha prøvd i nesten 2 år. Gikk først lenge på Pergotime, ca et halvt år tror jeg. Så var det vel lapraskopi og mannen leverte sædprøve, ikke noe galt med noen av oss.

Så ble vi henvist til Porsgrunn, først et inseminasjonsforsøk. Uten resultat. Da var det over på egg uttak og IVF, ble gravide på første forsøk :)

Skrevet

Hvor langt tid det tar før man blir utredet kommer litt ann på hvor travelt man har det (alder). 1.5 år skulle holde for å få henvisning til gynekolog i første omgang. Tar UL av deg og sjekker sædkvaltieten til mannen. Så blir det tatt ut fra funn der eller ei.

Skrevet

Jeg er snart 30 år, og han 39 år.

Skrevet

Et lite tips mens dere evt venter på time hos lege/spesialist.. Prøv bidronning gele. Jeg og samboeren har prøvd siden i høst, og jeg begynnte på det i februar, og samme mnd satt spira. Jeg tok to kapsler daglig den første uka, så gikk jeg ned til en... verdt et forsøk :)

Lykke til

Skrevet

Det skal jeg prøve, har på en måte gitt opp, vitaminer og sånn en bør ta når en prøver (husker ikke hva det heter nå..) har jeg ikke tatt på leeenge.!

Håper bare samboer er med på å prøve "hardere", da han ikke sier så mye, men var enig i å ikke bruke prevensjon og se om det blir en til, må høre litt mer med han og neste gang jeg snakker med han (jobber på sjøen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...