Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Skal på handletur til Sverige, og lurer litt på hva som er lurt å kjøpe. Er det noe spesielt du bruker å kjøpe i Sverige? Og så lurer jeg på om det er noe jeg bør holde meg unna. Har f.eks. hørt at man ikke bør kjøpe kyllingfilet, fordi de inneholder så mye vann. Andre slike advarsler?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Har bodd en stund i Sverige og må si at det du tjener absolutt best på er svinekjøtt (filet, koteletter osv) og karbonadedeig (Den med 5% fett) Frossen kylling er det mye vann i, den ferske (også endel billigere) er bedre og kan fryses når du kommer hjem i passende posjoner. Oksekjøtt er ikke så mye billigere, annet enn at det er svenske kroner( du kan selvfølgelig finne gode tilbud!!) og fisk har norske priser. De har endel gode krydderpølser med høy kjøttprosent, hold deg unna wienerpølsene. I butikkene nært den norske grensen er det MYE dyrere enn hvis du kjører litt lengre inn, eks Torp kjøpesenter utenfor Uddevalla! Tørrvarer varierer, samme gjør frukt og grønt. Ost er endel billigere, samme er kjøttpålegg!
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 jeg bruker å kjøpe div fond da dette er myyye billigere enn i norge. ellers er svinefilet ofte billigere
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Skinkepålegg, smøreoster - store pakninger, fun-saft - 10/15 kr billigere for flaska enn her hjemme, hvitost, noe kjøtt - aldri kyllingkjøtt, det var ikke godt. Tja...
babysyk_74 Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Hvis du skal handle på grensa lønner det seg ikke å handle å¨matbutikken som er på senterene,men dra på Eurocash.Og bruk alltid den svenske kort terminalen i kassa.den norske er det ekstra gebyr på...kyllingfileten er god viss du kjøper Gullfugl.Ost er billigere.Egg er billigere.Salat og agurk er mye billigere.Hvis man har en familie som min så bruker vi fort opp 6-7 liter melk på en uke og melk i 1.5 litere er halvpris samt rømme,fløte og creme fraish.Kjøttdeig.Krydder.Funlight.Kjøttbuljong.3 pack med saus.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Vaske- og skyllemiddel. Bakevarer (sjokolade etc). Kjøper også ting jeg ikke får tak i i Norge.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Vaske- og skyllemiddel. Bakevarer (sjokolade etc). Kjøper også ting jeg ikke får tak i i Norge.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Kjøper også ting jeg ikke får tak i i Norge. Hva slags ting? Takk for alle svar! HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Kjøper også ting jeg ikke får tak i i Norge. Hva slags ting? Takk for alle svar! HI Maximat på Norby har endel importvarer og bakevarer som jeg ikke finner i Norge (Cherry Cola, Marshmallow Fluff, div kakepynt etc) krydder i store bokser er også kjekt, og safran er mye billligere. Jeg bruker også å kjøpe bladet Elle Mat & Vin. Og Philadelphiaost med 5% fett, samt syltetøy til oster og ulike ferske pastatyper. De har også godt utvalg av ulike typer kjøtt. Indrefilet av reinsdyr er nydelig, og kjøttdeig av lam til moussaka.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 bacon er kjempebillig!! svinekjøtt, karbonadedeig (pleier å kjøpe stoore pakker og fryse ned porsjonsvis), brusbokser, smågodt , woksauser, uncle bens glass med feks tika masala, sauser - disse er ikke kjempemye billigere, men du sparer litt + kronekursen Vaskemiddel, skyllemiddel, toalettpapir, tørkeruller, katteleker, kattemat? , ost, seranoskinke, Ellers ferskvare av brød, salat og grønnsaker - som vi har planer om å bruke innen kort tid
Himmel og hav Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Kalvekjøtt! Det er vanskelig å få tak i og svindyrt i Norge. Ellers så kjøper jeg hjorteskav, karbonadedeig, serranoskinke og lettsaltet flesk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå