Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Kom det som et lyn fra klar himmel, eller fikk du noen hint om at ting skulle skje snart? Er det sant at de fleste fødsler starter på natten/når man sover?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Det var 10 dager før termin og jeg satt barnevakt for sønnen til en venninne. Kom som lyn fra klar himmel og babyen kom fort
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Med storesøster gikk vannet om morgenen. Merket ikke noe, og hadde aldri falt meg inn siden "alle" hadde fortalt at jeg garantert gikk over tiden med nr.1 (vannet gikk 1 uke før termin). Men var kvalm dagen før vannet gikk, kastet opp og kvalmen jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet kom tilbake. Med lillebror hadde jeg vært på kontroll hos jordmor og blitt henvist til igangstarting på 2 dager senere på fredag. Vi skulle sove hos foreldrene til samboer på torsdag pga lang reisevei og de skulle passe storesøster. Jeg sa at hvis han ville ha meg så måtte han ta meg da for det ble lenge til neste gang, og noen timer etter startet riene. Hadde ingen anelse verken før eller etter om noe som kan ha vist antydning til fødsel. Så begge mine startet når jeg sov, selv om med storesøster var det bare vannet som gikk. Ble satt i gang for å få gang på fødselen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Feiret 17. Mai i byen, så hjem på kvelden og da gikk vannet:) H*n var ute ca 11 timer etter:))
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Den startet som lyn fra klar himmel, dager før termin. Hadde ingen tegn på forhånd. Våknet om morgenen og kjente svake murringer. De kom regelmessig, først med 6 min mellom, så 3 min etter at jeg stod opp, men var så svake at jeg på ingen måte tolket de som rier. Etter et par timer kom den første som jeg måtte puste meg gjennom, da skjønte jeg at det var rier og at det gikk fort, de kom nå med 2 min mellom. Var bare å komme seg avgårde til sykehuset, hadde ca 30 min kjøretur. Takk og pris for at barnevakt var på plass og at jeg hadde alt pakket og klart. Etter et par min i bilen fikk jeg skikkelig nedpress og et slags trykkebehov(men ikke pressrier). Mannen min stoppet bilen og ringte ambulanse, tok 20 min før den kom, i det jeg reiste meg for å legge meg på båren gikk vannet og rett etterpå begynte pressriene. 1 time etter at vi reiste hjemmefra ble babyen født, i ambulansen. Dette var fødsel nr 2. Første fødsel ble igangsatt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 1mann, gikk tur, kjente rier babyen var ute etter 2døgn!! (ble satt igang) 2mann, kjente rier om morgenen i dusjen. Vasket huset mens jeg venta:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 1. mann måtte settes i gang 2. mann ga forvarsel noen netter tidligere 3. mann ga varsel dagen før, og plumpa ut allerede neste morgen
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Med nr 1 og 2 sto opp, tok en lang dus,spiste frokost så tusslet til fødestua for å bli igangsatt...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Her kom det som lyn fra klar himmel begge gangene. Første: La oss på kvelden, ingen tegn på noe som helst, hadde vært hos jordmor 2 dager før, og var ikke moden enda heller) våknet på natta med tette rier (4 min mellom riene, de varte 1-2 min) ringte føden, fikk beskjed om å komme med det samme for en sjekk 7,5 time senere var gutten vår ute. 3 dager før termin Når vi ventet lillesøster gikk det nok så likt egentlig. Slet med maserier i en ukestid, men dette kan man jo få når som helst, og trenger ikke bli fødsel på flere uker likevel. Det var 2 dager til termin, våknet ca kl 3 på natta av samme som sist, 4 minutter mellom riene, de varte like lenge, ringte inn til føden, nok en gang var det bare å komme, heldigvis overnattet sønnen vår hos svigers (svigermor skulle passe han dagen etter, da jeg skulle vaske og gjøre siste rest klart til lillesøster kom til) på vei inn til føden hadde jeg bare tettere og tettere rier, så vonde at jeg trodde jeg skulle klore sunt taktrekket på bilen.. Kom inn på skrivestua ca 4:40, (3 cm åpning) ble koblet til CTG, 20 minutter etter koblet de meg fra (enderlig) da hadde jeg ligget å slitt med hver rie, de var ikke så sterke, men pokker så vonde, når jeg reiste meg opp måtte jeg på do, så fort jeg satte meg på doen gikk vannet, og pressrie® fulgte med, tok vel 13 minutter fra pressria slo til (virket som en stor pressrie, ikke flere) til jenta var ute, holdt på å føde henne i gangen på vei inn til fødestua Fra første anntydning til fødsel til hun var ute gikk det ca 2-2.5 time
Iselilja Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Nr 1: Hadde eksamen Nr 2: Studier på dagen, babysvømming med nr 1 på ettermiddagen Nr 3: Så kronprinsessebryllupet i Sverige
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Nr 1: vannet gikk litt, om det går an å si det sånn Jeg visste at nå begynte det. Var 12 dager på overtid. Dagen etter ble han tatt med hasteKS..Tegnet her var vel overtiden. Ellers ikke noe. nr 2: hadde en helt vanlig dag, en uke igjen til termin. Plutselig gikk vannet(der var et slags knepp i magen, med lyd). Så rant det bare skikkelig, helt til ungen var ute dagen etter. Ingen forvarsel i hele tatt. Bare vått bilsete(hadde vært å handlet, og skulle bare hjem).
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Rier startet ca 12 timer etter stripping hos lege.
Gjest Miryks Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Med første våknet jeg etter en middagslur. Hadde løpt rundt hele dagen og vasket, rydda og styrt, så mulig det satte igang fødselen Andre kom like swoosh. Stod opp halv 7 på morgenen, så Stor Ståhai med eldstejenta, i ni-tiden skulle vi se Huckleberry Finn, og halvannen time senere var vi på sykehus. 20 minutter etter hadde jeg lillingen på magen (o:
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 Lå på sykehuset på grunn av svabgerskapskløe, alle jm sa jeg ikke ville få noen baby før iallefal torsdag, dette var en mandag jeg skulle bli satt igang på kvelden, men jeg hadde litt vondt plutselig hadde jeg 6 cm Og tvang en jm til å se på me ingen trodde meg fordi jeg ikke hadde "vondt nok" ble sendt rett ned til føden, der gikk vannet og Mille kom etter en time:) Veldig rask og grei fødsel, men skulle ønske den tok litt lenger tid for jeg hadde mye smerter etterpå og låsninger på baby. Men selve fødselen var en drøm gikk som smurt:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 vannet gikk natt til termindato og i den varmeste uke på hele sommeren. Jeg gikk konstant å følte på om noe skulle skje for visste ikke vhordan det skulle føles. Kom på sykehuset og da undersøkte jordmora meg, noe hun aldri skulle ha gjort for da måtte jeg bli innlagt og få antibiotika. Det var så varmt på det sykehuset og alt jeg ville var å være ute å bade. De lovte meg at ungen skulle komme innen søndagen (vannet gikk på torsdag) men siden vi hadde det så fint så utsatte de det og utsatte de det..etter 24 timer hvor jeg var så forbanna på jordmora kom sønnen min. Bare det ikke hadde vært oppmot 30 grader hver dag så hadde jeg ikke vært så snurt..hehe
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Definitivt som lyn fra klar himmel 6 dager før termin. Fikk en heftig fotmassasje av min mor på ettermiddagen, og akkurat i det jeg slukket lyset og sa godnatt til mannen min ved midnatt, kom kneppet i magen og vannet fosset (kjentes det ut som). Lillegull var ute 9 timer senere. Min mor mener fortsatt det var hun som satt i gang det hele:)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Var den dagen mensterminen var, (2 dager før UL termin,) jeg hadde hatt kjipe maserier uten effekt i 2 mnd ( premature rier i uke 32, de fikk stoppet fremgang). Jeg var så lei, og tenkte at det kunne jo ikke skade med sterk mat. Så jeg spiste kebab med et TONN chilisaus på..så ba jeg gubben kjøre arbeidsbilen (kassebil med dårlige støtdempere) på den mest hullete veien han fant Om det var det som funka, eller om babyen/kroppen var klar det vet jeg ikke. Men vannet gikk 01.45 den natta.. hadde ikke fått sove i forveien og tissa hvert 5 min (veldig mye oftere enn vanlig) Jeg var urolig og rar i kroppen. Men utenom det kom det som lyn fra klar himmel. Babyen kom på ultralydterminen, ble satt i gang med drypp, for i det sekundet vannet gikk, så stoppet alt som var av kynnere og maserier.
TPK Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Ingen forvarsel, annet enn at jeg var 13 dager over termin
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 Var småuggen gjennom hele dagen. Trodde jeg brygget på en sykdom, eller at svangerskapskvalmen var på retur. Var i tillegg veldig slapp den den dagen, og eide ikke tltakslyst. På kvelden var jeg kvalm og uggen. Fødselen startet på natten her, har hørt at de ofte starter på natta for da sover man og slapper av, om det stemmer vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 1 - gikk hjemme og ventet på time hos jm, 14 dager før termin. Smårier på natta, ble vondere utover dagen og 15.20 var baby ute. 2 - hjemme og lunsjet med svigers, 9 dager før termin. Ubehag i magen så sov litt, våknet med smårier, dro på føden og 16.57 var baby ute.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 24. mars 2012 #21 Skrevet 24. mars 2012 Dagen før satt jeg hjemme som vanlig og glana på tv (var begynt på permisjonen), så kjørte jeg mannen på skytetrening før jeg kjørte på kjøpesenteret. Fikk milde rier på kvelden og dro på sykehuset. Ble sendt hjem igjen og 3 timer etter, kl. 6 om morgenen var riene i full gang og 9 timer etterpå var hun ute Mitt første barn
hit og dit Skrevet 24. mars 2012 #22 Skrevet 24. mars 2012 Lyn fra klar himmel var det ikke, siden jeg var forberedt på tidlig fødsel (fødte i uke 36 og 38). Litt overrasket ble jeg uansett. Med nr 1 lå jeg og sov, og det var midt på natten, da "noe" sa meg at jeg måtte komme meg ut av sengen. Jeg var ikke før ute før vannet gikk. Så gikk det sakte men sikkert fremover Med nr. 2 våknet jeg med rier, uten forvarsel. Syntes ikke de var regelmessige og tenkte ikke at det var noe på gang. Grunnen til at de ikke var regelmessige var fordi de kom tettere for hver rie, og plutselig var det så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Det tok mindre enn 1,5 time fra jeg våknet til ungen var ute.
TøffiTrynet☠ Skrevet 24. mars 2012 #23 Skrevet 24. mars 2012 Nr 1: Slimproppen gikk, og jeg fikk rier 15 min. etter det. De var sterke og kom med 1 min. mellomrom med én gang. Da var det heftig å ligge bak i en ambulanse i 2,5 time.. Nr 2: Fikk blødning, og jordmor ble bekymret for evt. morkakeløsning. Fikk ikke helikopter, for det var opptatt akkurat da. Så da ble det enda en lang ambulansanetur til sykehuset. Nr. 3: Vannet gikk plutselig 3 uker før termin. (De andre kom rundt termin.) Jeg fikk litt sammentrekninger, men ikke sterke. Vi bestemte oss for å kjøre selv til sykehuset denne gangen. Holdt på å bli fødsel på ferga, gitt.. Ble møtt av en ambulanse, og rakk akkurat fram før hun kom. Alle fødslene mine startet på dagtid, og på en torsdag, faktisk..
C.L.H85 Skrevet 24. mars 2012 #24 Skrevet 24. mars 2012 Hadde sitti hele dagen i sofaen som en strandet hval, sett på serier og spiste toast. Så akkurat 15.50 hørte jeg et lite klikk og skjønte at vannet gikk(rullet meg fort ut av sofaen da den er av stoff og trekket ikke kan vaskes;) Ringte gubben som var på vei hjem fra jobb og sa at vi måtte komme oss til sykehuset etterhvert. Da jeg ble sjekket inne på føden i 18 tiden hadde jeg 4 cm åpning og 6,5 timer senere var berta på brystet mitt Hadde hatt noen åpningsrier natten før med ca 15 min mellomrom, de dabbet av igjen i 5-6 tiden på dagen vannet gikk. Så rakk å ta igjen litt søvn før fødsel
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. mars 2012 #25 Skrevet 24. mars 2012 Med nr 1 skulle jeg bare på svskapskontroll pga svskapsforgifting 12 dager før termin. Ble sendt rett opp på føden og ble satt igang. Tok 2 døgn før han var ute og de måtte ta vannet 2 ganger. Med nr 2 så var jeg også på svskapskontroll pga svskapsdiabetes 3 uker før termin og der ble det bestemt at jeg skulle settes i gang dagen etterpå kl 08 pga stor baby. De målte han til 4100 g. slimproppen hadde gått og jeg hadde 3 cm åpning. Dro hjem, men kl 14 begynte jeg å få små rier og kl 16 var det ikke noe tvil om at fødselen var i gang. Kom på føden kl 18, 01.00 tok de vannet og 01.30 var han ute. Han var 4174 g og 54 cm lang. Så målingene var ganske nøyaktige:) Tør ikke å tenke på hvor stor han hadde vært om jeg hadde gått til termin. Begge mine er født 01:30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå