sillyfilly og Olivia Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har ei jente på 2 år som elsker å være ute og bevege seg rundt. Vi går ganske lange turer(til en 2 åring å være) med bare beina våre. Og nå tenker jeg på å skaffe en sykkel til henne. Men hva er det "beste"? Med tanke på ergonomi og det å lære seg å sykle uten støttehjul når hun blir større. Har sett på en sånn liten sykkel fra 2-4 år med støttehjul. Er dette noe å satse på eller bør hun heller ha en 3 hjuling? Hilsen en mamma som overanalyserer alt!
Gjest SHOC Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Her fikk jentene løpesykler da de var to år, sparker fra med beina og holder balansen så lenge de har fart. Leste et sted at det ble anbefalt som første sykkel.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Til en toåring ville jeg satset på en balansesykkel.
lille sprelle Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg hadde satset på løpesykkel eller balansesykkel. Sånn uten pedaler. Lærer seg balansen først og så tråkkingen litt senere.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Mine barn har hatt veldig mye morro med sine trehjulsykler, så jeg ville ikke helt hoppet over den. Den har blir brukt hver eneste dag fra de var 2 år, og også innimellom lenge etter at de har fått tohjulsykkel. Fordelen med trehjulsykkelen er at den både kan sykles fremover og rygges med og den er lett å bremse med. Anbefaler den gode gamle DBS-sykkelen, den er uslåelig på kvalitet og tippen bak er populær å frakte alt fra sand til dukken i http://www.interspor...-trehjulsykkel/ Men løpesykler er helt supre å lære balanse med så jeg hadde kjøpt en slik også. Her har vi hatt både trehjulsykkel og løpesykkel, også har de fått tohjulssykkel en gang mellom 3 og 4 år (litt etter når de er født på året). Det vanskeligste med overgangen til tohjulsykkel er bremsingen faktisk, det er en teknikk dette med å trå fort bakover for å stoppe. Det har ingen av mine barn mestret før de har vært over 3 år, eldste jenta var faktisk over 4 år før hun fikset dette med bremsen...
abella Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Gutten vår har hatt trehjulssykkel med sånn pinne som vi kan holde i bak fra han var 1,5 år. Han sykler masse på den og fordelen er at vi voksne kan hjelpe til både med å styre og dytte når det går litt tregt. Det går også an å ta av pinnen. Nå har vi kjøpt balansesykkel fra Puky som vi tenkte å begynne med nå som det er vår. Han er nå 2,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå