Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravide etter fjerning av p-stav ?


Sovgodt

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker personlige tilbakemeldinger om hvor lang tid det gikk at dere klarte å bli gravide etter bruk av p-stav. ønsker å få fjernet den snart og er så grusom spent... Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fjernet min i sommer, og fikk beskjed av legen at hormonene går raskt ut av kroppen. Kan sammenlignes med minipillen! Nå har jeg en mann med +200 reisedøgn i året så for vår del så klaffet det første pp vi var sammen rundt EL. Tok ut i juli og ble gravid i desember:-) lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endelig gravid 4år etter den ble tatt ut.

Syklusen tok det 3år før var på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire år?? Oi, stakkar! Og så utrolig fint at det klaffet til slutt!! Hvilket merke hadde du? Kanskje det finnes flere typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Implanon eller noe hadde jeg. Jeg tåler ikke hormoner har legen funnet ut NÅ. Da jeg begynnte på p-piller som 16åring ble jeg verdens største bitch og gikk opp 30kg(levde som normalt).

Gikk over på p-plaster og humøret ordnet seg, men vekta fortsatte å stige(da pga dårlig kosthold).

Så fikk jeg satt inn p-stav, men jeg blødde konstant i 4mnd, så måtte bare ta den ut.

Da sa jeg at nok er nok, dette gidder jeg ikke mer. Jeg g mannen fant da ut at dette var et perfekt tidspunkt å prøve å få barn.

Ble enda større de første 3årene av prøvetiden pga dårlig kosthold(veide 134kg), men i januar 2011 la vi om kosthold og da jeg ble gravid veide jeg 96kg :D

Så, nå etter 4år er jeg endelig gravid og vi venter ei lita jente i starten/midten av august :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ingen erfaring med p-stav. Annet enn at jeg vurderte det tidligere. Hørte at hormonene gikk fort ut, og man kom raskt tilbake i syklus.

Derimot gikk jeg fire år på p-sprøyte. Hver gang jeg tok injeksjonen (hver 3.mnd) fikk jeg leksjon om at planlegging av barn måtte skje i god tid. På grunn av at det skulle ta ett år for kroppen å komme tilbake i syklus, og hormonene tok minst 6mnd å gå ut.

 

Vi "planla" at vi ville prøve om en liten stund, så jeg sluttet. To måneder etter tenkte jeg det kunne være greit å ta tempen hver morgen for å sjekke når jeg hadde eggløsning (ca en grad høyere under eggeløsning).

Den samme måneden tok jeg en test, siden jeg følte meg gravid og hadde symptomer. JO da, den var positiv den ;)

 

Så, jeg vil tro det er veldig individuellt hvor fort kroppen kommer tilbake til det normale. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt regelmessig mens siden jeg var tidlig i tenårene (leeenge siden..). Grunnet sterke smerter begynte jeg på p-piller som 16-åring, og mistet mensen da jeg sluttet på disse. Var til utredning for barnløshet i 20+ årene og det ble konstatert manglende eggløsning.

Da mannen min og jeg gikk fra hverandre etter mange år sammen begynte min menstruasjon å komme oftere og mer smertefullt. Satte inn p-stav i juni 2011 pga plager med pms og store smerter. Dessverre ble jeg veldig deprimert av p-staven.. I grunnen er det kanskje litt naivt å tro at man kan kurere hormonelle plager med mer hormoner..?

 

Men for å gjøre en lang historie veldig kort:

 

Tok ut p-staven 16.januar 2012, fikk megamenstruasjon 18. januar, besøkte kjæresten min i hans hjemby 10 februar, og VOILA! Baby! :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder her :) Og har en samboer som reiser myyyye, så det var begrensa hvor mye fikk hadde oss i de tre månedene også..

Men plutselig satt spira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei gravid 2 mnd. etter eg tok ut p-staven både med fyrste, og andre barn som no er på veg:) Så eg har veeeldig gode erfaringer! Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg dro til legen 6 uker etter at p-staven ble fjernet og hun ikke fikk mens. woops der var hun gravid!

 

Meget varierende og individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Jeg tok ut p stavet mitt slutten av januar. Jeg er ikke den typen som vanligvis har mensen i flere dager, noen ganger halv dag opp til to dager. Har veldig uregelmessig blødningen i tillegg. Nå begynnelsen av mars, idag. Testet jeg meg, det var positiv. Jeg fikk sjokk fordi jeg har lest flere steder at det tar fra en mnd osv å bli gravid. Skal teste meg igjen om en uke og se om dette er real facts! Men er en del kvalm og føler meg mye uvel om dagen.. så dette gikk litt for rundt svingene 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...