Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har ikke noe svar, men jeg vurderer å legge om livsstilen min og har tenkt mye på lavkarbo. Jeg har en hormonforstyrrelse og klarer ikke gå ned i vekt med et lavkalori kosthold. Men jeg syns det er litt skremmende på en måte. Det er så veldig drastisk. Hvordan gjøre det enkelt? Beklager at jeg kupper tråden din, men kanskje vi kan få noen svar sammen?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Råspiser ikke fett, men er ikke redd for fett. Bruker f.eks seterrømme, setersmør, de feteste ostene osv. Du må ha fett for å ha krefter, for du dropper karbohydrater som hovedkilde til energi. Fordelen er at du blir fortere mett, og mettheten varer lenger. Les deg skikkelig opp før du starter. Jeg har oppnådd: * 34 kg ned * Ingen diabetes lenger * normal hormontilstand med regelmessig mens bl.a. (aldri opplevd før) * Sprekere enn noensinne, orker mer og hardere trening * Jevnt humør * ny garderobe (fra størrelse 52 til nå 38-40) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har lest myyye om det, det eneste jeg ikke klarer helt å sette meg inn i er hvor mange prosent fett man bør spise i forhold til karbohydrater. Er det slik at jo mer karber, jo mindre fett. Men man bør kanskje spise lite karbohydrater i begynnelsen (når man har blitt vant til det) og mer fett. Og når man er der man vil være, øke litt med karber og minske litt på fettet?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 # 4 - det er helt riktig tankegang Det er kombinasjonen fett/karber som er døden for mange av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå