Gå til innhold

starte prøving nå eller vente ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil komme med synspunkter?

 

Her er min for og i mot liste.

 

Imot:

-Nylig fast ansatt så prøvetid i 6 mnd ( har dog jobbet i firmaet i 2 år, fikk fast nylig).

- Ferietur i sommer som gravid ( mulig dårlig form)

- Blir fødsel i vinter ( ideelt vår barn)

 

For:

-Ikke sikkert man blir gravid fort

-Har ujevn syklus kan dermed ta lang tid.

- Søskene blir gammlere

- Kanskje blir noen mnd på vei om ting skal skje kjapt i forhold til ferie.

-Utoldmodig sjel, kjenner det på kroppen at ønsket om en til er stort og utholdig...

-Tenker på dette hver dag...

 

 

Hvilke tanker gjør dere dere når der ser denne listen? Kjør på ? Avvent?

 

Største argumentet mot å starte prøvingen nå er at jeg har prøvetid fram til september. Vil ikke la de på noe vis finne en grunn til å "si meg opp" :) det er det jeg er redd for....

men de ga med nettopp fast stilling etter 2 år i bedriften... så de er fornøyd med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ventet til prøvetida begynte å nærme seg...selv om arbeidsgiver ikke har lov å legge det til grunn for en eventuell oppsigelse... Men det er mitt synspunkt.

Forstår absolutt ønsket om å starte nå da man aldri vet hvordan det vil gå.

Har selv hatt 6 spontanaborter på 2 år men er nå lykkelig gravid og over 14 uker. (Ikke vært så langt tidligere da.)

Skrevet

Du er ikke pliktig til å fortelle arbeidsgiver om graviditet før 3 mnd før du skal ut i permisjon.

Jeg ville kjørt på! :)

Skrevet

Hudfarge, navn og opprinnelse er likegyldig for min del.

 

Jeg vil ha engasjerte voksne som er der for mitt barn. Som støtter og videreutvikler det, en som tar seg av barna som er der og ser deres behov!

 

Jeg synes du skal søke jobb i barnehage hvis det er det du vil jobbe med. Lykke til :D

 

Men du kan bli så årlig at du må si fra til jobben. Jeg ble sykemeldt i uke 8. Jeg ville ventet til august.

Skrevet

Hudfarge, navn og opprinnelse er likegyldig for min del.

 

Jeg vil ha engasjerte voksne som er der for mitt barn. Som støtter og videreutvikler det, en som tar seg av barna som er der og ser deres behov!

 

Jeg synes du skal søke jobb i barnehage hvis det er det du vil jobbe med. Lykke til :D

 

Men du kan bli så årlig at du må si fra til jobben. Jeg ble sykemeldt i uke 8. Jeg ville ventet til august.

Skrevet

Jeg ville kjørt på jeg da :)

Skrevet

 

 

Ja, du kan bli sykemeldt. Men du trenger ikke si Akkurst hvorfor...

Skrevet

Sett deg inn i prøvetidsreglene, så blir kanskje valget lettere. Du har like trygg jobb nå som om 6 måneder. Men i prøvetiden har man fjerne andre betingelser enn etterpå, som kortere oppsigelsestid, lavere lønn etc. Det er ikke noe større sannsynlighet for å miste jobben i prøvetiden enn etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...