Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Trenger litt tips, skal en tur på grønland i morgen og tenker at det kan kombineres med å kjøpe litt spennende ingredienser. Så, hva kjøper du og hva bruker du det til?
Regina Phalange Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Kjøper diverse krydder, bla tørkede chiliflak som jeg bruker i div kjøttdeigsauser, tomatsauser etc.. Kjøper også risoni, som jeg bruker istdenfor ris/pasta. Kjøper også bunter med koriander om jeg skal lage indisk etc.
MajaKaja Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Jeg kjøper filodeig, som man bruker til å lage vårruller!
petite fleur Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Filodeig, vårrullkrydder, galanga, østerssaus, korianderrøtter. Er lite bevandret i innvandrerbutikker, dessverre, men det er dette jeg kjøper når jeg skal lage vårruller.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Filodeig, vårrullkrydder, galanga, østerssaus, korianderrøtter. Er lite bevandret i innvandrerbutikker, dessverre, men det er dette jeg kjøper når jeg skal lage vårruller. Dere som lager vårruller - må de frityrstekes? Eller kan jeg steke dem på annen måte? HI
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Krydder, ferske urter, grønnsaker, fetaost, sauser (soya, østers, sweet chilli, ++), børek (der de selger varme), libanesisk brød og linser/bønner/nuddler. Også pleier jeg å ta med meg noe spennende jeg har lyst til å prøve
MajaKaja Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Man trenger ikke frityrgryte for å tilberede vårruller. Jeg bruker olje i en stekepanne eller en litt vid kasserolle. Oljen må dekke bunn og gjerne 1/2cm opp i panna. (Fyller etter med olje om jeg skal steke mange ruller.) Har en venninne som har frityrgryte men hun bruker jerngryte for hun syns det er bedre. Det går mindre olje f.eks.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 de kan fint stekes i stekeovnen :-) jeg gjør alltid det, de blir ikke så fettete da... ellers er det kun filodeig jeg også kjøper, også housinsaus,eller åssen det staves, den bruker jeg som dip(og litt annet i ) til vårruller... ellers er det jo masse gode krydder, og gode risslag å få kjøpt der...
Iselilja Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Vietnamesiske vårruller stekes ikke, og er supergode! Til disse trenger du bl.a. rispapir. Ellers kjøper jeg ajvar, fetaost, oliven, tahini og masse frukt, grønnsaker og krydderurter.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Nøtter, det er så mye billigere på invandrerbutikker Te i løsvekt Soyasauser Limeblader couscous dadler frukt og grønsaker- mye å spare! Krydder, safran er mye billigere Oliven oster Oljer- Extra virgin olive olje, kokkosolje kikerter, bønner og linser
Musemorbr / Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Falaffel, hummus, vinblader, bønner, linser, tørket frukt, juice, nøtter, safran og te.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #12 Skrevet 23. mars 2012 Linser i store poser, bambusskudd i strimler, marinader til kalkun (bruker til kyllingfilet), vårløk i ministørrelse, hvitløk, chilli, kokosmelk, soyasaus og gjerne kjeks som ser spennende ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå