Gå til innhold

Bølger av ubehag i nedre korsrygg. 29+6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tredjegangs, så burde sikkert vite dette. I går og i dag har eg kjent "bølger" av ubehag i nedre del av korsrygg, samstundes som det kjem kynnarar med jamne mellomrom. Eg er van med kynnarar i dei andre svangerskapa, men dette i ryggen er litt rart. Nokon som veit om det kan kjennast slik ut viss babyen held på å "skru" hovudet lenger ned i bekkenet? Dei to første babyane mine har ikkje festa hovudet nokon gong...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

er også 3. gangs og er i uke 30+2.

En natt for ett par uker siden hadde jeg det akkurat som du beskriver, vonde mensmurringer/kynnere som gikk ut i ryggen, kom i tak og jeg måtte faktisk "puste" meg igjennom det. gikk over etter ett par timer. jeg tok dette opp med jordmor og hun mente det var kynnere og at det kunne komme av at man må ta det mer med ro, hun lurte på om jeg hadde stresset eller gjort noe som gjorde meg sliten de siste dagene.

så det er nok kynnere som du kjenner.... kommer det ofte og ikke gir seg, ville jeg ringt føden og hørt om du kan få en sjekk. jeg fikk sjekket livmorhalsen i tilfelle kynnerne som jeg har mye av( ikke vonde de da) ikke skal ha påvirket og modnet livmorhalsen... Men den var lukket og lat så bra ut.

lykke til

Skrevet

Takk for langt og godt svar! :) God helg.

Skrevet

Dette har jeg også kjent litt de to siste dagene, og jeg er 30+0 i dag, og 2.gangs... Kanskje det er mer vanlig når man er flergangs? For "tak i ryggen" merket jeg aldri i mitt førte sv skap, før fødsel.. Og da var det jo rier.. Noe dette forhåpentligvis ikke er. Er heldigvis ikke så fryktelig vonde, varer ikke så lenge om gangen, og er ikke regelmessige hos meg ihvertfall...

Skrevet

Nei, det er litt rart å kjenne korleis kroppen jobbar for å gjer seg klar til fødsel. -Verken kroppen eller babyen veit at eg har eit KS i vente, istaden for vanleg fødsel. Så det er ikkje så rart at det er kynnarar og forberedelsesgreier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...