Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Det står at familien støtter opp om ham, men hvordan klarer de å gjøre det? Han sier han ikke husker noe, men det ble visst funnet et blodig putetrekk hjemme hos ham. Hvis han har tatt av putetrekket og plassert det på rommet sitt, må han ha vært rimelig klar i huet?
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Nei, det trenger han faktisk ikke å ha vært.. Han kan ha hatt blackout.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Jeg ser ikke helt for meg at en person sånn i det store og hele ville hatt lyst på sex med en 98 år gammel dame, aller minst en 18åring, så jeg tror faktisk på at han har hatt blackout. JEG hadde vertfall aldri villet hatt meg med en 98 år gammel mann samme hvor kåt eller full jeg var, så tror jeg måtte vært omtrent død før jeg lot det skje. At han fortjener straff for det dersom han har gjort det, JA, det synes jeg. Voldtekt og drap er det jo uansett....
Musemorbr / Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Jeg tror på at han ikke husker at han har gjort det, og at han nok ellers alltid har vært den snille gutten alle mener han er. At familie og venner ikke skyr han er veldig bra. Husk at i Norge kommer faktisk alle mordere og overgripere ut igjen, ofte etter få år, og da er det fint om det er mulig for dem å oppnå en tilnærmet normal tilværelse igjen. Jeg tviler på at denne gutten noen gang kommer til å gjøre noen noe vondt igjen. Han fortjener straff, men etterpå bør han få muligheten til å leve livet sitt, slik som langt verre mennesker enn han får gjøre. Han vil nok kanskje ha behov for psykologisk behandling også. Jeg har all verdens medfølelse for offeret, og de etterlatte, og bagatelliserer ikke gjerningen, men jeg tror faktisk på at han hadde blackout og at han er fryktelig sjokka og lei for det han har gjort. Derfor er jeg glad for at familien hans er der for han i det som på tross av skyld og grusomhet, er guttens livs vanskeligste tid. Det er veldig, veldig mange andre jeg skulle ønske fikk livstid i fengsel, under tøffe kår, men denne gutten tror jeg det er riktig at en dag får komme ut til familien sin igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Er overrasket over all denne medfølelsen for 18-åringen. Kjenner dere ham, kanskje? Jeg bor i et helt annet fylke, men han har tross alt ikke bare stjålet en bil i fylla. Han har gjort skrekkelige ting.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 voldtekt handler ikke om sex, så da spiller det liten rolle om offeret er 28 eller 98 i så forstand. Jeg skjønner ikke all medfølelsen for han, han brøt seg inn i huset til et annet menneske voldtok og drepte henne. Blir ikke mindre ille om han ikke husker det i ettertid, blir ikke mindre ille om han var ruset. Om det var en 38 åring som hadde gjort det og offeret var 28 hadde dere hatt samme medfølelse for gjerningsmannen da?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Denne 18-åringen er jo åpenbart psykisk syk. Selvsagt fortjener han straff, men dette er en annen type sak enn for eksempel Behring Breivik, som også er gal men samtidig BEVISST destruktiv. Jeg kjenner ingen av dem, men jeg oppfatter at det er en forskjell på disse to sakene. Likevel bør begge straffes i henhold til loven, det er ikke noe spørsmål. Forskjellen er kanskje at denne gutten kan hjelpes til å bli frisk. For Breivik og andre som ham er det nok ikke håp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå