Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Sånn skikkelig liksom. Nesten litt angst. ser for meg at magen kommer til å være i veien hele tiden, og at folk kommer til å se ned på meg med den. Følte det overhodet ikke slikt med første, da var jeg bare stolt og gledet meg til magen skulle komme. Typisk fikk jeg ikke mage før jeg var 5-6 mnd på vei da. Men uansett, nå er jeg 14 uker, og magen har faktisk begynt å komme. Og jeg merker jeg får helt vondt inni meg. Gruer meg til å måtte fortelle om det, og til at jeg faktisk begynner å bli stor. Jobber i butikk og er redd folk/kunder kommer til å se ned på meg, vet jo at matbutikk er lavstatus yrke. Gruer meg til magen kommer og hva kolleger kommer til å måtte tenke/mene om meg. Jeg er 25 og blant de eldste. Har akkurat startet der også siden jeg akutt måtte ha meg en jobb da det brått var to streker på pinnen. Gruer meg til hvordan magen muligens/mest sannsynlig blir ett hinder for meg på jobben. For jeg trivdes mye bedre på den arbeidsplassen enn jeg hadde trodd jeg skulle gjøre, og jeg trives generelt med butikkjobb;) Og spesielt pga det, er jeg redd magen vil ødelegge litt for meg. At det kanskje er ting jeg etterhvert ikke kan gjøre, så det blir tyngre for de andre og ha en vakt med meg. Føler akkurat nå at magen bare kommer til å bli ett problem og gjøre det vanskelig for meg. Jeg er redd jeg rett og slett kommer til å være litt flau over magen min Og så blir jeg så utafor for jeg vil jo ikke føle det sånn her, men følelsene bare kommer:( Uff, vet ikke hva jeg vil med det her. Måtte bare få det litt ut.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Jeg er 25 og blant de eldste. Da er det på grensen til at de kniser fordi de ser at du har "gjort det" Det er arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge for gravide.
stadig_større Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Uff, det er synd du føler det sånn. Dette er jo tiden man "skal" føle lykke over et spirende barn i magen og glede seg over det som hører med. Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg føler med deg og håper du greier å komme over de vonde følelsene...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 vær stolt av magen din. og jobben din definerer ikke hvem du er. viktig å huske på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå