Gå til innhold

Baby +/- 2 mnd i Mars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det kanskje var flere her inne med babyer i 2 mnd alder som vil oppdadtere hverandre litt på hvordan hverdagen er med en liten baby i hus.

Også koselig å høre historier som hender i hverdagen deres. :)

Selv har jeg ei litta jente som er født 4 januar(min første)

Vi har kommet inn i noen gode "rutiner" om dagen/natten, jeg tar det ikke for gitt at det skal være sånn for alltid, men krysser fingrene hver kveld :)

Vesla legger seg hver kveld mellom 20.00 - 21.00, de siste ukene har ho også sovet hele natten gjennom,(Bank i bordet) ho våkner da ca kl. 07.00, ho har så en liten lur i fanget mitt på ca 1/2 time - 3 kvarter i 09.00 tiden. Da kl nærmer seg 11.00 kler jeg på ho og legger ho ut i vognen sin, der sover ho til ca kl. 14.00 - 15.00. Fra kl 15.00 - 20.00 har ho noen små lurer på ca 1/2 i vuggen sin i stua.

Hvoradn ser deres hverdag ut?

Lurer også på til dere som ammer, hvor ofte ammer dere barnet i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter blir 2 mnd til søndag.

Her legger hun seg mellom 20.00 til 21.00 hver kveld, opp kl 600 for mat og sover videre etter mat til 9- 10 tiden, får mat, tar en 10 minutters og så er hun våken til ca 11-12 og tar en 20 minutters og så er hun våken frem til vi drar på trilletur i 1300 tiden, sover da til 1400-1430 og så har hun noen 10 og 20 minutters innimellom frem til kl er 1900 på kvelden da vi begynner kveldsstellingsrutinen.

Føler meg rimelig heldig siden hun har soet godt om natten fra hun var nyfødt. sov 4 timer i strekk fra nyfødt alder om natta.

Har fått mye skryt for hvor sterk ho er og hvor bra ho har kommet seg iom vi fikk en hard førsteperiode.

Ammer ikke, men gjorde det de første 3 ukene før jeg ga opp.

Skrevet

min er 2 mnd i morgen, legger seg rundt 19-20 tiden noen ganger 21. første økt sover han 3- 4 timer etter det våkner han hver 2 time for mat. spiser kun 10 min for og sovne om.

hva gir dere? kan de gå så lenge uten mat, jeg ammer

hvor mye gir dere??

Skrevet

Hei hei :)

Jeg har en liten gutt som bare er 6 uker i morgen, men tenkte jeg skulle svare alikevel jeg :)

Han legger seg for natten rundt kl 20-20.30. Da sover han til alt fra kl 23 til 01, så får han mat. Han våkner så en gang til i løpet av natten for mat før det er morgen rundt kl 06-07.30. Han er da våken i rundt en time før han sover i ett par timer igjen. Og sånn er det resten av dagen: våken en times tid før han sover i ett par timer. Så er det natta igjen rundt 20-20.30.

Jeg fullammer og ammer stort sett hver tredje time, bortsett fra natta da han sover i alt fra tre til maks fem timer.

Skrevet

min er 2 mnd i morgen, legger seg rundt 19-20 tiden noen ganger 21. første økt sover han 3- 4 timer etter det våkner han hver 2 time for mat. spiser kun 10 min for og sovne om.

hva gir dere? kan de gå så lenge uten mat, jeg ammer

hvor mye gir dere??

Som jeg skrev i mitt innlegg så ammer ikke jeg.

Hun får morsmelkerstatning. Før hun legger seg for kvelden har hun fått ca 110 - 140 ml og sover da som sagt fra 20.00/21.00 frem til 06.00.

De kan gå så lenge uten mat om vektoppgangen de sin er bra. Om de ikke går opp i vekt som de skal skal man vekke babyen. Men man vekker ikke en sovende baby om det ikke ligger noen medisinsk grunn for det.

Skrevet

Jeg ble veldig overasket selv første gang ho sov over natten, tenkte at dette var et engangstilfelle, men det har bare fortsatt. Før dette var ho oppe 1 -2 ganger fikk mat og om bleie var full så byttet vi den og. Jeg full ammer min, siste måltid for kvelden får ho mat fra begge puppene. Det er som sagt over her at det er greit at de sover så lenge av gangen om de legger på seg nok, ellers må man vekke de en gang eller to.

Vil bare legge til også at jeg og vesla var å badet i dag, ho koser seg sååå masse i vannet, vi synger å traller. Vi går også på babysvømming og vært der 4 ganger nå, det er et veldig fint opplegg og lille frøkna mi dykka for første gang om onsdagen å det gikk kjempe bra :)

Har dere vært i vannet med minsten eller er dere med på noe annet?

Skrevet

Hei hei :)

Jeg har en liten gutt som bare er 6 uker i morgen, men tenkte jeg skulle svare alikevel jeg :)

Han legger seg for natten rundt kl 20-20.30. Da sover han til alt fra kl 23 til 01, så får han mat. Han våkner så en gang til i løpet av natten for mat før det er morgen rundt kl 06-07.30. Han er da våken i rundt en time før han sover i ett par timer igjen. Og sånn er det resten av dagen: våken en times tid før han sover i ett par timer. Så er det natta igjen rundt 20-20.30.

Jeg fullammer og ammer stort sett hver tredje time, bortsett fra natta da han sover i alt fra tre til maks fem timer.

Det hørtes veldig likt ut som her da ho var rundt 6 uker også. Men ammingen er veldig opp og ned, noen ganger går det rundt 3 timer men plutselig vil ho ha mat igjen etter en halv time bare.
Skrevet

Rett over 2 mnd: Har alle så fast mønster på dagen? Vi legger også mellom 19.00-20.30. Sover til jeg legger meg (ca 23.) Våkner og spiser da, og så er det mat hver andre time resten av natta. Våkner mellom 6-00-8.00. Har ulikt antall hviler på ulik lengde, og er våken 1-2 timer mellom. Noen dager sover han tre timer i strekk, andre max 1. Prøver å gå tur med vogna hver dag, men blir av og til kun en liten tur før jeg setter meg i sola med kaffe...

Skrevet

Nei, det kan variere litt her. Min har pleid å ha en lur fra ca kl. 11.00 - 15.00 de siste ukene, men i går så sov ho ikke i det heletatt på dagen bortsett fra to kjøreturer vi hadde ca 1 time hver vei. Men ho hadde nok ikke behov for mer søvn for ho var like blid hele dagen og sov fra 21.00 - 07.30 i dag.

Har prøvd å legge ho ut i vogna for å sove nå, så veldig spent på om ho blir sovende en stund eller om ho våkner snart. En ting er sikkert, mamma trenger litt søvn, så jeg går å legger meg nedpå litt ;)

Hvordan er det med deres søvn etter at dere fikk barn? Er pappa`n flink å hjelper til?

Skrevet

Har en liten gutt på 6 uker, og her har jeg ikke registrert noe mønster ennå. Har egentlig ikke brydd meg om det heller. Er nr 2, så stakkaren er jo bare "med" i familierytmen ellers ;-) Er en gangske fornøyd liten kar virker det som. Smiler og har begynt å "prate", og gråter sjelden. Han her tar smokk da, og det merker vi stor forskjell på. Mye enklere å roe ham ned og bæresjalet har jeg knapt brukt (ifht førstemann som omtrent bodde i det). I natt sov han for første gang rundt, noe som var utrolig deilig, og uvant. Måtte faktisk sjekke om han levde der i 4-tiden ;-)

Vi står ofte opp litt tidlig, for da blir vi gjerne vekt av storebror, og da har lillebror litt vanskelig med å sovne igjen og bleia er full, men i dag ble vel klokka 9 før vi hadde beina i gulvet. Han sovner for kvelden etter 2000 en gang, har jeg merket. Sovner ekstra godt og kan ofte bæres opp og legges rett i vuggen uten pupp først. En umulighet med førstemann, kan jeg nevne!

Hm? Søvn? Jeg er et B-menneske, og jeg kan med hånden på hjertet si at mitt forhold til søvn er radikalt endret! Det er ikke det at vi ikke sover på natten, for storebror er en drøm å legge og sover alltid natten gjennom, men det tar litt tid å komme ovenpå når man bare sover 2-3 timer i strekk før man må amme, slik det har vært til nå.

Pappa'n er her nødt til å trø til iom at vi har en svært aktiv storebror i tillegg. Jeg får av og til litt barnoverload, og da må han bare ta babyen så jeg kan gjøre noe annet. Eller ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...