Gå til innhold

Tre barn i bil - hvem kan sitte foran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I november får vi vårt 3. Barn og har da jente 5. år, gutt tre år og nyfødt. Vi har en Volvo xc90 m plass til tre bak og en liten konebil i tillegg... Hvis jeg plutselig må ha alle tre i den lille bilen, hvem bør/ kan da sitte foran ? 5 åringen med barnesete og airbagen på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke ha på airbaggen hvertfald, det er heilt sikkert, kraften fra airbaggen vil slå ungen din i svime.. jeg tror jeg ville hatt den minste fremme, i bakovervendt uten airbag.. men jeg er ikke sikker..

Det lureste er å ta en telefon te tryggtrafikk og hør med de.. eller kansje du finn noe info på hjemmesiden demmes..

Skrevet

Ingen av dem, så lenge de er under 140 cm. Det kan være livsfarlig. Spesielt om du har airbag, for da treffer den feil i en kollisjon og kan få fatale følger.

Skrevet

Ingen av dem, så lenge de er under 140 cm. Det kan være livsfarlig. Spesielt om du har airbag, for da treffer den feil i en kollisjon og kan få fatale følger.

Men om hun har mulighet for å skru av airbaggen går det ann at dem sitt foran!

Skrevet

Med tre barn bør dere vel vurdere å ha to biler med plass til tre barn! Hadde ikke risikert et barn pga plassmangel..

Skrevet

ulovlig og sitte foran så tiligt. airbaggen gjør mer skade enn nytte vis barna er for lave.

Skrevet

I utgangspunktet ingen, da barn under 140 cm ikke bør sitte i forsetet. Og airbag må kobels ut i så fall. Det er vel ikke ulovlig at en 5-åring sitter foran uten airbag, men det er ikke anbefalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...