Elskeråværemamma Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 I november får vi vårt 3. Barn og har da jente 5. år, gutt tre år og nyfødt. Vi har en Volvo xc90 m plass til tre bak og en liten konebil i tillegg... Hvis jeg plutselig må ha alle tre i den lille bilen, hvem bør/ kan da sitte foran ? 5 åringen med barnesete og airbagen på??
Heidi <3 Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Du må ikke ha på airbaggen hvertfald, det er heilt sikkert, kraften fra airbaggen vil slå ungen din i svime.. jeg tror jeg ville hatt den minste fremme, i bakovervendt uten airbag.. men jeg er ikke sikker.. Det lureste er å ta en telefon te tryggtrafikk og hør med de.. eller kansje du finn noe info på hjemmesiden demmes..
Heidi <3 Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Airbag/ Fant dette...
Sunniv@ Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Ingen av dem, så lenge de er under 140 cm. Det kan være livsfarlig. Spesielt om du har airbag, for da treffer den feil i en kollisjon og kan få fatale følger.
Heidi <3 Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Ingen av dem, så lenge de er under 140 cm. Det kan være livsfarlig. Spesielt om du har airbag, for da treffer den feil i en kollisjon og kan få fatale følger. Men om hun har mulighet for å skru av airbaggen går det ann at dem sitt foran!
Martemor<3 Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Med tre barn bør dere vel vurdere å ha to biler med plass til tre barn! Hadde ikke risikert et barn pga plassmangel..
anonym91 Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 ulovlig og sitte foran så tiligt. airbaggen gjør mer skade enn nytte vis barna er for lave.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 I utgangspunktet ingen, da barn under 140 cm ikke bør sitte i forsetet. Og airbag må kobels ut i så fall. Det er vel ikke ulovlig at en 5-åring sitter foran uten airbag, men det er ikke anbefalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå