Gå til innhold

Jeg tror ikke aborten virka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok abort for to uker siden. Har fortsatt med å være kvalm og kaste opp og være oppblåst.

Tok en test nå og den ble positiv før jeg omtrent var ferdig med å tisse!

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fremdeles ha hormoner i kroppen som gjør at testen er positiv. Er du i tvil, kontakt lege slik at du kan få UL for å sjekke...

Skrevet

Oops! Men det kan skje. Enten at den ikke virker eller at man har tvillinger

Skrevet

Skal ikke si det for sikkert, men mener at symtomene kan "henge i " litt etter aborten også. Veninnen min fikk melk i puppene etter å ha tatt abort. Klemte til så det spruta, og det er ikke tull. Jeg så det med egne øyne.

Skrevet

Hvis man var gravid med tvillinger og embryoet(ene) ikke har blitt abortert, betyr det at det ikke har fungert slik du først sa! Hva er forskjellen liksom?

Skrevet

Hvis man var gravid med tvillinger og embryoet(ene) ikke har blitt abortert, betyr det at det ikke har fungert slik du først sa! Hva er forskjellen liksom?

Om du er ute etter å kverulere og å krangle i en tråd som dette så har det virka om det er tvillinger og den ene er abortert. Det har bare ikke virka 100%

Skrevet

Om du er ute etter å kverulere og å krangle i en tråd som dette så har det virka om det er tvillinger og den ene er abortert. Det har bare ikke virka 100%

Er nok kverulant i dag, ja. Og hvordan skal man kunne vite forskjellen da? Poenget er at antall embryoer er uvesentlig, er ikke alt abortert så har noe gått galt åkke som.

Skrevet

Er nok kverulant i dag, ja. Og hvordan skal man kunne vite forskjellen da? Poenget er at antall embryoer er uvesentlig, er ikke alt abortert så har noe gått galt åkke som.

Orker ikke å ødelegge denne tråden med grums. Lag heller din egen tråd om du ønsker å debattere dette. Tror kanskje at HI vil sette pris på det.

Skrevet

Når jeg var gravid sist og måtte ta en medisinsk abort pga at fosteret var dødt. Jeg hadde positiv graviditetstes i 6, nesten 7 uker etterpå. Var bare 7 uker på vei, så hormonene var ikke SÅ høye. Men de hang altså lenge igjen i kroppen..

Skrevet

Jeg mener svigerinnen min sa at hun fikk beskjed om å ta en graviditetstest 10-12 dager etter aborten og om den var positiv skulle hun kontakte lege for å ta en blodprøve. Det hender nemlig av og til at aborten "ikke virket" som du sier.

Skrevet

Fant dette på nettet fra et sykehus:

"En graviditetstest vil normalt være positiv i 3 uker etter aborten. Hvis du fortsatt har graviditetssymptomer eller du ikke har fått menstrasjon tilbake innen 3 - 6 uker, må du ta en graviditetstest. Du er selv ansvarlig for dette. Er graviditetstesten positiv kan du kontakte gynekologisk poliklinikk, tlf ------, så hjelper vi deg."

Fikk ikke du noen slike beskjeder etter at du tok din abort?

Skrevet

Hei HI

Jeg har opplevd nøyaktig det samme. Fordi jeg jobber i helsevesenet, tok jeg en blodprøve på jobben over 2 dager. Den viste en svak stigning i Hcg. Dette kan skje dersom kroppen ikke har kvittet seg med alle graviditetsprodukter, dvs det er igjen rester.Jeg måtte da inn på sykehuset igjen.

Urinprøve sier ingenting, men en blodprøve kan hjelpe deg. Ring sykehuset og forklar hvordan du har det. Det som kan være utslagsgivende er hvorvidt du har smerter eller er uvel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...