Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Jeg er flink til å presse meg og vil gjerne være på jobb lengst mulig. Men jeg lurer på hva som skal til før jeg bør ringe lege og kaste inn håndklet. ikke for min del men for babyen. Er det noen av dere som er sykemeldte og evt. Hva er grunnen? Hva bør jeg være obs på? Når trenger jeg hvile?
Førstegangsmini Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Jeg tror det er veldig forskjellig. Jeg har veldig lyst til å ikke gå på både i dag og i går fordi jeg er så utrolig kvalm, sitter og er redd for å kaste opp og vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Men jeg har klart det så langt, er utrolig glad det er helg om noen timer.
benelen Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Man kjenner når det ikke er mulig å presse seg lengre, og da er det ikke noe poeng i å fortsette å prøve. Det er snakk om noen få uker av et langt arbeidsliv så det får bare våge seg. Sist jeg var gravid så presset jeg meg igjennom, det endte med to uker sykemelding pga lavt blodtrykk som legen mente var fordi jeg hadde presset meg. Nå sitter jeg her i slutten av uke 7 og ble sykemeldt i går pga kvalme. Lever nå livet mellom sofaen og do; har derfor ikke noe å gjøre på jobb! Man må kjenne på det. Det er ikke noe fasit svar. Noen er kvalm hele dagen uten å kaste opp og klarer å takle det, noen har kortere perioder og klarer å styre det med inntak av mat, så det er veldig vanskelig å si hvor man skal sette grensen.
b77h Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har denne gangen blitt kvalm, uvel og ekstremt trøtt fra 13-14-tiden på dagen. Og jeg har derfor en del dager gått hjem tidligere - og bare ført de 1-3 timene på diverse/syk. Aner ikke om jeg får spørsmål om det nå v månedsskiftet, men da kommer jeg til å fortelle hvorfor. Jeg tenker at arb.giver bør være gla jeg iallefal kom størstedelen av dagen. Så gå hjem før om du er dårlig - og fortsetter det sånn hver dag, så ta egenmelding eller ring legen. Nå er helsen din viktigst - og barnets!
prins2010+lilleprins2012 Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 sist svangerskap "ødela" jeg meg selv ved å presse meg for mye. jeg slet med konstant kvalme og svimmelhet hele svangerskapet, men untak av en mnd midt på, hvor jeg selvfølgelig tok den heeeelt ut, og dermed ble skikkelig dårlig igjen:( legen og samboern min ville jeg skule sykemeldes, men vrang som jeg er holdt jeg ut, og jobba hvertfall 50%. men greia er att ingen hadde noe utbytte av det! jeg sov hele døgnet pga utmatthet, så samboern så meg jo fint lite. Jeg klarte ikke fokusere på jobb, så det hadde vært bedre om noen andre fikk gjøre alt,så det ble skikkelig. og jeg slet i lang tid etter fødsel fordi jeg var så langt nede.. denne gangen har jeg en liten gutt som trenger mamman sin, derfor er det uaktuelt å sove hele den tiden jeg ikke er på jobb. og siden jeg vet hvor lite pris det faktisk blir satt på att jeg "holder" ut på jobb, er terskelen lav for å få sykemelding. håper du kan lære noe av min situasjon:) det er ofte ikke vært det å presse seg:)
Kosemosepose Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Var utrolig trøtt og slapp i 1. tri, men kom meg igjennom det på et vis. De dagene jeg kjente at jeg var "tom", så tok jeg egenmelding en dag eller to, som ble tilbragt på sofaen, sov og sov... Så fikk jeg nok energi etl å klare meg noen uker til. Er nå i uke 24, og er i myyye bedre form. Kjenner at jeg har masse energi, selv om de fysiske plagene øker på (bekken, kramper, leddbåndsmerter, kynnere osv osv). Hadde trodd jeg ville sykemeldt meg, men kjenner nå at jeg skal klare meg en god stund så lenge energien er som nå :-) Lykke til - lytt til kroppen, så går det fint :-)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Har vært gradert sykmeldt noen uker pga kvalme, dårlig matinntak, tretthet, stress... Utgjorde virkelig forskjellen for meg.
gutt11spire12 Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Er i uke 19+6 men lakk fostervann tidligere i svangerskapet og har forbud mot å jobbe. Jordmor har søkt svangerskapspenger til meg fordi når jeg snakket med nav sa de faktisk at jeg hadde krav på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå