Gå til innhold

Guttemammaer: Kløe nedentil hos gutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4 år gammel gutt som klør veldig nedentil. Jeg vasker med vann morgen og kveld men han klør alikevel. Nå i kveld våknet han og hyl skrek. Han klødde helt febrilsk nedentil så jeg spurte om han hadde vondt der. Han sa ja å når jeg så etter så har han klødd så han har fått et stor sår på tisseluren (på forhuden) Hva i alle dager kan hjelpe? Han hadde så vondt stakkar!

Jeg tørket forsiktig med en klut med kaldt vann, tørket det tørt og tok potetmel på fordi det brukte å hjelpe når han var sår bak når han var baby. Jeg vet ikke om det kan hjelpe eller om det var det riktige så om noen har noen tips så er det veldig fint!

Og når er det at forhuden skal kunne trekkes tilbake? Den kan trekkes litt tilbake, Kan det være derfor han klør, fordi forhuden ikke kan trekkes helt tilbake enda og at det samler seg urin der hvor vi ikke får vasket? Jeg må trekke tilbake det lille som går når han dusjer for hvis ikke så lukter det veldig sur urin selvom han har dusjet. Ellers tørker vi bare over.

Han hadde så vondt ista stakkar :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt i håp om at noen kan svare :)

Skrevet

Jeg har en 4 år gammel gutt som klør veldig nedentil. Jeg vasker med vann morgen og kveld men han klør alikevel. Nå i kveld våknet han og hyl skrek. Han klødde helt febrilsk nedentil så jeg spurte om han hadde vondt der. Han sa ja å når jeg så etter så har han klødd så han har fått et stor sår på tisseluren (på forhuden) Hva i alle dager kan hjelpe? Han hadde så vondt stakkar!

Jeg tørket forsiktig med en klut med kaldt vann, tørket det tørt og tok potetmel på fordi det brukte å hjelpe når han var sår bak når han var baby. Jeg vet ikke om det kan hjelpe eller om det var det riktige så om noen har noen tips så er det veldig fint!

Og når er det at forhuden skal kunne trekkes tilbake? Den kan trekkes litt tilbake, Kan det være derfor han klør, fordi forhuden ikke kan trekkes helt tilbake enda og at det samler seg urin der hvor vi ikke får vasket? Jeg må trekke tilbake det lille som går når han dusjer for hvis ikke så lukter det veldig sur urin selvom han har dusjet. Ellers tørker vi bare over.

Han hadde så vondt ista stakkar sad.png

mine gutter kunne trekke forhuden tilbake fra ca 2 års alder.

Jeg tenker at å vaske 2 ggr daglig kanskje er litt mye, fordi kroppen har mange funksjoner for rens selv.

hvis han er 4 år kan han klare å trekke det tilbake selv, men det kan jo også være at forhuden er for trang og at det har blitt noe sår sånn at det klør og dermed gjør vondt?

Jeg ville nok tatt han med til lege for å sjekke.

Mine gutter har fiklet mye med tissen sin, og de har ingen problemer med å trekke den tilbake (...noe de syns er veldig fint og godt...) så hvis ikke din har gjort dette ville jeg nok sjekket med lege.

Skrevet

Takk for svar :)

Min har aldri trekt forhuden tilbake selv. Jeg har inntrykk av at han har vondt der og at det kanskje er derfor.

Grunnen til at jeg må tørke over så ofte er fordi det fort lukter veldig surt. Det er såpass at jeg innimellom kan merke urinlukt når han sitter på fanget å jeg har ikke lyst at han skal lukte urin i barnehagen.

Jeg tenkte at jeg skal ringe helsesøster i første omgang å forhøre meg litt om hva som er normalt i forhold til forhuden og tips til kløe og nå også sår også kontakte lege om helsesøster også mener det.

HI

Skrevet

Høres ut som det samme som med min gutt. Legen skrev ut øyesalve klorafenicol tror jeg den het. Google noe som heter balanitt. Det var det guttn min hadde. Ble helt fin etter noen dager med salve. Men klødde veldig før behandling! Sorry Rotete innlegg, skriver fra mobil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...