Gå til innhold

Deprimert og medisin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har blitt medisinert for depresjon? Jeg orker ingenting, ikke en shit, alt er tiltak, lider av depresjon. Det jeg lurer på er om dere fikk mer tiltakslyst av medisinene? Ev hvordan hjalp medisinen og hvilke medisiner fikk dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte cipralex før svangerskapet, og hadde kjempe effekt av dem.. Humøret kom tilbake, og med det energien og overskuddet..

Det er viktig å samtidig få til samtaler med psykolog, sosionom eller annet, for medisinen i seg selv er ikke ment å være nok, selv om det kanskje i realiteten er det...

Noe annet er at det er kjempeviktig å jobbe med forebygging. For er du først utsatt for depresjon, så er sannsynligheten stor for at du kan få det tilbake, og de som har tilbakevendende depresjoner treffes hardere og hardere for hver gang, og de blir vanskeligere å bli kvitt..

Ta deg en tur til legen, be om å få medisin og en henvisning.. De tar nok en test på deg for å sjekke hvordan du skårer på skalaen..

God bedringsklem fra meg :)

Skrevet

EFFEXOR,my friend. Det har alltid gjort susen for meg.

Nå er livet lyst igjen og jeg har overskudd og har det allright. Jeg slipper de verste nedturene (kun ønske om å dø) . Jeg er nedfor innimellom,men jeg synker ikke ned i kjelleren. Jeg har forsøkt psykolog i mange år,den senere tid psykoanalyse. Jeg har innsett at det er ikke noe "feil" med meg,men at jeg i perioder er avhengig av antideppresiva for å fungere som et "normalt" menneske.

Du må nok teste ut ulike medikamenter for å finne den rette for deg.

Lykke til

Skrevet

kjempetakk for svar :)

Skrevet

Noen her som har blitt medisinert for depresjon? Jeg orker ingenting, ikke en shit, alt er tiltak, lider av depresjon. Det jeg lurer på er om dere fikk mer tiltakslyst av medisinene? Ev hvordan hjalp medisinen og hvilke medisiner fikk dere?

Har vært igjennom 7 ulike antidepressiva nå, ingen har hatt ønsket effekt på meg.

Skrevet

Har og vært gjennom en del antidepressiva og ingen har hatt god effekt. Jeg ble enda mer hemmet når jeg først hadde gode perioder og dradd enda lenger ned enn det jeg egentlig var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...