Gå til innhold

Familien min liker ikke mannen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er litt spesiell, og kan til tider være litt vanskelig å forstå. Men han er verdens snilleste og tar godt vare på meg og jenta vår. Han fester ikke, er en skikkelig hjemme-fyr. Er flink med dattra vår og gjør alt for at vi skal ha det bra. Han pusser opp og jobber hardt (økonomisk) for at jeg skal kunne gå hjemme med jenta vår.

I julen var min mor på besøk og det ble en del krangling pga politiske meninger og skjennerelt livssyn mellom dem. Siden da liker INGEN i familien min ham. Er masse baksnakking om ham til meg. Jeg blir så utrolig såret av det, for dette er jo mannen min og pappaen til dattra mi som jeg er så utrolig glad i.

Huff, vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, mens syns det bare er så trist :(

Er det andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så leit ! Dårlig gjort av familien din . Men kan du ikke foreslå at moren din og mannen din snakker ut og får rensket luften ? Høres ut som problemet nylig har oppstått ?

Skrevet

De gjorde det i julen og begge ba on unskyldning, han er ferdig med feiden og vet ikke om at de har en slik innstilning til ham nå. Har ikke turt å sakt noe til ham siden jeg vet han blir skikkelig lei seg da. :(

HI

Skrevet

Hva er det han står for sånn politisk da?

Min mann er som din, han er fantastisk med meg, ungene og det å skape et hjem og et liv sammen. Min mann er heller ikke noe ekstem politisk. Foreldrene mine, resten av familien, slekta og vennekretsen liker han veldig godt.

MEN om han hadde vært ny nazist så hadde de nok ikke tolerert han samme hvor flink han var på andre områder.

Skrevet

Han er ikke nynazist

HI

Skrevet

Dette har jeg opplevd 2 ganger nå, og jeg har satt mine foreldre hardt på plass HVER GANG! De har igenting med å snakke slikt om min kjære! Jeg snakker ALDRI negativt om de dem selv velger å omgås med, og jeg misliker VIRKELIG nesten alle de vennene mamma og pappa har. Mine foreldre er OVERFLADISKE, og de bryr seg om ytre ting. Dette er IKKE ting jeg ser på som viktig, og det har jeg sagt klart i fra.

For meg er det viktigste at JEG har det bra, og om det ikke er viktig for dem, så har jeg da sagt at da kan vi ikke ha et så nært forhold som vi har. Jeg snakker ikke om at de skal bli bestevenner, men alle skal respektere hverandre!

Kjenner jeg blir sint på foreldre som oppfører seg sånn! Bare fordi de er foreldre, så har de INGEN rett til å si rett ut hva de mener!

Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit gikk klar beskjed om at jeg ikke vil høre noe negativt om mannen min, og at om de ikke liker ham, så får de uansett gjøre gode miner til slett spill og bite i seg møkka.

Gjest yrild
Skrevet

Politikk og livssyn er saker man bør prøve å ikke diskutere med personer som ikke tåler at noen mener det stikk motsatte av dem... Min mann og min mor kommer heller ikke så godt overens, men de baksnakker jo ikke eller lager kvalm av den grunn!?

Jeg ville tatt det opp med familien min hvis det hadde blitt sånn. Sagt at "jeg skjønner at du reagerer på at han tenker så anderledes enn deg, men han er en god mann for meg og en god far for datteren vår, så jeg ber deg være så snill å gjøre ditt atterste for å akseptere ham".

Gjest yrild
Skrevet

ditt ytterste skulle det stå ikke atterste...

Skrevet

Om foreldre ønsker å bli respektert og tolerert for sine meninger og holdninger, så skal også barn og svigersønner og svigerdøtre ha samme respekt og toleranse!

Selv om en er uenige, så går det faktisk å oppføre seg voksent. Vær den rause, og innse at folk er forskjellige. Det betyr dog ikke at noen er bedre enn andre!

Skrevet

Min familie liker ikke min mann mye pga jobben hans og de meningene han yttrer til dem.

De har et inntrykk av han som ikke stemmer helt med virkligheten, men JEG har valgt han og jeg valgte ikke dem ( kommer ikke så godt overens med dem selv pga valg de har tatt som jeg er totalt uenig i)

Når det kommer til drittsnakkingen dems så orker jeg faktisk ikke å bruke energi på å forsvare mine valg og vår levemåte til folk som ikke betyr noe for meg. De som velger å tro på det min familie sier får velge det og de som vil får bli kjent med oss og kanskje de forstår hva vi verdsetter i livet vårt og at familien min ikke har snakket helt sant.

Har ved to anledninger sunket til dems nivå å brukt jungeltelegrafen selv og det har faktsik vært mer effektivt enn å prøve å snakke fornuft i dem ;)

Skrevet

Tja....De skal selvfølgelig ikke baksnakke han eller snakke dritt om han som person.

Men helt ærlig ville jeg kanskje hatt problemer med å akseptere en person som hadde veldig ekstreme meninger politisk. Jeg kunne f.eks aldri vært sammen men noen mørkeblå. eller noen med veldig spesielle livssyn

Kanskje du kan forklare hvilke holdninger han har som er så spesielle og vanskelig for familien din å tålerere, så blir det kanskje litt lettere å gi råd også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...