Anonymor Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har født barn og er hjemme i full permisjon frem til september. Men jeg lurer på om jeg har lov til å skaffe meg en bi-inntekt nå mens jeg er i permisjon, i form av en helge jobb ol. Hvordan løser jeg dette isåfall?
Augustgull11 Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Dette lurer jeg på også, så håper noen vil svare :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Nei du kan ikke det. Du kan jobbe noe i din faste jobb, men må da ta ut gradert uttak av permisjonen. Du vil da ikke tjene noe mer, men kun utsette permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Joda, du KAN skaffe deg biinntekt! Men det forutsetter at permisjonspengene dine justeres ned tilsvarende den prosenten du jobber OG at din opprinnelige arbeidsgiver synes det er greit at du a) kommer noe tilbake i din egentlige jobb) eller starter i ny jobb. uansett; du vil ikke få høyere inntekt, men kan få strekt permisjonen ut over lengre tid.
Anonymor Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2012 æsj...... Vi har et veldig behov for å få økt inntekten litt, men det ser ut til at det blir vanskelig...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Det blir ansett som trygdemisbruk å ha en inntekt samtidig som du mottar penger fra nav, og det er straffbart. Eneste måten å jobbe på når du er i permisjon er å si fra til nav og få tilsvarende mange dager du jobber i måneden i trekk fra utbetalingen derfra.
Fruen i huset Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du har en hobby har du lov å omsette 50.000,- (mener jeg det er) på denne. Da trenger du heller ikke levere egen selvangivelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå