Skylander Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har søkt hjelpestønad til gutten min. Hentet ut førstesiden den 15.02-12. Var hos legen 28.02-12 og dro direkte til nav for å levere søknadspapirene samme dag som vi var hos legen. Søknaden ble likevel ikke registrert inn hos de som skal behandle den før 06.03-12, men jeg gjorde dem oppmerksomme på at jeg leverte inn papirene hos nav i mitt distrikt den 28. feb. Nå den 20. mars fikk min sønn utbetalt 4506. Det er for 4 mnd. altså medregnet denne mnd ikke sant(des, jan, feb, mars)? Men skulle ikke han ha fått støtte fra november når jeg leverte i februar? Altså nov, des, jan, feb, mars? Eller har jeg misforstått? Hater liksom å ringe å mase på de å vil iallefall ikke drite meg ut hvis jeg blir nødt til å ringe. Så blir takknemlig hvis noen av dere vet og kan gi meg svar så jeg på forhånd vet hva han har krav på
ormeynglet Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Hvorfor skal dere få støtte fra november hvis dere søkte i februar? Skjønte ikke dette jeg.
Skylander Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 Fordi man får etterbetalt for 3 mnd før den mnd man søker, eller noe i den duren! 1 mnd. forskjell på utbetalingen er mye det(1131 tror jeg), og rett skal være rett.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil..
Skylander Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil.. Jeg søkte i februar, og da hvis det er slik at man skal ha etterbetalt for 3 mnd før den mnd. man søker i så får ikke jeg det til å stemme helt. Jobber du i Nav og har peiling på dette, eller blir det bare spekulasjoner? Jeg vil vite akkurat hvordan dette fungerer!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil.. Jeg søkte i februar, og da hvis det er slik at man skal ha etterbetalt for 3 mnd før den mnd. man søker i så får ikke jeg det til å stemme helt. Jobber du i Nav og har peiling på dette, eller blir det bare spekulasjoner? Jeg vil vite akkurat hvordan dette fungerer! Jeg jobber ikke i nav (enda, begynner om et par mnd.. hehe) men jeg har skjønt det slik at det er 3 mnd fra man søker, ikke fra mnd før man søker.... Fant dette inne på selve søknadsskjemaet, slik jeg leser det er det ingen fast regel på hvor mange mnd som tas med MEN man får som regel ikke for lengre tid enn 3 mnd.. Dermed er det ingen fast regel på dette, bare et maksimum.... Hvorvidt ditt vedtak er riktig må du nesten kontakte nav om.. Hjelpestønad gis som regel ikke for lengre tid tilbake enn tre måneder før den kalendermåneden da kravet ble satt fram (folketrygdloven paragraf 22-13).
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Fant dette også: Det presiseres at det ikke skal være noen automatikk i å gi ytelsen tre måneder tilbake. Det er et absolutt vilkår at retten til ytelsen har vært til stede i hele den perioden man går tilbake. Derfor vil det i mange tilfeller være riktig bare å gå for eksempel en måned tilbake. Gir man ytelse tilbake i tid, skal ytelsen gis tilbake fra den første i kravsfremsettelsesmåneden.
Skylander Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil.. Jeg søkte i februar, og da hvis det er slik at man skal ha etterbetalt for 3 mnd før den mnd. man søker i så får ikke jeg det til å stemme helt. Jobber du i Nav og har peiling på dette, eller blir det bare spekulasjoner? Jeg vil vite akkurat hvordan dette fungerer! Jeg jobber ikke i nav (enda, begynner om et par mnd.. hehe) men jeg har skjønt det slik at det er 3 mnd fra man søker, ikke fra mnd før man søker.... Fant dette inne på selve søknadsskjemaet, slik jeg leser det er det ingen fast regel på hvor mange mnd som tas med MEN man får som regel ikke for lengre tid enn 3 mnd.. Dermed er det ingen fast regel på dette, bare et maksimum.... Hvorvidt ditt vedtak er riktig må du nesten kontakte nav om.. Hjelpestønad gis som regel ikke for lengre tid tilbake enn tre måneder før den kalendermåneden da kravet ble satt fram (folketrygdloven paragraf 22-13). Jeg er fortsatt ikke mere klok. Tre mnd før den kalendermåneden kravet ble satt frem blir vel nov, des og januar det vel? En ting er iallefall sikkert, en av oss tar grundig feil her! Lol
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil.. Jeg søkte i februar, og da hvis det er slik at man skal ha etterbetalt for 3 mnd før den mnd. man søker i så får ikke jeg det til å stemme helt. Jobber du i Nav og har peiling på dette, eller blir det bare spekulasjoner? Jeg vil vite akkurat hvordan dette fungerer! Jeg jobber ikke i nav (enda, begynner om et par mnd.. hehe) men jeg har skjønt det slik at det er 3 mnd fra man søker, ikke fra mnd før man søker.... Fant dette inne på selve søknadsskjemaet, slik jeg leser det er det ingen fast regel på hvor mange mnd som tas med MEN man får som regel ikke for lengre tid enn 3 mnd.. Dermed er det ingen fast regel på dette, bare et maksimum.... Hvorvidt ditt vedtak er riktig må du nesten kontakte nav om.. Hjelpestønad gis som regel ikke for lengre tid tilbake enn tre måneder før den kalendermåneden da kravet ble satt fram (folketrygdloven paragraf 22-13). Jeg er fortsatt ikke mere klok. Tre mnd før den kalendermåneden kravet ble satt frem blir vel nov, des og januar det vel? En ting er iallefall sikkert, en av oss tar grundig feil her! Lol Poenget er at de gir MAKS så mye tilbake, men de Må ikke gjøre det.. Det er ingen minimum de må gi - skjønner???
Skylander Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2012 Du har jo fått for hele februar, januar og desember og har da fått for 3 mnd.... Hadde du fått for november i tillegg ville du jo fått for 4 mnd og det blir jo feil.. Jeg søkte i februar, og da hvis det er slik at man skal ha etterbetalt for 3 mnd før den mnd. man søker i så får ikke jeg det til å stemme helt. Jobber du i Nav og har peiling på dette, eller blir det bare spekulasjoner? Jeg vil vite akkurat hvordan dette fungerer! Jeg jobber ikke i nav (enda, begynner om et par mnd.. hehe) men jeg har skjønt det slik at det er 3 mnd fra man søker, ikke fra mnd før man søker.... Fant dette inne på selve søknadsskjemaet, slik jeg leser det er det ingen fast regel på hvor mange mnd som tas med MEN man får som regel ikke for lengre tid enn 3 mnd.. Dermed er det ingen fast regel på dette, bare et maksimum.... Hvorvidt ditt vedtak er riktig må du nesten kontakte nav om.. Hjelpestønad gis som regel ikke for lengre tid tilbake enn tre måneder før den kalendermåneden da kravet ble satt fram (folketrygdloven paragraf 22-13). Jeg er fortsatt ikke mere klok. Tre mnd før den kalendermåneden kravet ble satt frem blir vel nov, des og januar det vel? En ting er iallefall sikkert, en av oss tar grundig feil her! Lol Poenget er at de gir MAKS så mye tilbake, men de Må ikke gjøre det.. Det er ingen minimum de må gi - skjønner??? Men de gir det dersom min sønn har hatt krav på stønaden i hele den perioden hvis jeg forsto deg riktig.? Min sønn har egentlig hatt krav på denne stønaden siden han var ett år ca. Men viste ikke at jeg kunne søke om den før jeg så det her inne.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Når du leverte søknaden så sent i februar så misset du utbet. i feberuar og da regnes februar som en etterbetalingsmåned og da blir det riktig at du har fått etterbetalt for 3 måneder (desember, januar og februar). Hilsen hun andre NAV-dama
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Jeg søkte om hjelpestønad til min datter i juni. Fikk utbetalt for mars, april og mai- altså 3 mnd etterbetalt. Ring du og hør med de. Men hvis de har registrert at de mottok søknaden i mars så kommer du nok inn vei, er jo tross alt NAV det er snakk om;)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg søkte om hjelpestønad til min datter i juni. Fikk utbetalt for mars, april og mai- altså 3 mnd etterbetalt. Ring du og hør med de. Men hvis de har registrert at de mottok søknaden i mars så kommer du nok inn vei, er jo tross alt NAV det er snakk om;) Da søkte du sikkert i begynnelsen av juni og ikke en av de siste virkedagene i mnd, og etter utbet. dato? Hilsen hun andre NAV-dama
Skylander Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 22. mars 2012 Jeg søkte om hjelpestønad til min datter i juni. Fikk utbetalt for mars, april og mai- altså 3 mnd etterbetalt. Ring du og hør med de. Men hvis de har registrert at de mottok søknaden i mars så kommer du nok inn vei, er jo tross alt NAV det er snakk om;) Ja, jeg får nesten gjøre det! Så får jeg bare ta det som et pluss hvis de har gjort en feil.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Jeg søkte om hjelpestønad til min datter i juni. Fikk utbetalt for mars, april og mai- altså 3 mnd etterbetalt. Ring du og hør med de. Men hvis de har registrert at de mottok søknaden i mars så kommer du nok inn vei, er jo tross alt NAV det er snakk om;) Da søkte du sikkert i begynnelsen av juni og ikke en av de siste virkedagene i mnd, og etter utbet. dato? Hilsen hun andre NAV-dama Nei jeg sjekket nå og jeg levert inn søknaden 24 juni
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 Man skal få etterbetalt for inntil 3 måneder FØR sØkemåned, så lenge vilkårene ellers har vært der i den tiden. Bare sØkanden er inne fØr siste dag i måneden, så teller den som vanlig og ikke etterbetaling.
Skylander Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #18 Skrevet 23. mars 2012 Jeg fikk rettet opp feilen idag etter en tlf. og en tur på kontoret, så jeg får for den mnd. som mangler, altså november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå