Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 ...?? Vi har takket ja til bhg fra høsten av for ikke å miste retten, men når og hvordan søker jeg overflyttning til annen? Har prøvd å gjøre det der man legger inn søknad, men det går ikke da det allerede finnes en søknad på henne. Jeg forhørte meg med kommunen, men de ba meg takke ja og sende inn ny..noe som ikke går...??
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke noe som heter å søke overflytting. Du søker på vanlig måte og får du plass sier du opp plassen du har nå og bytter. Kan jo ikke bare flytte over, det må jo være ledig plass og da er det nr. 1 på ventalista som får først.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Jo det er noe som heter overflytting. Her i kommunen er fristen for det 1.februar. Trondheim.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg sendte mail til leder i den barnehagen vi ønsker oss til. Da havner vi visst i en liste eller noe i den duren og får beskjed samtidig som det vanlige opptaket.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Her kan dere som ikke vet hva dette er lese om: http://www.trondheim...flyttingsopptak
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Men det går ikke an å søke på vanlig måte, da hadde jo jeg gjort det.. Hmm...får prøve å ringe kommunen en gang til og sende mail til bhg..
Gjest Alimka Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Forskjellig fra kommune til kommune, og du har jo tydeligvis allerede fått svar fra din kommune. Tror nesten du må spørre kommunen hvorfor det ikke går. Det kan ha noe med at kommunene nå er i full sving med å dele ut plasser i hovedopptaket, og vil avslutte dette før de tar inn nye søknader. Siden du allerede har fått plass, blir du neppe prioritert før hovedopptaket er over, i alle fall om det er i en kommune som sliter med å finne plass til alle som har krav på plass. Lykke til - håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg var faktisk inne nå bare for å sjekke en gang til, og det gikk an å legge inn ny søknad! Yes!!! Da er det bare å krysse fingrene og håpe det ordner seg!!))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå