Benkit Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Er i siste trimester nå og har de siste nettene våknet av noen helt sinnsyke kramper i leggene:( er så intenst at jeg har ikke klart å strekke leggen liksom. Vanskelig å få krampen til å slippe taket.. Og når den endelig gjør det har jeg problemer m å gå på foten og en gangsperr uten like når jeg står opp igjen.... Kjenner at 7uker til m dette blir drøyt! Noen som har noen tips??
Iselilja Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har det også slik. Ikke den beste måten å våkne på :s Har hørt at det hjelper å sove med ullstrømper (sånne lange som når opp til kneet), men har ikke prøvd selv ennå.
Lille- MO Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 sett helen fort som f*** i gulvet og press ned så hardt du kan, så slippen krampa taket fort og det er ikke like vondt etterpå. jeg var delvis lammet pga bekkenløsning på slutten og så ut som en hval om ikke større, men jeg skal love deg jeg kom kjapt opp i sittestilling og fikk pressa helen nedi gulvet.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Er i siste trimester nå og har de siste nettene våknet av noen helt sinnsyke kramper i leggene:( er så intenst at jeg har ikke klart å strekke leggen liksom. Vanskelig å få krampen til å slippe taket.. Og når den endelig gjør det har jeg problemer m å gå på foten og en gangsperr uten like når jeg står opp igjen.... Kjenner at 7uker til m dette blir drøyt! Noen som har noen tips?? å spise bananer skal hjelpe (kalsium)
Benkit Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 Takk for tips.. Da skal jeg ta meg en banan og Tvinge meg opp av sengen og ned på gulvet når krampen setter inn:))
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Kalsium mangle kan skape slike problemer, fikk selv beskjed om å ta kalsium tabletter pga det i slutten av svangerskapet mitt, slike du får på apoteket, ikke de man kan kjøpe i butikk. Og lange ull strømper er gull verdt Da slipper du som regel å oppleve de krampene, og å måtte kaste deg ut av senga midt på natt (ikke lett når man har stor og tung mage)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Er i siste trimester nå og har de siste nettene våknet av noen helt sinnsyke kramper i leggene:( er så intenst at jeg har ikke klart å strekke leggen liksom. Vanskelig å få krampen til å slippe taket.. Og når den endelig gjør det har jeg problemer m å gå på foten og en gangsperr uten like når jeg står opp igjen.... Kjenner at 7uker til m dette blir drøyt! Noen som har noen tips?? Magnesium mangel
#Ariadne# Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Kjøp magnesiumtabletter. De gjør underverk for kramper Endret 22. mars 2012 av #Ariadne#
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Er ikke garantert at det er magnesium mangel, jeg ble testet for det da jeg slet med det problemet, men fikk beskjed om at det ikke var det, men kalsium, og om man tar magnesiumtabletter uten å ha behov for det, så kan det bare føre til større problemer. Best er nok å gå til legen og finne ut om det er noe man mangler, og ta det der ifra, men står fortsatt ved ull strømpene altså De er gull verdt!
Tråddreper Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Magnesiumtabletter fekk eg tips om og, av jordmor..
Gjest SHOC Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde veldig god effekt av ulltråder rundt anklene.
Benkit Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2012 Takk for enda flere tips:) men hva er det med ull da egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå