Gå til innhold

Insomnia - flere som sliter med å sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 11 uke og har frem til forrige uke vært ekstremt trøtt og sovet mye. Siste uken har situasjonen endret seg totalt. Får ikke sove når jeg legger meg og ligger 3-5 timer våken før jeg sovner av utmattelse. Sover ca 8 timer som jeg vanligvis gjør (er sykemeldt om dagen), men kvelden etter har jeg akkurat samme problemet. Har mange ting å tenke på om dagen, bekymrer meg for fosteret og gruer meg til å komme tilbake til jobb.

Er det flere som har søvnproblemer i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv akupunktur ;) Det hjalp meg!

Skrevet

Jeg hadde også det i starten av mitt svangerskap (er uke 22 nå). Har fortsatt problemet med å sovne og våkner mye i løpet av natta... 60% sykemeldt jeg, og di dagene jeg jobber så jobber jeg kveld. Men er jo ikke alle som har mulighet til å jobbe sent:/

Skrevet

Jeg hadde også det i starten av mitt svangerskap (er uke 22 nå). Har fortsatt problemet med å sovne og våkner mye i løpet av natta... 60% sykemeldt jeg, og di dagene jeg jobber så jobber jeg kveld. Men er jo ikke alle som har mulighet til å jobbe sent:/

Flott når man får mulighet til å jobbe sent slik du har!

Jeg skal til legen i slutten av neste uke og vurdere hvordan vi skal løse arbeidssituasjonen min. Har en arbeidsgiver som ikke vil tilrettelegge og krever at jeg jobber 110%. Gradert sykemelding kan jo være en løsning en periode, og kanskje det beste når søvnløsheten herjer. Men vil ikke arbeidsgiver gå med på det, vet jeg ikke hvordan ting løses...

Skrevet

Arbeidsgiveren din har plikt til å tilrettelegge... men ja spørs jo litt hva man jobber med... gradert sykemelding er perfekt hvis man har det sånn.. viktig å ikke stresse:) må ta det me ro og prioritere bebis:) Arbeidsgiver kan jo ikke si noe på at legen din skriver gradert sykemelding vel? lege har jo størst rett?!

Skrevet

Jaaaa, jeg har det akkurat som deg. Dette er mitt 3. svangerskap og det har vært sånn hver gang. Det er kanskje litt bedre denne gangen enn tidligere og det tror jeg er fordi jeg rett og slett er mye mer sliten. De første svangerskapene mine var jeg utrolig sliten av å ikke sove på natten så da måtte jeg legge meg litt i løpet av dagen eller jeg kunne sove litt lenger om morgenen. Nå har jeg ikke den muligheten da jeg har 2 barn hvorav eldstemann er 3,5 år. Er oppe hver dag mellom 6.30 og 7 og da går det faktisk litt bedre. Jeg tror det må være hormonene som gjør at det blir sånn og har egentlig ikke noe bedre råd til deg enn å stå opp tidlig om morgenen og ikke sove i løpet av dagen.

Trøsten er at etter at babyen er født går det tilbake slik det var før og selv om man er mye oppe og våken om natten med liten baby er det en befrielse å kunne sovne på bare noen minutter når man først legger seg i sengen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...