Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Var på kontroll idag.. er i uke 26. Blodtrykket mitt bruker å ligge stabilt på 120/80... Siste ukene har jeg hatt det jeg tror er blodtrykksfall, simmel og uvell, et par ganger har jeg trodd jeg skulle svime av.. og idag var blodtrykket 125/60.. var ikke siste tallet lavt? Både min mor og far har høyt blodtrykk, så lavt er uvanlig for mitt vedkommende! Jordmor sa jeg måtte passe på å drikke mye og spise gjevnt, noe jeg er veldig flink til.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Jeg pleier å ha rundt 50-60 i undertrykk til vanlig. Når jeg er gravid er det helt ned i 30-40 i undertrykk. Legene tror de måler feil og måler mange ganger før de konkluderer med at det stemmer... Da er jeg dårlig da. 60 i undertrykkk er helt normalt, litt lavt. Vil tro at du som ikke er vant til så lavt undertrykk vil føle deg svimmel ved 60 i undertrykk.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har lagt på 120-125/60 i begge svangerskap. Helt fint blodtrykk har jeg fått høre. Har ikke hatt noen plager av det heller.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Takk for svar, høres ut som du har greie på det! Vet du hvorfor det blir sånn? I første svangerskap gikk det heller oppover, mot 80 i undertrykk, følte meg mye bedre da enn nå. HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har også 60 i undertrykk til vanlig og nå når jeg er gravid ganske mye lavere enn det igjen. Jeg er heldig om jeg kommer opp i 80/50. Er forferdelig kjedelig med lavt blodtrykk, formen blir ganske dårlig. Men det er bare å ta det med ro, reise seg sakte, ikke bli for varm, ikke bli stående for lenge rett opp og ned osv.
Kanutten83 Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Jeg pleier å ha rundt 75-80 i undertrykk, men når jeg kommer rundt uke 18-20 synker undertrykket til rundt 55, og siden jeg ikke er vant til det er resten av svangerskapet preget av svimmelhet. Noen dager før jeg føder stiger undetrykket til det normale igjen. Vært slik i begge svangerskapene mine.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Tusen takk for gode svar! Skjønner dere som er vandt til å ha lavt, men i mitt tilfelle er det heller vanlig å ha litt høyt. Første svangerskap lå det en del over hele veien. Hørt at det er vanlig med både blodtykksfall, hjertebank o.l. i uke 18 til 20. Jeg er i uke 26. Kommer til å bli noen tunge tre måneder fremmover.. Kraftig bekkenløsning OG lavt blodtykk.. Må vel bare ta fatt på strikketøyet! HI
Tigerpote Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har også rundt 60 i undertrykk. Har vel ligget på 115/60. Jeg får høre at det er et supert blodtrykk å ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå