Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hatet er så inderlig stort at jeg ville klort ut øynene deres og bitt dem til døde. Tenker mye på han selv om jeg er utenforstående. Stakkars, stakkars lille gutt. Håper Gud tar han under sine vinger og gir han kjærlighet og alt det han ikke fikk mens han var i live. Noen mennesker fortjener ikke å få fortsette å leve mener jeg...Grusomt..Tårene triller...
stadig_større Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Ja det er skummelt hvilke følelser som dukker opp når jeg leser om han. Hjertet mitt brister :'(
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Har du lest boka? Hvis ikke, så anbefaler jeg det.. "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" Fysj, jeg er tildels enig med deg.. Og synes ikke stefaren fikk streng nok straff, og det kun på grunn av ordlyden i tiltalen.. Hadde han skutt han, så hadde han blitt tiltalt for drap.. Men å mishandle en liten gutt over et helt år, så han til slutt dør av skadene, et 17cm stort kraniebrudd, det er ikke verdt like streng straff nei.. Vet dere, det hadde nok vært en befrielse for Christoffer om han faktisk hadde blitt drept fort, enn å bli så til de grader mishandlet.. Jeg også gråter for den lille gutten!
litekreativtbrukernavn Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 ...Ikke glem alle rundt -helsesøster,lege,lærere, bestemor/far, Onkelen til gutten, venner/bekjente som SÅ, men ikke gjorde noe!!! Bestemoren og onkelen innrømmer jo Å ha hatt mistanker, men blÅst det av.. Riktignok forsøker de nÅ Å rette opp i ting med Å fÅ moren dømt, men dog -ALLE sviktet den gutten, ogsÅ "vi" rundt...Ikke glem det.
Cimorene Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Skulle ønske at noen rundt denne gutten hadde tatt en tlf til barnevernet! Stakkars gutt, sviktet og oversett av alle. Blir så sint! Håper folk husker på denne saken neste gang det er "skal jeg ringe bv når bla bla?"-tråd. BV kommer ikke bare turende inn og beslaglegger unger, de undersøker saken først og iverksetter tiltak. Og husk at det er ikke farlig å spørre direkte hva som skjer/har skjedd og ikke bare hviske og tiske seg selv i mellom, selv om vi nordmenn er farlig flinke til å snu et blindt øye til...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Jeg orker ikke lese om dette nesten, må trykke meg vekk når jeg ser bilder av stakkars gutten.. Jeg blir rett og slett syk på sjela av å tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er så enig så enig... Fy faen for noen drittfolk. Jeg blir så lei meg bare jeg ser bilde av den stakkars lille gutten som alle sviktet. Og nå skal de altså forsøke å få moren frikjent fordi hun rett og slett er for dum til å ha skjønt noe... Uff, det ligger et bilde ute av moren og stefaren på nettet fra de fikk sitt første barn sammen (fordi barnet ble nyttårsbarn i 2009). Jeg grøsser når jeg ser stefaren, han ser rett og slett ut som en iskald drittsekk.
bitthen Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg blir helt satt ut når jeg ser bildet av Christoffer i aviser og på nett, de triste øynene som ser på meg, jeg kommer aldri til å lese boka, griner når jeg er så dum jeg går inn på artikler der jeg leser gva som er blitt gjort mot den stakkars uskyldige gutten. At det finnes slik ondskap! Vi må aldri glemme han, og vi som voksne har et ansvar for å si fra, uansett om vi er private eller offentlige som har mistanke om at barn er utsatt for overgrep. Det finnes helt sikkert flere Christoffere, og det skjærer meg i hjertet å vite. Jeg hater dem også, og håper de brenner i Helvete.
Matrosen og Meg:) Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har lest boken om christoffer mange ganger, og det gjør like vondt hver eneste gang bildet av han dukker opp! Jeg klarer ikke å bære noe hat til moren og stefaren, eller alle som ikke sa ifra. Jeg bare håper hver og en av dem som så og ikke gjorde noe har det helt forferdelig med seg selv, og vet at så mye som 1 anonym telefon, kunne reddet stakkars lille christoffer. Boken vil jeg anbefale alle og enhver, for den er helt fantastisk. Jeg er ikke glad i å lese engang, men denne boken har jeg som sagt lest flere ganger. Straffen som stefaren fikk er jo helt latterlig lav, akkurat som mange andre sin straff her i Norge. Jeg synes det blir feil at en mann får 8 år straff. Det er jo ingenting, han får leve et helt normalt liv som om ingenting har skjedd etter disse årene, mens lille christoffer ikke får leve lenger. Hvor forferdelig denne litten gutten hadde det, gjør vondt langt langt inne! Tenk alle tankene denne gutten hadde, og hvor lite kjærlighet han fikk fra dem som skulle gi han alt i livet. Jeg tror den dagen christoffer så forferdelig ble tatt bort fra denne verden, fikk han endelig ro og fred! Noen tok imot han med åpne armer, og han fikk den kjærligheten han så sårt trengte.
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er så enig så enig... Fy faen for noen drittfolk. Jeg blir så lei meg bare jeg ser bilde av den stakkars lille gutten som alle sviktet. Og nå skal de altså forsøke å få moren frikjent fordi hun rett og slett er for dum til å ha skjønt noe... Uff, det ligger et bilde ute av moren og stefaren på nettet fra de fikk sitt første barn sammen (fordi barnet ble nyttårsbarn i 2009). Jeg grøsser når jeg ser stefaren, han ser rett og slett ut som en iskald drittsekk. Kan du legge ut, eller sende meg en link? Prøvd å leite, men finner ikke..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Dette er Askepotteffekten, altså at et barn blir behandlet omtrent på samme måte som Askepott ble av sin onde stemor. http://www.ringblad....icle4021980.ece
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Takk.. Så det var det.. Hmm.. Var faktisk innom det bilde, men leita etter kjente etternavn.. Ser nå at det er samme bilde som var sladda i en reportasje fra dagbladet..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er helt enig med alle dere her! Jeg leste om hans historie for nesten to år siden. Jeg hadde så utrolig vondt inni meg etterpå og jeg har aldri klart å legge det bak meg etter det! Jeg klarer ikke å fatte at noen kan gjøre noe sånt mot et barn! Et barn har aldri, uansett hva, gjort noe som gjør at dem fortjener å gå gjennom det Christoffer gikk gjennom! Jeg har lest litt i ettertid, men for det meste så må jeg la være. Det er ikke snakk om å prøve å glemme at det er noe som har skjedd, men det gjør så vondt og samtidig blir jeg så sint at jeg rett og slett ikke klarer å lese om saken!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Leste artikkelen i sta, fra rettsaken hvor de hadde lydopptak fra kvelden han døde... satt med tårer i øynene da ja. Det som er så forferdelig er at dette skjer i så veldig mange flere hjem enn man skulle trodd, jeg har 2 venninner + meg selv som har opplevd grov vold, fysisk og psykisk over lenger tid i oppveksten. Det er vondt å lese om denne saken, men jeg tror også det kan hjelpe store deler av befolkningen til å si ifra når man ser mistenkelig ting. Nok et bevis på "bedre meden gang for mye, enn en gang for lite". Det er alt for lite lys på saker som dette..
Pigalopp:-) Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kommer ALDRI til å glemme denne grusomme, grusomme saken! Har lest mye om lignende ting, men denne saken tar virkelig kaka og nå orker jeg rett og slett ikke lese mer for det er så fælt. Stakkars stakkars lille gutt, så redd han må ha vært, så vondt han må ha hatt, og så utrygg og uelsket han må ha følt seg. Begynner å gråte bare av å tenke på det. Og hans siste stund, med nese og munn fullt av papir så han ikke fikk puste. Så ONDT! Syns det til og med er verre enn ABB!
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er enig. Han gjorde det i det minste kjappt! Christoffer ble pint til døde over et helt år! Så groteskt og grusomt! Denne saken engasjerer meg enormt, selv om jeg aldri (takk og lov) aldri har opplevd slik vold..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Dumhet ligger tydeligvis i familien ettersom mormor og onkel visste om dette og ikke gjor en dritt for den lille gutten! Jeg har ikke ord Så mange som visste om og så mange som hadde mistanke og ingen løftet en finger. SKAMMELIG!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kommer aldri til å glemme... Denne saken, og denne gutten kommer for alltid til å være med meg. Og jeg kommer alltid til å ringe en gang for mye altså!! Det er denne saken et virkelig bevis på! Nemlig at det er viktig å reagere, og at ikke alle må gå rundt å ha sine mistanker uten å si det høyt! Vi er alt for "forsiktige" her i norge.. Det er på tide at man ikke lar barn lide unødvendig! Jeg gråter når jeg leser om han... Jeg må rett og slett ikke tenke på hvordan han har hatt det, rett og slett fordi jeg blir psykisk nedbrutt og fatter rett og slett ikke hvordan det går ann å være så sinnsyk som denne stefaren og moren. Og det er et under både hvor MINIMAL straff han har fått og at de har fått beholde de to andre barna så lenge som de faktisk har. Håper i hvertfall disse to slipper å lide samme skjebne.. Leste jo et sted om mistanken om at stefaren har brukt vold ovenfor et av disse barna ved et besøk i fengslet... Jeg har ikke lest boken, men en dag skal jeg mote meg opp og gjøre det.. Jeg bærer også et direkte HAT mot disse menneskene, og moren? Jeg blir så sint! Dette er så langt unna min fatteevne, jeg skjønner ikke at hun kan betegne seg som mor en gang! Jeg kunne ALDRI latt dette skje mitt barn! Ingen skikkelig mor ville latt dette skje! Nei, stakkars stakkars lille menneske.. La oss tro han nå får den kjærligheten han fortjener, og la hans død for alltid minne oss på at å bare ta en liten telefon til de rette innstansene faktisk kan redde et lite liv som ikke fortjener annet enn kjærlighet og omsorg!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 Så ekkelt å se bilde av disse grusomme menneskene, Jeg får så vondt inni meg når jeg ser bilde av Kristoffer, og sammenligner han med min egen gutt, og det er ikke mulig å forestille seg hvordan man kan svikte ett barn på det groveste på denne måten.... stakkars stakkars lille vennen som bare ble 8 år, tenke seg hva den lille kroppen var gjennom, og hva må han ha tenkt, hvordan kan en mor ikke oppdage noe sånt, hun må jo være på grensen til tilbakestående.
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 Selv om hun har scoret lavt på iq tester, så er ikke det etter min mening godt nok for å slippe straff.. Mormoren har sagt om datteren sin at hun har hatt en meget oppegående jobb, som hun ikke skulle klart å ha med så lav iq.. Så jeg tror ikke noe på det.. Men altså, når sakkyndige klarer å diagnostisere ABB som utilregnelig, så klarer de vel å frifinne denne drittdama også! Hun sier selv at hun har trodd på Christoffer når han har sagt at han ikke husker eller vet hvor han har fått skadene.. Men så alvorlige og kraftige skader, så mange ganger, du kan ikke lukke øynene for det! Argh!!!! Boka brukes vel nå i undervisning for barnevernstudenter, det er veldig bra. Så håper jeg virkelig at Christoffers liv og død ikke har vært helt forgjeves. Håper vi husker denne saken for alltid. Og håper alle tar en telefon for mye enn en for lite! Forsvarsløse barn, truet til taushet.. Det finnes så mange av dem som man ikke vet om.. Man må ikke vente på neste skade, har man mistanker, så gjør noe med det! Jeg kan bare forestille meg hvordan assistenten hans må ha hatt det etter hans død. Hun var desverre for sein, men den eneste som til slutt reagerte.. Hadde hun bare ringt ved første mistanke!!
Gjest vinterbrud Skrevet 22. mars 2012 #21 Skrevet 22. mars 2012 Den saken er helt grusom,tårene renner for vesle Christoffer som ble grovt sviktet av alle.Og mor og stefar skulle hatt livstidsstraff begge to. Jeg regner nå med at de to barna blir adoptert bort til gode adoptivforeldre som kan gi dem den tryggheten og kjærligheten de fortjener. Jeg greier nesten ikke å lese noe om den her saken,den er for vond.Han ble bare 8 år,og jeg har en 8 åring selv.Boken kommer jeg nok ikke til å greie å lese. At ingen sa i fra til Barnevernet om mistankene sine,går over min fatteevne.Her er det mange som har sviktet et uskyldig lite barn på det groveste. Morens unnfallenhet og støtte til ektemannen skjønner jeg ikke. Heldigvis ble de andre to barna tatt fra dem,det er bare så grusomt at ikke lille Christoffer ble reddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå