Gå til innhold

Strømregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med hus på ca 150kvm...hvor mye sånn ca har dere i strømregning i kvartalet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I desember, januar og februar vi tilsammen betalt 5800 kr. Vi bor i en dårlig isolert enebolig fra 50-tallet. 150 kvadrat.

Skrevet

Takk for svar :) Fler?

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

vi har ca 130 kvm, å i desember/Januar betalte vi 1400 :-)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Akkurat som apka-KNUST.

Skrevet

ca 190 kvm pleier og ligge på 1500 + - kommer ann på om strømmen er dyr eller billig de periodene.

Skrevet

Seriøst? Har dere så lave strømregninger? Hvordan får dere til det??

Vi har et gammelt hus på 110 kvm. Har på varmepumpe og bittelitt varmekabler på bad og i yttergang (+ fyrer med ved) og da får vi regninger på 3000- 4000 for 2 mnd på vinterstid..

Skrevet

Siste strømregningen vår var på 4200. ca. 120 kvadratmeter.

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

Har ny avtale med nye, strøm til inkjøpspris... Jeg betalte 3000+ før jeg fikk den så anbefaler deg og ringe dem å høre :-)

Skrevet

Varmer opp 220kvm med strøm og fikk regning på 1600kr for jan, feb. fra strømlevrandør. Eidsiva skulle ha 1800kr *hurra*

Har innetemp på 23 grader, tar lange dusjer, bruker tørketrommel titt og ofte så jeg kunne ha redusert regningen mer hvis jeg hadde gått inn for det...

Skrevet

Dere som har lave strømreninger? Er det inkl nettleie? Vi betaler ca 2700 i strøm og det samme i nettleie til et annet firma. Har vannbåren varme

Skrevet

Dere som har lave strømreninger? Er det inkl nettleie? Vi betaler ca 2700 i strøm og det samme i nettleie til et annet firma. Har vannbåren varme

Skrevet

Vi bor i et lite hus fra 1800-tallet, og i vinter har strømregningene ligget på 2000 pr/mnd, men da er også halvparten nettleie.

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

Jeg betaler kunn 1100-1600 annenhver mnd, så nettleia er med på den summen.. Varmer opp med strøm, og er ikke så flink med å slå av lysene, så kunne sikkert redusert den...

Skrevet

nyere hus holder veldig godt på varmen.. kan ikkje sammenligne gammle og nye. desuten bruker nye varmekabler ol mindre størm en gammle. vi har greit temp inne hele åre ved og kunn bruke varmepumpe i hoved etasjen og en olje ovn i kjelleren og litt gulv varme på bade. hadde trengt mer varme i eldre hus. gidder sjelden og fyre med ved da det allerde er varmt nok med ca 23 grader som varmepumpen er stilt inn på :)

Skrevet

jeg skjønner ikke hvordan vi kan få så høye strømregninger. Vi har et nytt hus (bygget i 2003), vannbåren varme (trodde det var billigere)

I fjor januar hadde vi en regning på 10000. Vi har byttet til Norges Energi nå med en avtale gjennom huseierenes landsforbund.

Betaler over 2000 til de og det samme til selskapet som tar nettleie.

Arg irriterende;)

Gjest akpa-KNUST
Skrevet

vi bor i et gammelt hus som er på en gård ! Er ikke etterisoltert eller noe på mange mange år !:-) Så vi har på en ovn hele tiden på stuen, kjøkkenet og badet, har ikke varmekabler på badet ( så gammelt er det)

Skrevet

Jeg jobber i et mindre kraftselskap, og vi prøver å synliggjøre hvor mye av kostnaden som går til ulike ting i hjemmet.

Hvis man tenker en familie på fire med et årlig forbruk på 25 000 kWh og en total (inkl nettleie) snittpris på 85 øre/kWh vil fordelingen se ca sånn ut:

55 % (ca 12.000,- per år) til oppvarming: elektriske ovner, varmekabler osv. Bare ved å følge med på energibruken, feks ved å notere målerstand fast en gang i uka, vil denne som oftest redusere seg med 5-10%.

20 % (ca. 3000,-) til varmtvann: varmtvannsbereder, lange dusjer og bad. En sparedusj koster et par hundre og vil vanligvis halvere bruken av varmtvann til dusjing.

10 % (ca. 2300,-) til lys: står det mye lys på selv om rommet ikke er i bruk?

15 % (ca. 3500,-) til diverse elektriske apparat. Dette inkluderer kjøleskap, fryser, duppedingser, pc, kaffemaskin osv. Man kan minske denne litt ved å unngå at apparat står i standby og ved å ha nyere hvitevarer med energimerke A.

De fleste kan redusere en del uten at det går ut over komforten. Som en bonus er det mye mer penger å spare på å redusere forbruket enn å skifte leverandør... Vil uansett anbefale spotpris/innkjøpspris, samt å styre unna avtaler som er vanskelige å forstå og som prakker på deg mye unødvendige greier som du selvsagt må betale ekstra for (feks avtaler med pristak, sparepakker osv).

Skrevet

Vi betaler veldig lite tror jeg, snitt ca 300 pr mnd

Delt bolig på 135 kvm

Skrevet

bor i et hu på 93 kvm + kjeller på 60 kvm.

vi fikk siste regning n¨på 9400 kr. det var for 2 mnd.

gammelt hus, fra 1940 tallet. ikke etter isolert.

skal etter isolerere i sommer gleder meg til billigere strøm regning.

har også vaske rom i kjeller, så trenger varme store deler av året. sommeren tørker jeg ute når det er fint vær,..

Skrevet

#18 her.

9400 kr var litt stivt, selv om det er for 2 mnd og et gammelt hus da prisene har vært forholdsvis lave hittil.

Vet du hva slags strømavtale dere har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...