Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 virker slitsomt å sitte på huk over badebalje eller er det andre løsninger?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Vi kjøpte stellekommode med badekar, men det ble bare tull. Vi tok ut balja og brukte den andre steder, som på et bord eller i dusjen. Ellers så brukte jeg faktisk kjøkkenvasken som "badebalje" ofte. Utrolig morsomt. Det endte også med at det stort sett ble skifting på en stellemadrass på gulvet. Nå blir kommoden brukt som kun kommode til førstemann, og jeg kjøper ikke noen ny til nestemann. Så min erfaring med kommode med "alt" er bare tull, og at stelling på gulvnivå er helt greit.
najaden Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Etter flere barn er min erfaring: 1) Små babyer skal ikke bades så ofte, holder med en til to ganger i uka. 2) Det går fint å bade babyen i badebalje eller tummytub et par ganger i uka, selv om det er litt tungt. 3) Veldig koselig å bade sammen med babyen, dersom du har badekar! (Lurt om man er to voksne, da - sånn at den ene bader med baby, og den andre overtar baby når den er badet nok). 4) Går fint an å dusje med baby og :-) Jeg hadde en gang et sånn stellebord med badekar, og likte det ikke. Litt om bading av baby: http://www.babysiden.com/2009/01/bading.html
Kanutten83 Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Vi brukte aldri balja i stellebordet, synes det var enklere med en balje på gulvet, men jeg satt på rompa eller knærne, ikke på huk da det hadde blitt litt slitsomt. Og når babyen skulle opp var det bare å løfte opp på stellebordet hvor håndklet lå klart. Når du bruker balja i stellebordet må du jo holde en våt og glatt baby med en arm mens du lukker igjen lokket, og det ville ikke fungert med barna våres som vrei og vendte på seg av raseri når vi tok de opp av badet. Balja satte vi bare i badekaret etter bruk:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Vi hadde tenkt å kjøpe stellebord med badekar, men heldigvis lot vi det være. Mange som sa det var mye styr. Vi har brukt en helt vanlig ikea-kommode med stellematte på toppen som stellebord. Når han var bitteliten badet vi ham i balje som vi satte oppå kommoden, men nå som han har blitt større og fått sansen for å sprute med vannet så plasserer vi balja inni dusjkabinettet og sitter på gulvet utenfor selv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Det funker helt greit, men det funker ikke så veldig lenge, for ungen vokser ganske fort. Ikke vits i å kjøpe sånn,. Kjøpe heller en vanlig balje eller bruk badekaret dersom der har.
anonym91 Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 kjøpte stelle komode med balje. men den baljen har former i bunn som gjør at den egner seg uansett ikkje lenger enn de første mnd. så var det ikkje serlig praktisk og flytte på stelle komoden for og fylle vann og tappe det ut etter på. så endte opp med en laus balje fra ikea som var støre og kunne brukes til ongen kunne dusje. tar og opp hele plassen i den øverste skuffen som en ofte trenger til oppbevaring. anbefaller stelle komode uten balje
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 vi har stellebord med badebalje. syntes det funkerer kjempe fint, men det er som skrevet oppover her at de blir fort for små til barnet. våres er 2 mnd og begyner å bli lite alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå