Gå til innhold

Behandling for bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå må jeg begynne å gå til behandlig for bekkenløsning, dette går ikke mer. Blir bare værre å værre..

Det er sikkert mange av dere som har gått eller går til behandling, så da lurer jeg på om noen kan dele med meg hva behandlingen går ut på?

- øvelser?

- "Massasje"?

- "Knekke" ledd?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd bekkenstrikk? Det hjalp meg veldig.

Skrevet

Har du prøvd bekkenstrikk? Det hjalp meg veldig.

Prøvde å google det, og fant et eldre innlegg her fra deg faktisk :) (bl.a)

Hva er det egentlig?

Skrevet

Fant en annen tråd på et annet forum.. Kanskje jeg bare må høre med fysio om de har et jeg kan prøve før jeg evnt kjøper.. Var ditt dyrt, Ellen?

Skrevet

Jeg tester nå ut akupunktur mot smerter i symfysen, en utrolig smertefull form for bekkenløsning. Jeg fikk en nål i hue! Fortsettelse følger... Jeg håper for min del at det vil virke.

Skrevet

Jeg tester nå ut akupunktur mot smerter i symfysen, en utrolig smertefull form for bekkenløsning. Jeg fikk en nål i hue! Fortsettelse følger... Jeg håper for min del at det vil virke.

Hvor sitter smertene da, Frenzia?

Innerst i det aller helligste mellom bena? Det er der jeg har mest vondt skjønner du... Og det stråler nedover begge beina, men venstre mest.. Har mest lyst å starte opp bilen for å følge jentungen i barnehagen over veien :) Det er driiiitvondt å gå for tida, og bare å løfte å sette en fot forran denne andre kan nesten få tårene til å piple!

Skrevet

Smertene mine sitter midt foran litt over det aller helligste. Kjennes ut som om jeg har fått meg et alvorlig ballespark og at kjøttet holder på å løsne fra beinet, eller det kan også kjennes ut som om jeg har på meg en sånn strikkhoppersele, som er aaaaalt for stram, og stopper all blodtilførsel og lager gnagsår som skjærer langt inn i beinet. Mmmm...

Det stråler utover hos meg også, men mest svekker det alle nerver og muskler, så akupunktøren mente på at jeg også kanskje hadde en nerve i klem. Jeg starter bilen og kjører jenta mi i barnehagen "over veien", har ikke sjans til å gå så langt, altså, selv ikke med krykkene som mannen min kom hjem med her om dagen. Hurra for bekkenløsning!!! :(

(Tror ikke bekkenstrikk er løsningen for denne type løsning...)

Skrevet

Da ser det nesten ut som vi har samme typen plager! Det var virkelig ikke like ille sist gang.. Huff.. Får se hva fysio sier da.. Håper hun har noen tips og hjelp til meg :) Tusen takk for svar :)

Skrevet

Jeg hadde ingen bekkenplager overhodet ved første svangerskap, så jeg er i sjokk. :)

Lykke til med behandling, og håper virkelig det bedrer seg! :)

Skrevet (endret)

Huff, å huff. Jeg melder meg inn i klubben...

Har slitt litt med symfysen tidligere i svangerskapet, men det gav seg.

Nå er det tilbake og det er jo så vanvittig vondt!!

I stad da jeg reiste meg fra pulten på jobb så knakk det noe så grasat i skambeinet og jeg gikk nesten i bakken.

Nå kjenner jeg det godt bak i høyre hofte også.

Har dere noen gode råd?

Endret av FinesteGutt08+Julijente12
Skrevet

I stad da jeg reiste meg fra pulten på jobb så knakk det noe så grasat i skambeinet og jeg gikk nesten i bakken.

Har dere noen gode råd?

Jeg har ingen gode råd, jeg må bare si: Fy faen!

Jeg har passet meg vel for å reise meg for fort opp i disse dager. Jeg kommer til å være livredd fra nå av!

Skrevet

Var plaget med symfysen på slutten jeg, gikk til legen å ble henvist til fysio. Der fikk jeg massasje 2 til 3 ganger i uka, helt gratis:D

Skrevet

Jeg har ingen gode råd, jeg må bare si: Fy faen!

Jeg har passet meg vel for å reise meg for fort opp i disse dager. Jeg kommer til å være livredd fra nå av!

Jeg og, er skikkelig forsiktig med hvert "skritt" (hehe) jeg tar og hver gang jeg reiser meg... Jeg er jo bare så vidt halvveis, skal dette sitte til hun kommer?? :o

Skrevet

Hvordan var det å få massasje på symfysen?

Skal innrømme at jeg har en ganske streng privatsone, og klarer ikke helt å se for meg beroligende massasje der smertene mine sitter.

Skrevet

Fikk massasje på innsiden av låret, men helt opp.. Det hjalp kjempemye, klarte å gå å fungere igjen. Var heldig å fikk kvinnelig fysio, så det var ikke SÅ ille.. Tok forøvrig på meg en "bestemor" truse.:)

Skrevet

Bestiller meg hermed mindre privatsone og time hos mannlig fysioterapeut, pronto!

:)

Skrevet

Hadde nok fått problemer da...

Men noen sier akupunktur...?

Skrevet

Jeg har vært til første behandling med akupunktur, og skal til neste behandling i dag. Den verste brennende smerten avtok noe etter første behandling, og gleder meg til å se hva fortsettelsen kan bli. Jeg vet at lommeboka blir lettere i alle fall, så får håpe gangen min også blir det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...