Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg liker ikke å kjøpe varer på finn om det er mye i frakt. Da lar jeg være. Og om noe veier litt spør jeg hva de tar i frakt. Jeg fikk oppgitt 60 kroner og jeg godtok det. Så etter pakken er sendt sier selger at frakten ble 130 og ikke mer enn det. Om hun forlanger at jeg skal betale eller ikke. Hadde du betalt inn mer når han bommet så på frakten? Jeg føler det er riktig. Samtidig som at jeg aldri kjøpt varen om jeg visste frakten ble så dyr. Hva hadde du gjort?
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Selger mener nok at du skal betale alt.. Jeg hadde betalt avtalt pris på frakten, altså 60,-
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Om det var en muntlig samtale hvor det ble sakt noe som " tror det blir ca 60,-" ville jeg betalt hele frakten. Har du for eksempel en mail der det står pris kr:xxx + frakt kr 60,- ville jeg betalt bare de 60,-.
Mandalas Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde ikke betalt over det dobbelte bare fordi selger ikke har klart å finne eksakt frakt. Selv ikke hvis selger sa "tror det blir noe rundt 60,-". Det er selgers ansvar å oppgi riktig frakt før pakken sendes avgårde.
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde betalt. Det er 70 kr ikke 700.
It's all about me Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Man spør ikke om frakten hvis det er uvesentlig, så jeg hadde betalt 60 som var det du fikk oppgitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå