Gå til innhold

Til dere med eller uten gravidmage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at det skal klø noe så inn i granskauen på mage og pupper siste del av svangerskapet?!?

Jeg er i uke 35 nå og ikke har puppene mine blitt noe særlig større (enda) og har relativt lavt SF mål (ligger helt nede i grønn kant på kurven men fulgt min egen linje fint) føler jeg har lakt på meg litt mye i forhold til hva jeg spiser og hva jeg kunnne ønske jeg hadde lakt på meg (15kg så langt) Er 175 høy og veide 65kg før jeg ble gravid (er og førstegangs) ikke har jeg fått noen form for strekkmerker heller.. men gud å jeg klør, føler huden sprekker! og når jeg klør (uansett om det er hardt eller løst) så får jeg sinnsyke merker både på pupper og mage. Smører meg flere ganger til dagen med bodybutter (fra bodyshop) i håp om at det skal bli bedre, men syntes det ikke hjelper noe som helst!!!!

Skal ikke til jordmor før om 2 uker, så om det er noen som har noen tips på lager, er jeg sjeleglad hvis de vil dele.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodybutter fra bodyshop har ingen annen effekt enn god lukt. Kom deg på apoteket og spør etter tips der. Men jeg vil tro at du også vil ha nytte av å snakke med legen din om det er en salve du bør prøve, og for å utelukke svangerskapskløe.

Skrevet

Anbefaler A-derma exomega krem. Får den på apotek. Eneste som fungerer for meg i alle fall.

Skrevet

Apobase funker også, vet ikke om kanskje den er litt billigere? Exomega er et godt tips, mange med atopisk eksem bruker den..

Synes ellers du får et godt tips om å snakke med legen, men svangerskapskløe.. Skal ikke det klø inni hender og under føtter da? Har aldri hatt det, bare lurer :)

Skrevet

Tusen Takk for både tips og linker =)

HI

Skrevet

Det er vel underhuden som sprekker slik at strekkmerkene snart kommer. Det var det jm sa da jeg gikk gravid og klødde slik, og det stemte det.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Det er vel underhuden som sprekker slik at strekkmerkene snart kommer. Det var det jm sa da jeg gikk gravid og klødde slik, og det stemte det.

Skal jo ikke se det som eneste mulighet heller ;) Var det jeg fikk som forslag også, men gikk til legen for sikkerhets skyld, og fikk påvist svangerskapskløe pga kløen øverst på magen.

Skrevet

Mente ikke å si at det ikke bør sjekkes opp, men at det ikke nødvendigvis er grunn til å være nervøs frem til det blir sjekket opp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...