Gå til innhold

ble så satt ut... og lurer litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettop fra lunch med svigermor, og hu satte meg skikkelig ut i dag..

Vi satt og spiste og pratet litt om knøttet i magen som kommer snart osv. ÅssÅ begynner hu Å legge ut om disse beryktede tøybleiene, at det MÅ jeg ha, for det er sÅ mye bedre for babyen og i hvertfall for miljøet og bla bla bla... (MÅ nevne i forbifarten at jeg og barnefar er begge studenter) SÅ prøvde Å forklare dette til svigermor at vi ikke har rÅd til Å kjøpe tøybleier og at vi ikke syntes dette er sÅ miljøvenlig som hu skal ha det til ( hvor mange ekstra vaskemaskiner blir ikke det i uka ) + at hu pushet pÅ med at vi mÅtte skaffe oss større leilighet med plass til tørketrommel osv.

(Jeg skjønner jo konseptet med tøybleier jeg og, men i den livssituasjonen vi er i i dag sÅ er det noe vi velger og ikke gjøre)

Og ikke nok med det, er ikke det med tøybleiene som sjokkerte meg altsÅ, men etter litt følte jeg at jeg hadde fÅtt "kontroll pÅ svigermor" igjen men da plumper hun ut med; Du vet at det er bare nÅ som du er gravid du slipper Å ha Mensen vet du, og det er jo en gigantisk utgift i seg selv, sÅ jeg har en liten ting til deg som jeg har brukt lenge nÅ, syntes det er helt genialt.

Tror du ikke svigemor drar opp tøybind ifra veska og sier; her er ett av mine tøybind som du kan prøve nÅr du er pÅ sykehuset, og hvis du ikke liker det, sÅ har jeg sÅnne mensbegere ogsÅ, sÅ du mÅ bare si ifra sÅ kan du fÅ prøve en av de ogsÅ!!!

Jeg satt med haka pÅ knærne, viste ikke hva jeg skulle si eller ta meg til.. Ikke har jeg noengang hørt om hverken tøybind eller mensbegere, og skal sÅ laaaangt ifra "prøve" en av hennes....

Tror hu sÅ at jeg ble satt ut, sÅ hu slenge bare pÅ; Jaaa altsÅ de er like bra som tøybleier, har prøvd det og jeg.

AltsÅ, er det mulig!!!!

Er fortsatt satt ut her jeg sitter og klarer ikke glemme de indre bildene jeg fikk og æsj og nei!

Bruker folk seriøst tøybind og mensbegere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Skjønner at dette kanskje kom som et sjokk, men dette var nok bare ment godt fra svigermor, hun tenkte jo bare på deg.

Tøybind er en ting, men mensbeger er jo ikke såå ille da. Renere enn vanlige bind vil jeg tro. Du samler det jo opp, og får kastet det, ikke noe søl eller noe. Har hørt om mange som bruker det, go faktisk ikke har menssmerter, eller opplever lukt. Er jo ikke verre enn en full blodig tampong man tar ut og kaster, eller store blodige bind man kaster. Like ekkelt det.

Skrevet

Sånne mensbegere har jeg hørt at skal være geniale, men jeg har ikke prøvd det selv. Tøybind høres bare ekkelt ut. Og dette er slikt man kjøper nytt til seg selv, man bruker ikke andres! Du takker bare for tilbudet men sier nei takk. Presser hun det inn i armene dine så lar du enten være å ta imot eller du kaster det eller putter det i en pose i en skuff og aldri rører det igjen... Spør hun etter det eller hvordan det var å bruke det så sier du bare sannheten, at du ikke har lyst til å bruke det... og at hun evt kan få det tilbake om hun vil :P

Svigermødre vil innimellom si hva de mener når du ikke vil høre det, og gjerne ha påvirkningskraft. Men i realiteten så er det du og din mann som bestemmer, husk det. Du trenger ikke forsvare dine valg for henne en gang. Dere må jo gjøre det som passer for dere. De mener det som oftest ikke vondt, og vil bare dele gode erfaringer, uten at de forstår at de egentlig oppfører seg litt upassende.

Skrevet

Ha ha ha ha, for en svigermor! Noen burde minne henne på at vi lever i 2012, tiden forandrer seg, å ikke alt som var bra før, er liuke bra nå.

NEI, kunne ikke falt meg inn å bruke tøybind og mensbegere. Æsj.

Skrevet

Nå bruker ikke jeg tøybind, men menskopp derimot! å for å si det sånn. Jeg kommer aldri, ALDRI til å bruke verken bind eller tamponger igjen! ( Foruten etter fødsel da )

Men menskopp er vell det mest geniale som er oppfunnet...

Jeg var selv skeptisk mot menskopp, men når jeg fikk først " taket" på det, så kunne jeg ikke ha vært foruten :)

Skrevet

Mensbegere er vel fra nyere tid?

Skrevet

Vi satt og spiste og pratet litt om knøttet i magen som kommer snart osv. ÅssÅ begynner hu Å legge ut om disse beryktede tøybleiene, at det MÅ jeg ha, for det er sÅ mye bedre for babyen og i hvertfall for miljøet og bla bla bla... (MÅ nevne i forbifarten at jeg og barnefar er begge studenter) SÅ prøvde Å forklare dette til svigermor at vi ikke har rÅd til Å kjøpe tøybleier og at vi ikke syntes dette er sÅ miljøvenlig som hu skal ha det til ( hvor mange ekstra vaskemaskiner blir ikke det i uka ) + at hu pushet pÅ med at vi mÅtte skaffe oss større leilighet med plass til tørketrommel osv.

(Jeg skjønner jo konseptet med tøybleier jeg og, men i den livssituasjonen vi er i i dag sÅ er det noe vi velger og ikke gjøre)

Og ikke nok med det, er ikke det med tøybleiene som sjokkerte meg altsÅ, men etter litt følte jeg at jeg hadde fÅtt "kontroll pÅ svigermor" igjen men da plumper hun ut med; Du vet at det er bare nÅ som du er gravid du slipper Å ha Mensen vet du, og det er jo en gigantisk utgift i seg selv, sÅ jeg har en liten ting til deg som jeg har brukt lenge nÅ, syntes det er helt genialt.

Tror du ikke svigemor drar opp tøybind ifra veska og sier; her er ett av mine tøybind som du kan prøve nÅr du er pÅ sykehuset, og hvis du ikke liker det, sÅ har jeg sÅnne mensbegere ogsÅ, sÅ du mÅ bare si ifra sÅ kan du fÅ prøve en av de ogsÅ!!!

Jeg satt med haka pÅ knærne, viste ikke hva jeg skulle si eller ta meg til.. Ikke har jeg noengang hørt om hverken tøybind eller mensbegere, og skal sÅ laaaangt ifra "prøve" en av hennes....

Tror hu sÅ at jeg ble satt ut, sÅ hu slenge bare pÅ; Jaaa altsÅ de er like bra som tøybleier, har prøvd det og jeg.

AltsÅ, er det mulig!!!!

Er fortsatt satt ut her jeg sitter og klarer ikke glemme de indre bildene jeg fikk og æsj og nei!

Tror du skal ta det som en fin gest fra din svigermor. Hun mener kanskje dere er nære nokk til og prate om slike ting, Å det er jo en fin ting tenker jeg. Skjønner at hun kanskje gikk litt langt for din del. Er ikke slike ting man sitter og forventer skal plumpe ut av svigermor :) Tror hun tenker pÅ deg som en god venn :)

Skrevet

Nå bruker ikke jeg tøybind, men menskopp derimot! å for å si det sånn. Jeg kommer aldri, ALDRI til å bruke verken bind eller tamponger igjen! ( Foruten etter fødsel da )

Men menskopp er vell det mest geniale som er oppfunnet...

Jeg var selv skeptisk mot menskopp, men når jeg fikk først " taket" på det, så kunne jeg ikke ha vært foruten smile.png

Men du bruker da vel ikke svigermors avlagte?

Skrevet

Eg bestillt truseinnlegg i tøy etter fødselen. Eg klarte ikkje dei klamme moderne binda, og gjekk lenge med gode gamle Saba, før eg altså kjøpte tøybind. Men etter den tida har eg ikkje brukt dei så mykje. Menskopp er ei moderne greie som eg har høyrt mykje skryt om, men eg har ikkje, og kjem ikkje til å prøve sjølv. Så det er svigermor di som er moderne og oppdatert av deke to ;)

Skrevet

AltsÅ, er det mulig!!!!

Tror du skal ta det som en fin gest fra din svigermor. Hun mener kanskje dere er nære nokk til og prate om slike ting, Å det er jo en fin ting tenker jeg. Skjønner at hun kanskje gikk litt langt for din del. Er ikke slike ting man sitter og forventer skal plumpe ut av svigermor :) Tror hun tenker pÅ deg som en god venn :)

Ingen som kommenterte at det er uhørt Å tilby andre Å lÅne ting som man har hatt oppi glufsa under mensen?? Seriøst??? Hva feiler denne dama?

Skrevet

Jeg ser jo litt poenget meg menskopp (ikke så mye med tøybind) Men ser for meg at det fort kan bli veldig grisete, og er man ikke da avhengig av at det er en vask tilgjengelig inne på toalettet (med tanke på offentlig toalett) for å skylle dette og putte det tilbake, så det ikke "renner over" eller noe..

Ser jo at svigermor bare ville godt med disse anbefalingene, men er jo mest satt ut av måten dette ble gjort på og med tanke på at hun gav meg en av hennes og sa jeg kunne "låne" den.. midt under lunch på en kafe!!

HI

Skrevet

Å, jeg dævver!! Skjønner godt at du blei litt satt ut altså! En ting er at det sikkert er greit å bruke osv, men jeg trenger IKKE diskutere sånne ting med svigermor og langt mindre overta hennes brukte intimprodukter!! Haha, må bare le!

Skrevet

Du kan fortelle henne tilbake at du har deee fine vibratorene som funker, og at hun som eldre dame sikkert trenger ekstra piff i sexlivet. Og siden sønnen hennes er en gud i senga og så videre (gjerne med detaljer), så kunne jo hun få overta dine brukte vibratorer, siden der er så effektive? :D hahaha

Skrevet

Hahahaha, neida ;) Bruker heldigvis ikke svigermor sine ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...