Gå til innhold

Blir nettstudier betraktet som skvip i arbeidsmarkedet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs nok litt på hva slags type nettstudier.

Generelt så er nok utdanninger som ikke er fagbrev, og som ikke er høgere grad (bachelor, master, phd) betraktet som noe mindre nyttig, med fare for å tråkke på tær her...

Om det f.eks. er deler av et bachelorstudier så er det ikke sikkert det "synes" at det er nettbasert en gang.

Skrevet

Kommer garantert an på studiet og yrket en jobber i. Jeg tar nettstudie nå for å bygge på en bachelor med nok studiepoeng i et fag jeg må ha mer av for å komme inn på ønsket master. Det er tyngre enn vanlig høyskole og universitet fordi en må lese mer selv. Det er langt færre timer forelesning enn en ville hatt ellers og derfor egentlig en større prestasjon å få en god karakter. å bygge på en eksisterende utdanning med nettstudie er nok helt koscher, men ville nok ikke begynt rett fra videregående og konstruere en grad med kun nettstudier. Det blir det nok stusset litt på om det finnes fulltidsstudier en kunne tatt i stedet.

Skrevet

Dersom det er gjennom off. høyskole eller universitet teller det nok som andre studiepoeng. Da står det sannsynligvis ikke på vitnemålet at det er nettstudium engang (?).

Stiller meg tvilsom til hvilken vekt andre nettstudier har i arbeidsmarkede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...