Gå til innhold

Svangerskap og Feber?


M&G

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er idag 6+5, å har hatt feber i 9 dager. har bare vært 37,2 - 37,9 men har følt meg helt ferdig. Idag holder jeg meg hjemme, da jeg har fått litt influensa i tillegg. har også hatt vondt i magen, ikke underlivet men mye løping på do osv..

Er dette "normalt" ? burde jeg oppsøke lege? føler at legene ikke tar ting på alvor, å får av og til bedre svar her inne :)

Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du bør kontakte legen. vis du har feber har babyen feber. de første 3 mnd så kan det vere skadeligt på fosteret. med så lav feber du beskriver går det sikkert fint. men snakk med legen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare berolige deg med at temperaturer OVER 38 grader kalles feber. 37,2 er normaltemp for mange. 37.9, da er tempen forhøyet men framdeles ikke feber. Tror du kan slappe helt av. Men om du er veldig bekymra kan du jo ringe legen.

 

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ringte gynekologen av samme grunn, fordi jeg fikk høy temp fr egget festa seg og i et par uker. Lå på mellom 37.5 og opp i 38 hvis jeg var aktiv/ stressa. Gynekologen kunne iallfall betrygge meg med at det var en normal gravidtemperatur og ingenting å bekymre seg for. Kommer høye temp av et virus er det stort sett barnløshet også. Parameter blir vel anbefalt fra godt og vel 39, temp over kan være skadelig for fosteret. Men altså, jeg tror du kan slå deg til ro med at du ikke har feber :)og når det kommer til å føle seg gåen..gikk hjem fra jobb en time før tida i dagog måtte jobbe hardt med meg selv for å komme meg opp bakken fra bussen. Helt latterlig trøtt og utslått. Men helt normalt det også ;) fordøyelsen endrer seg ved graviditet, progesteron gjør at det går tregere slik at mer næring rekker å bli tatt opp av blodet. Det motsatte, med løsere mage skjer også. Det er mange rare plager man kan få når kroppen lager et barn :) godt at du slapper litt av da! Eneste grunnen til å ringe lege jeg kan komme på er hvis du mistenker urinveisinfeksjon, det skal i såfall behandles når man er gravid. Du kan kjøpe test på apoteket om du vil. Over og ut :) nå skal jeg sove i sofaen, lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj....her har ordboka vært kreativ meg ser jeg. Virus er ikke barnløse men harmløst, stort sett. Ikke parameter men paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...