Gå til innhold

Sykepenger, regelverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er stokk blind...men leter og leter på NAV sine sider ang lengden og regelverket rundt dette på sykepenger.

Noen som er "kjent" på NAV sine sider her?

Alt annet av regelverk ang sykepenger finner jeg, men ikke om hvor lenge man kan være sykemeldt før ev AAP....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan være sykemeldt i 1 år, da mister du rettighetene dine på sykepenger og må enten begynne jobbe eller søke aap.

Er du ikke i stand til å begynne jobbe igjen når det har gått et år på sykepenger må søknaden på aap leveres før siste dagen med sykepenger fikk jeg beskjed om på nav.

Men de skal kontakte deg fra nav når det nærmer seg 1 år (maxdato for sykepenger), og kalle deg inn til et møte for å diskutere videre oppfølging. Da må man møte for å lage en oppfølgingsplan med veilederen sin på nav.

Skrevet

Jeg var sykemeldt under svangerskapet.... har jeg rett til sykepenger etter endt permisjon på 100% Har kronisk nakkeskade etter skiulykke, og kan ikke lenger jobbe i helsevesenet ifgl min lege. Umulig å finne jobb utenfor!!! Hadde trengt sykemelding og oppfølging av NAV for å komme inn på et annet spor!

Skrevet

Har ikke fått noe som helst beskjed om at 1års regelen nærmet seg, penga ble bare plutselig stanset på denne utbetalingen. Ikke fått noe som helst innkalling til dialog møter eller opplysning. Var i kontakt med NAV på eget intiativ for et par mnd siden og fikk beskjed om at jeg ikke trengte søke AAP før i mai....Fikk jo beskjed i starten av sykemelding at man får dette i CA 1 år og tok da mai for god fisk :( så nå står jeg godt i det her.... I starten var jeg kun 50% sykemeldt...jeg gir opp. I løpet av dette året, har det kun vært 2mnd at pengene har kommet som de skulle, resterende mnd har jeg måttet "kranglet" med NAV og med litt hjelp fra NAV kunne jeg faktisk vært i jobb igjen...er så sliten

Skrevet

Du kan være sykemeldt i 1 år, da mister du rettighetene dine på sykepenger og må enten begynne jobbe eller søke aap.

Er du ikke i stand til å begynne jobbe igjen når det har gått et år på sykepenger må søknaden på aap leveres før siste dagen med sykepenger fikk jeg beskjed om på nav.

Men de skal kontakte deg fra nav når det nærmer seg 1 år (maxdato for sykepenger), og kalle deg inn til et møte for å diskutere videre oppfølging. Da må man møte for å lage en oppfølgingsplan med veilederen sin på nav.

Du har ikke sånn tilfeldigvis link til NAV sine sider der dette står?

Skrevet

Jeg var sykemeldt under svangerskapet.... har jeg rett til sykepenger etter endt permisjon på 100% Har kronisk nakkeskade etter skiulykke, og kan ikke lenger jobbe i helsevesenet ifgl min lege. Umulig å finne jobb utenfor!!! Hadde trengt sykemelding og oppfølging av NAV for å komme inn på et annet spor!

Det kommer an på hvor lenge du var sykemeldt under svangerskapet. Om du f eks var sykemeldt i 5 mnd så har du 7 mnd igjen.

Hvor lenge kan du ha rett til sykepenger?

Ved sykmelding i ett år, opphører retten til sykepenger. Tidsbegrensingen er den samme selv om du har vært delvis sykmeldt i hele perioden. Hvis du fortsatt ikke kan være i arbeid når sykepengene opphører, kan du ha rett til andre ytelser som arbeidsavklaringspenger eller uførepensjon. For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra NAV.

Skrevet

Du har ikke sånn tilfeldigvis link til NAV sine sider der dette står?

http://www.nav.no/Ar...l+arbeidstakere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...