beccis'en Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Har to jenter på 6mnd. Da de var 2-4 mnd hadde de som oftest magevondt på kvelden, og vi bysset dem derfor i søvn. Ellers fikk de ikke sove. De klarte fint å sove av seg selv på dagtid. Nå er de som sagt blitt 6mnd og er helt avhengig av å bli trilt i vogn eller bysset i søvn på dag og kveld. Om natten sovner de av seg selv igjen hvis de våkner. Dette begynner å bli slitsomt både for dem og for meg. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte for å lære dem å sove selv. Har prøvd mye, men når det er to stykker er det vanskelig å gjennomføre det. Har tenkt at det er best å ta tak i nattesøvnen først for da er samboer hjemme. Noen tips til hva jeg burde gjøre? Kan nevne at ve har faste rutiner hver dag. Står som regel opp kl 6, og legger seg ca 19. De har tre dupper på dagen. Men det tar lang tid å få dem til å sove.. Tips tas hjertelig i mot:).
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 For det første, du har IKKE ødelagt for babyene dine!! 6 mnd er fortsatt lite og det er helt vanlig at de trenger hjelp til å sove. For det andre; prøv å kutte ned til 2 lurer om dagen, hvis det tar lang tid å få dem til å sove tre lurer. Mange som må kutte ned til to lurer om dagen ved 6-7 mnds alder, og mange opplever at de da sover bedre og lengre per lur. Hvis du vil prøve å lære dem å sove selv kan en gradvis nedtrapping av rugging på vogna være et tips, og på kvelden kan opp-ned metoden være aktuell, men da bør vel begge foreldre være med og ta ett barn hver. I hvert sitt rom kanskje? Ikke så lett med tvillinger kan jeg tenke meg, men jeg håper det snart går seg til! Lykke til
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Hadde lignende problem med første mann, da tok vi en kveld hvor vi la ham i sengen og satt ved siden. Tittet oppi sengen med jevne mellomrom og satt og hysjet rolig og sa vi var der slik at han ikke skulle tro han var alene. Tok ett par kvelder før han forstod vi ikke gikk i fra ham, men han har sovnet godt alene etter det! Vi løftet ham ikke opp av sengen, men viste at vi var der når han gråt,tok ham på magen, koste med kinnet, gav ham tutten osv. funket for oss,så kan ko være det funker på dine også lykke til vertfall, og håper det går seg til raskt
Cimorene Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm Høres ut som de har søvnassosiasjon mtp å bli bysset/trillet. Sjekk linken og les hvordan du kan bryte den på en grei måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå