Brillefint - Jadda! Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull.
Brillefint - Jadda! Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull. Leste du innlegget? Det står jo hvorfor der.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull. Leste du innlegget? Det står jo hvorfor der. For at du skal få fred fra ungen din? Leser du selv hva du skriver?? Du vil mest sannsynlig da begynne å merke at du får for lite melk, og vips har du et flaskebarn. Men det passer vel deg fint, for da får du enda mer fred...
Brillefint - Jadda! Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull. Leste du innlegget? Det står jo hvorfor der. For at du skal få fred fra ungen din? Leser du selv hva du skriver?? Du vil mest sannsynlig da begynne å merke at du får for lite melk, og vips har du et flaskebarn. Men det passer vel deg fint, for da får du enda mer fred... Jaja. Så mye for å prøve en ærlig, men samtidig humoristisk vri på hvorfor jeg ønsker å gi litt tillegg på kveldene. Det er virkelig ikke dønn seriøst ment. Derfor på slutten.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Som du sier så er det vanlig med urolige babyer på kveldstid, så du får kanskje bare gjøre som alle oss andre; holde ut :-)
Vimseliten Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull. Leste du innlegget? Det står jo hvorfor der. For at du skal få fred fra ungen din? Leser du selv hva du skriver?? Du vil mest sannsynlig da begynne å merke at du får for lite melk, og vips har du et flaskebarn. Men det passer vel deg fint, for da får du enda mer fred... Synes det er innmari feigt å være anonym når man er så krass!!! Man er ofte veldig sliten når man har baby, den krever jo mye. Så det at hun vil ha kvelden litt for seg selv igjen forstår jeg godt faktisk. Det er herlig og ha noen timer for seg selv, og ikke bare føle seg som en melkemaskin. Brillefint: Når det gjelder mengde, så står det på MME-pakkene cirka hvor mye de drikker til hvert måltid. Min får flaske og drikker opptil 220 ml før leggetid, men da sover han lenge også.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har ei snuppe på 3 mnd. Jeg blir gal snart, for hun er så urolig på kveldene. Vet at dette er helt vanlig. Jeg vet også at jeg har nok melk for hun legger godt på seg. Så dette er KUN for å få litt fred på kveldene;) Hvor mye gir dere? Hvorfor skal du gi flaske når du har nok melk? Det er jo bare tull. Leste du innlegget? Det står jo hvorfor der. For at du skal få fred fra ungen din? Leser du selv hva du skriver?? Du vil mest sannsynlig da begynne å merke at du får for lite melk, og vips har du et flaskebarn. Men det passer vel deg fint, for da får du enda mer fred... Synes det er innmari feigt å være anonym når man er så krass!!! Man er ofte veldig sliten når man har baby, den krever jo mye. Så det at hun vil ha kvelden litt for seg selv igjen forstår jeg godt faktisk. Det er herlig og ha noen timer for seg selv, og ikke bare føle seg som en melkemaskin. Brillefint: Når det gjelder mengde, så står det på MME-pakkene cirka hvor mye de drikker til hvert måltid. Min får flaske og drikker opptil 220 ml før leggetid, men da sover han lenge også. Da burde man kanskje tenkt seg om før man fikk barn? Barn ER krevende, og jobben til foreldre er å ta vare på dem, hvertfall i 18 år... Det første året kan man ikke regne med at man har så mye alenetid og man må regne med at ungen "forstyrrer" en. Det er jo kos med baby og da, så en må ikke la egne behov ta helt over her så en bare ser det negative.
Light of my life Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Åh, herregud da anno dame®....!! Er ingen baby som dør av omsorgssvikt selv om mor vil ha kroppen sin for seg selv et par timer på kvelden! HI: 150-200 ml ca til ett måltid, det står på pakken. Gi en flaske om kvelden med god samvittighet og slapp av du
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Åh, herregud da anno dame®....!! Er ingen baby som dør av omsorgssvikt selv om mor vil ha kroppen sin for seg selv et par timer pÅ kvelden! HI: 150-200 ml ca til ett mÅltid, det stÅr pÅ pakken. Gi en flaske om kvelden med god samvittighet og slapp av du Dør ikke, men alle vet jo at pupp er best. Og hvis man har nok melk sÅ er det jo bare latskap. Dessuten. Det er ingen garanti at hun fÅr fred likevel. Kan være puppe og kosen som er behovet ikke maten. Hun sa jo selv at hun har nok melk.
Augustbarn18 Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ler meg ihjel. Slike tråder med slike svar er grunnen til at jeg er her inne. Dette er kjempe morsomt. Dere damer som tror at amming er det eneste som er godt nok og selv syntes dere er verdens beste mamma. Dere er sikker kjempe gode mødre , men å se ned på andre som gjør litt annerledes er vel noe naivt. Jeg syntes du skal gi flaske om du ønsker det. Selv har mini sovet natten gjennom siden han var 4 uker da vi måtte gå over til flaske. Det ble et helt nytt liv for alle . Bruk den tiden du får ekstra på deg selv og gjør noe uten babyen din innimellom. Man trenger det også....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ler meg ihjel. Slike tråder med slike svar er grunnen til at jeg er her inne. Dette er kjempe morsomt. Dere damer som tror at amming er det eneste som er godt nok og selv syntes dere er verdens beste mamma. Dere er sikker kjempe gode mødre , men å se ned på andre som gjør litt annerledes er vel noe naivt. Jeg syntes du skal gi flaske om du ønsker det. Selv har mini sovet natten gjennom siden han var 4 uker da vi måtte gå over til flaske. Det ble et helt nytt liv for alle . Bruk den tiden du får ekstra på deg selv og gjør noe uten babyen din innimellom. Man trenger det også.... Sier ikke at det er det eneste som er godt nok. Men har man nok melk, ammingen går fint og man bare vil slippe å amme... Da er man ikke noen stjerneeksempel på en mor akkurat. Det er jo ikke noe annet enn latskap. Hva når hun synes det er kjedelig å skifte bleier, og nattevåk pga tenner, sykdom og andre ting? Hva skal hun gjøre da? Hente mamma? Jeg rister på hodet av sånne som deg og HI som mener at man skal få baby og så leve som før, dekke alle sine behov først, og så kan ungen få litt tid. Utrolig lite reflekterte og modne fremstår dere. Og det går jo ut over barna, selv om dere ikke tror det.
Vimseliten Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ler meg ihjel. Slike tråder med slike svar er grunnen til at jeg er her inne. Dette er kjempe morsomt. Dere damer som tror at amming er det eneste som er godt nok og selv syntes dere er verdens beste mamma. Dere er sikker kjempe gode mødre , men å se ned på andre som gjør litt annerledes er vel noe naivt. Jeg syntes du skal gi flaske om du ønsker det. Selv har mini sovet natten gjennom siden han var 4 uker da vi måtte gå over til flaske. Det ble et helt nytt liv for alle . Bruk den tiden du får ekstra på deg selv og gjør noe uten babyen din innimellom. Man trenger det også.... Sier ikke at det er det eneste som er godt nok. Men har man nok melk, ammingen går fint og man bare vil slippe å amme... Da er man ikke noen stjerneeksempel på en mor akkurat. Det er jo ikke noe annet enn latskap. Hva når hun synes det er kjedelig å skifte bleier, og nattevåk pga tenner, sykdom og andre ting? Hva skal hun gjøre da? Hente mamma? Jeg rister på hodet av sånne som deg og HI som mener at man skal få baby og så leve som før, dekke alle sine behov først, og så kan ungen få litt tid. Utrolig lite reflekterte og modne fremstår dere. Og det går jo ut over barna, selv om dere ikke tror det. 'Fint du er en så fantastisk mor da, slik at du kan fortelle oss andre "latsabber" hvordan det egentlig skal gjøres...... Ærlig talt, ta deg sammen menneske!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Å fÅ barn er mye mer krevende enn man noen gang kan tenke seg nÅr man gÅr gravid, men jeg skjønner veldig godt at man ønsker at babyen skal legge seg tidlig og sove om natta. Hvis du som ammende mor ønsker Å gi mme pÅ kvelden, sÅ gjør du det. Men jeg blir fryktelig irritert pÅ de som begynner med dette, og etterhvert erstatter andre mÅltider med mme "fordi de ikke har nok melk"... Det er jo nettopp det som er grunnen, mindre amming=mindre melk. Jeg har ogsÅ blitt fortalt at mme er minst like bra som mm, uten at jeg skal dra den diskusjonen noe lenger.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Man kan da fint gi mme på kvelden og fortsatt bevare melkemengden sin, er bare å pumpe seg på kvelden.. Poenget til HI er jo at ungen er veldig urolig, kan hende HI blir stressa/lei seg av det, da er det bedre å gi mme på kvelden, så ungen får en roliger kveld/natt imøte, og hun selv kan slappe litt av. Desuten, så vet jo ikke vi hvordan hverdagen til HI ser ut, for alt vi vet er ungen krevende hele dagen, og hun utslitt på kveld.. Men uansett hva, enda jeg selv bare har flaskebarn, så mener jeg det fint går ann å gi mme, ogfor å ikke risikere at man taper melk selv, så er det bare å pumpe seg etter at ungen har fått flaska
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ler meg ihjel. Slike tråder med slike svar er grunnen til at jeg er her inne. Dette er kjempe morsomt. Dere damer som tror at amming er det eneste som er godt nok og selv syntes dere er verdens beste mamma. Dere er sikker kjempe gode mødre , men å se ned på andre som gjør litt annerledes er vel noe naivt. Jeg syntes du skal gi flaske om du ønsker det. Selv har mini sovet natten gjennom siden han var 4 uker da vi måtte gå over til flaske. Det ble et helt nytt liv for alle . Bruk den tiden du får ekstra på deg selv og gjør noe uten babyen din innimellom. Man trenger det også.... Sier ikke at det er det eneste som er godt nok. Men har man nok melk, ammingen går fint og man bare vil slippe å amme... Da er man ikke noen stjerneeksempel på en mor akkurat. Det er jo ikke noe annet enn latskap. Hva når hun synes det er kjedelig å skifte bleier, og nattevåk pga tenner, sykdom og andre ting? Hva skal hun gjøre da? Hente mamma? Jeg rister på hodet av sånne som deg og HI som mener at man skal få baby og så leve som før, dekke alle sine behov først, og så kan ungen få litt tid. Utrolig lite reflekterte og modne fremstår dere. Og det går jo ut over barna, selv om dere ikke tror det. ' Fint du er en så fantastisk mor da, slik at du kan fortelle oss andre "latsabber" hvordan det egentlig skal gjøres...... Ærlig talt, ta deg sammen menneske! Ta meg sammen? Fordi jeg tar meg godt av barna mine og mener at andre også burde det? Hvem er det som egentlig burde ta seg sammen...?
Lise259 Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Helt seriøst!! Livet er ikke over selv om man får barn. Min sønn er 2 måneder og sover godt og lenge om kvelden, hans eget ønske. Og jeg syntes det er deilig å kunne se litt på tv å slappe av da. Det gjør da ikke meg til en dårlig mor. Gjør som du vil, føles det riktig for deg og babyen er fornøyd så gjør du det
Hannah- Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Synes det er rimelig ufint å dømme andres valg på denne måten. HI spurte etter mengde mme, ikke etter meninger om temaet.
NoraLill82 Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 Dette er jo komisk! Jeg skjønner deg godt HI. Jeg har også et barn som fram til hun var 4,5 mnd ikke roet seg på kvelden, satt og ammet i timesvis, hun kjørte slalåm mellom puppene. Jeg var sta og ville ikke gi mme på kvelden siden jeg var redd for melkeproduksjonen. Men melkeproduksjonen gikk ned likevel, fordi jeg var så sliten. Så da fikk hun litt tillegg. Hun er en minibaby og tok bare 60-70 ml, etter at hun hadde tømt begge puppene før og etter kveldsstellet. Nå har hun begynt med fast døde, og kveldsflaska trenger hun ikke lenger. Og melkeproduksjonen gikk opp igjen når jeg fikk litt mer hvile. Gi mme med god samvittighet du.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 Å fÅ barn er mye mer krevende enn man noen gang kan tenke seg nÅr man gÅr gravid, men jeg skjønner veldig godt at man ønsker at babyen skal legge seg tidlig og sove om natta. Hvis du som ammende mor ønsker Å gi mme pÅ kvelden, sÅ gjør du det. Men jeg blir fryktelig irritert pÅ de som begynner med dette, og etterhvert erstatter andre mÅltider med mme "fordi de ikke har nok melk"... Det er jo nettopp det som er grunnen, mindre amming=mindre melk. Jeg har ogsÅ blitt fortalt at mme er minst like bra som mm, uten at jeg skal dra den diskusjonen noe lenger. Det er vel ingen som er sÅ naive at de tror mme er bedre enn mm for barnet. At det er greit nÅr mm ikke kan gis er vel ogsÅ alle enige i.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 22. mars 2012 #21 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ler meg ihjel. Slike tråder med slike svar er grunnen til at jeg er her inne. Dette er kjempe morsomt. Dere damer som tror at amming er det eneste som er godt nok og selv syntes dere er verdens beste mamma. Dere er sikker kjempe gode mødre , men å se ned på andre som gjør litt annerledes er vel noe naivt. Jeg syntes du skal gi flaske om du ønsker det. Selv har mini sovet natten gjennom siden han var 4 uker da vi måtte gå over til flaske. Det ble et helt nytt liv for alle . Bruk den tiden du får ekstra på deg selv og gjør noe uten babyen din innimellom. Man trenger det også.... Sier ikke at det er det eneste som er godt nok. Men har man nok melk, ammingen går fint og man bare vil slippe å amme... Da er man ikke noen stjerneeksempel på en mor akkurat. Det er jo ikke noe annet enn latskap. Hva når hun synes det er kjedelig å skifte bleier, og nattevåk pga tenner, sykdom og andre ting? Hva skal hun gjøre da? Hente mamma? Jeg rister på hodet av sånne som deg og HI som mener at man skal få baby og så leve som før, dekke alle sine behov først, og så kan ungen få litt tid. Utrolig lite reflekterte og modne fremstår dere. Og det går jo ut over barna, selv om dere ikke tror det. Hva med å si det samme UTEN å være anonym heller!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #22 Skrevet 22. mars 2012 http://www.forskning...0/januar/239058 Les hær. Stress ned. Du kan, med god samvitighet gi ungen din litt mme på kveldstid. Sjekk på pakken hvor mye du skal gi, å prøv deg frem
anonym91 Skrevet 22. mars 2012 #23 Skrevet 22. mars 2012 hahaha ler meg i hel.. 1 flaske om dagen det er snakk om her.. finnes de som kunn gjer mme skal vi bure de inne da ? eg amma lenge selv, men dømmer ikkje andre som ikkje kan eller ikkje vil amme. gav flaske til tulla mi om vi var i byn og handla ol en sjelden gang, ingen problem det. gje babyen flaske på kvelden om det er rett for deg og baby.. de som bare sitter og svare teite useriøse svar får heller finne ny hobby
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #24 Skrevet 22. mars 2012 hahaha ler meg i hel.. 1 flaske om dagen det er snakk om her.. finnes de som kunn gjer mme skal vi bure de inne da ? eg amma lenge selv, men dømmer ikkje andre som ikkje kan eller ikkje vil amme. gav flaske til tulla mi om vi var i byn og handla ol en sjelden gang, ingen problem det. gje babyen flaske på kvelden om det er rett for deg og baby.. de som bare sitter og svare teite useriøse svar får heller finne ny hobby Det stod i artikkelen at unger som ammes får høyere IQ. Litt dumt da at de som allerede har dårlig forutsetning slik sett med tanke på arv fra mor også blir utsatt for noe som gir dem enda dårligere IQ...
Tullsjura Skrevet 22. mars 2012 #25 Skrevet 22. mars 2012 En flaske om dag er jo ingenting i den store sammenhengen da!! Jeg fullammet ungene til de var ca 4-6mnd. Gav MME hvis vi var i byen eller andre plasser jeg ikke følte for å brette brystet frem. Dette var aldri noe problem eller noe å diskutere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå