Gå til innhold

Noen som kan hjelpe og gi tips ang budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husleie: 7500

Mat: 4000

Bhg: 2330

Strøm: 1500

Tlf/data/tv: 1000

Bensin: 1500

Annet: 700

(Lege, tannlege osv)

Sparing: 1000

Innbo: 500

Klær: 500

Underholdning: 1000

Meg og mannen er gått fra hverandre. Har fått en leilighet som koster 7500. Er ikke flyttet inn og prøver å annslå hva som må ut i mnd. Har ikke eksakte tall. Noen som har tips og råd evt noe jeg har glemt?

Er meg og to barn, men et barn bor en uke hos far og en hos meg. Håper på svar fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsikring..? 1000 kr per veke i mat skal gå fint. Vi klarer det viss vi må/ tenke litt på hva handler (to voksne og et barn). Vi setter også av 1500 i mnd i strøm. Her ligger vi på 1500 per mnd på en tlf, data og tv. Mannen har gratis tlf gjennom jobben.. Lykke til :)

Skrevet

Synes det ser ut som at du har satt opp et veldig bra og realistisk budsjett, og med mindre du har annen gjeld eller kostnader så tror jeg dette er en kjempestart!

Muligens ville økt budsjettet på klær/sko noe - denne posten kan fort bli brutalt stor på høst og vår....

Fantastisk å se økonomisk fornuftige foreldre, veldig mange som ikke klarer dette....

Obs på at du sikkert kan liknes i annen skatteklasse nå, og at du skal ha bidrag etc - greit å sjekke at det blir riktig :-)

Skrevet

Hva med større avgifter som kommer sjelden, f.eks årsavgift på bilen, forsikringer, medlemskontingent m.m?

Skrevet

Du må dele inn litt annerledes. Du må ha kayegoriene faste utgifter, og variable utgifter.

Faste:

Hsleie 7000

Barnehage 2330

Strøm 750 (bruker du virkelig 1500 i strøm?)

Intetnett TV telefon 1000

Sparing 1000

Buffer til uforutsette utgifter 2000 (opp til en eller to lønninger)

Nødvendige variable utgifter:

Mat

Bensin

Klær

Underholdning

Bruk av bufferen når det trengst tannlege, lege, møbler, hvitevarer, og ekstra utstyr/klær.

Skrevet

Takker for svar. Må kanskje øke tlf/data/tv litt da? Klær bør gjerne og opp til 1000 kr. Blir litt sko/jakker og diverse til sesongene. Har en post som het innbo/forsikring. Der tenkte jeg årsavgift og diverse skulle inn så den må gjerne opp litt. Hva er år avgiften på? Er 1000 kr på underholdning lite tror dere? Takker for innspill.

HI

Skrevet

Du må dele inn litt annerledes. Du må ha kayegoriene faste utgifter, og variable utgifter.

Faste:

Hsleie 7000

Barnehage 2330

Sparing 1000

Mat

Bensin

Klær

Underholdning

Bruk av bufferen når det trengst tannlege, lege, møbler, hvitevarer, og ekstra utstyr/klær.

Faste:

Hsleie 7000

Barnehage 2330

Sparing 1000

Mat

Bensin

Klær

Underholdning

Hadde tenkt å opprette en konto der alt blir overført til og er det noe igjen i slutten av mnd er det en pluss til neste mnd. Aner ikke om jeg bruker 1500 kr i strøm. Vil heller ta i enn for lite var tanken min. Så kan jeg justere etter hvert. :) HI

Skrevet

Husk å ta med alt på bilen, bil er dyrt. Servicer/reparasjoner, EU kontroll, årsav.(husker ikke hva den er på), nye dekk kanskje etc det kan vel fort bli ca. 1000kr mnd.

I tillegg, lisensavgift på TV.

Årskontigent på aktiviteter barna evnt. er med på.

Abonnementer hvis du har det.

Skrevet

Takker for svar. Må kanskje øke tlf/data/tv litt da? Klær bør gjerne og opp til 1000 kr. Blir litt sko/jakker og diverse til sesongene. Har en post som het innbo/forsikring. Der tenkte jeg årsavgift og diverse skulle inn så den må gjerne opp litt. Hva er år avgiften på? Er 1000 kr på underholdning lite tror dere? Takker for innspill.

HI

Årsavgiften er på ca 2800 kr, Evt ca 3300 kr (tror jeg) for biler med dieselmotor uten sånn "rensesystem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...