Snabeltann Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Katten min venter beviser i disse dager, er på 65 dagen etter parring nå. Hun har hatt et kull før. Da startet det med mye romstrering, piping, fotfølging av meg osv. Nå er hun helt rolig, mem det kommer statdig litt blod ut bak, så hun driver og slikker seg hele tiden. Ellers er hun helt rolig. Ikke noen veer. Klarer ikke finne noe om katter og tegningsblødninger, men siden det er normalt for mennesker, så betyr det vel at det er normalt for katter og? Kan jeg forvente at fødselen skjer i natt?
Tuttelura881 Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Vel, ville ringt en veterinær om hun ikke har fått kattunger i natt eller veene har startet! Har vært med på utallige kattefødsler, men bare du kjenner katten din! Om hun har blødninger og viser at hun har ubehag, så er vel ting på gang fiks sandkasse, mat, vann og kanskje melk.. For ekstra energi. Som regel fikse kattene alt selv, men du kjenner jo henne! Så bare følg med. Får hun ikke rier innen et døgn, ville jeg fått henne sjekket av en veterinær. Bare for og være sikker.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Ja det kan godt skje i natt. katter vil at husmor skal være i nærheten og gi kos og trygghet under fødselen. Slik var i alle fall alle våre katter.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Fødselen er igang når det kommer blod, så du blir nok bestemor ganske snart Lykke til og husk å telle morkaker
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 http://www.katteprat...p?topic=31518.0 førstegangsfødende er normalt sett mer urolige enn de som får flere ganger, hos alle raser Også oss mennesker Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Katter skal IKKE ha melk! De er laktoseintolerante... Gi heller rå eggeplomme, masse energi uten at pus blir dårlig i magen...
Snabeltann Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2012 Tusen takk for svar.. Hun er så rolig, leter etter ikke etter noe rede, slapper av og koser seg, maler og ruller seg. Ungene sparker som bare det. Men lurer på om jeg skal tørre å legge meg... Virker som om det kan ta en stund, at det heller skjer noe i morgen tidlig? Hun har ikke antydning til at noe er på gang bortsett fra at det kommer litt blod ut bak. Skal jeg tørre å legge meg? Forrige fødsel (fire stk) gikk helt fint, bortsett fra at førstemann hadde veldig tykk fosterhinne, og jeg måtte "rive" den av, moren klarte ikke å slikke hull på den. Litt redd for at dette skal skje nå og.. Går det fortere denne gangen? Forrige gang tok det ca 3 timer fra riene begynte til tre var ute.. Den fjerde kom etter en time til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå