Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Min treåring sikler mye enda, han løper og roper mye også. Veldig dårlig språk, mangler mange lyder enda. Kan svare på noe helt annet enn det jeg spør om. Vanskelig og ha med ute blant folk, da han aller helst skal gjøre ting han ikke får lov til. Blir rasende når han ikke får det. Blir rasende sint hvis foreksempel han bygger et tårn og dette raser. Blir også sur hvis han foreksempel oppdager at han har på sokker istedet for strømpebukse. Er opphengt i fargen oransj og snakker mye om den. Nekter å gå rundt juletreet foreksempel hvis vi er på juletrefest og lignende. Er vi på besøk til folk med barn så kan han bare løpe ut og slenge igjen døra ti ganger, mens de andre barna leker seg. Ikke noe flink til å leke seg, vil helst ikke. Jeg har tenkt ei stund at det må være noe galt med ham. Har tatt ham med på helsestasjonen, der lege har undersøkt ham men finner ingenting galt. Har spurt i barnehagen, men de sier at noen barn bare er slik. Han skjønner alt sier de. Det siste jeg har gjort nå er å få helsesøster til å komme i barnehagen for og observere han og mast på en spes.ped om å ta en språktest på han. Dette skal de gjøre snart. Hva tror dere?? Kan dette være en diagnose eller er han bare sær? Mulig det er jeg som er sær også, føler at de fleste er litt lei av denne "masingen" min.
Kliko Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Det blir litt galt å sammenligne med min treåring som ligger over normalen. Snakker normalt, skjønner hva som er lov og ikke lov osv. Har selvfølgelig sine trass anfall han også, hvor både armer og ben går etter meg =p Men det jeg reagerer på i innlegge ditt er at han har veldig dårlig språk. Kanskje han er kjempe frustrert? Hører dårlig? Er det tatt hørselstest av han?? =)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Det blir litt galt å sammenligne med min treåring som ligger over normalen. Snakker normalt, skjønner hva som er lov og ikke lov osv. Har selvfølgelig sine trass anfall han også, hvor både armer og ben går etter meg =p Men det jeg reagerer på i innlegge ditt er at han har veldig dårlig språk. Kanskje han er kjempe frustrert? Hører dårlig? Er det tatt hørselstest av han?? =) Joda, har vært å mast på de på øre,nese, hals også, så for 4 åneder siden fjærnet han mandler, polypper og la inn dren. Men synes ikke at det har blitt bedre. Hadde håpet at han skulle slutte med siklingen iallefall.
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Tja.. Det er vanskelig å si bare ut fra dine beskrivelser. Men det er jo mulig han har problemer med noe. Kan jo høres ut som noe adferds/ sosiale problem. Men det trenger ikke være det heller! Det er imidlertid ikke sikkert det vil hjelpe deg så mye å få en diagnose. Det viktigste er i grunnen at du prøver å møte barnet der det er, og jobber ut fra hans forutsetninger Prøv å legg tilrette så han lykkes med ting. Prøv å lek med han, finn noe han liker.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 I gruppene til begge mine barn har det vært barn som høres omtrent ut som din i treårsalderen. Nå er de 5 og 7 og det er ikke noe rart med dem. Det rareste er vel at en av dem er så ekstremt flink i mattematikk i forhold til resten av klassen. Unger utvikler seg litt i rykk og napp. Selv om gutten din virker "sen" nå trenger det ikke å være noe galt med ham. Datteren min hadde foresten også dårlig språk og hadde autistiske trekk i den alderen. I dag får vi tlbakemelding om at hun har mye større ordfåråd enn vanlig og at hun er har langt over middels sossial kompetanse. Ting kan endre seg, men er du bekymret er det selvfølgelig lurt å få sjekket ut tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå